Vliegen met reversed heck.

idd jonathan heeft gelijk, je heli hangt aan de swash (bij mode 2 zelfs op 1 stick)

knuppel voorover, heli voorover
knuppel achterover,heli achterover
knuppel links, heli roll links
knuppel rechts, heli roll rechts
ander knuppeltje:
knuppel linksaf, jawel, heli links af
knuppel rechtsaf, heli rechtsaf.
kuppel omhoog, heli omhoog
knuppel omlaag, heli omlaag

ik vind het vrij doordacht :wink:
enigste uitzonderingen zijn volgens mij mensen die met getrokken pitch vliegen (pitch andersom) en mensen die mode 1 vliegen, maar de heck stuurt overal dezelfde kant op. :D

heb je het al "under control" op de sim ?

ps als je telt als een buitenboordmotor zit je in de verkeerde hobby categorie :wink:

Ik snap de logica erachter ook wel. Het is maar op wat voor manier je het ziet. Dat is dus gezien van boven de heli, dan klopt het idd.

Nou ik ben net een half uurtje "goed" aan het vliegen. en het gaat best wel (eigenlijk wel logischer :oops: ) Heb eerst even side-in hoveren geleerd zodat ik niet in paniek raak op het moment dat de staart per-ongeluk de verkeerde kant op draai.

Alleen hetreflex om alles stil te zetten door de knuppel naar linksonder te bewegen (ipv rechtsonder) is wel lastig hoor.

gewoon oefenen, dalijk weet je niet meer beter :wink:

blij dat het zo snel al lukt. :wink:

Gerard_nl zei:
idd jonathan heeft gelijk, je heli hangt aan de swash (bij mode 2 zelfs op 1 stick)

ene knuppeltje
knuppel voorover, heli voorover
knuppel achterover,heli achterover
knuppel links, heli roll links
knuppel rechts, heli roll rechts

ander knuppeltje:
knuppel linksaf, jawel, heli links af
knuppel rechtsaf, heli rechtsaf.
kuppel omhoog, heli omhoog
knuppel omlaag, heli omlaag

Is het eerste knupptje links, en het tweede rechts bij mode 2 ?

Dan kan ik mijn (gratis) sim ook eens diftig instellen

deam, wat is het moeilijk om gewoontes af te leren.

Ik hebnu m'n sim in mode twee gezet en jongens wat gaat die snel de grond in :oops:

Vroeger vloog ik met de gas op de rechter stick (toetsenbord :? ) en de nick op de linker. Heb deze nu netjes omgewisseld.

ik heb alleen de staart op links en gas op rechts :) Vind ik wel zo makkelijk. Vliegt net als een vliegtuig, met staart enzo.

gescheiden stick, ik vind het niet logisch maar je kan prima zo vliegen, net wat je jezelf aanwent.
ik heb het liefst de swash op 1 sick, vlieg de vliegtuigen wel met gescheiden stick.
jorrit vliegt geloof ik ook gescheiden stick met de heli.

iemand die kan piroflippen met gescheiden sticks vedient behoorlijk respect qua stickcoordinatie :wink:

een flip met daarin een piruette
met de nodige variaties uit te voeren, 1 piro per flip, of meerdere.

Back