vliegen of laden

Hallo ik vlieg met mijn blade 400 12 minuten op een 2200 3s lipo ik gebruik een pinion van 10 en heb een toerental van 1600 als ik na 12 a13 min stop met vliegen zit er nog ongeveer 20 procent in de accu. ik ben benieuwd wat jullie met wat voor heli en setup dan ook voor vliegtijden halen. oh ja de blade 400 weegt 510 gram en de accu weegt 180 gram. ben momenteel een trex 450 sport aan het bouwen maar ben echter bang dat de trex dat niet zal halen. ik vlieg geen 3d alleen hoover en figuren.

Wij vliegen op de helischool met de KDS 450 SV met 3S 2200 mAh 10 minuten met ook ongeveer 20% restlading. Dat is met nagenoeg standaard set-up. Is ook vrijwel uitsluitend hooveren.

Voor een T-rex 450 schijnt het mogelijk te zijn met een 10 tands pinion, en houten blaadjes en 1600 rpm ook ongeveer 12 a 13 minuten vliegtijd te halen.

Maar dan zit er weinig meer in dan wat hooveren. Schijnt....

Groet, Bert

Als ik met m'n Trex 450 Pro met een accu van 11.1V en 2200mAh vlieg, dan haal ik met wat hoveren 6 a 7 minuten maar als ik wat meer ga vliegen, dan moet ik toch wel na 5 min landen.

Dan zit er ongeveer nog zo'n 10% in.

hangt ook af van je toerental natuurlijk hé
met de logo kan ik op 2000 of op 1600 vliegen... tijd zal enorm verschillen natuurlijk...
Nu, vind 12 minuten al lang genoeg!

mn nitro kan ik in principe met gemak 10 minuten of meer halen

alleen ben ik tegen die tijd allang mn concentratie kwijt, dus zet ik de timer op 8 minuten

mijn 450 vliegt met 3500 toeren ong 6,5 min

Meer accus kopen? Zit nu tegen 3.3 minuut met de 550, @2200 rpm. of 8 minuten @1600 rpm...

gewoon meer accus erbij halen en dikkere lader voor op t veld.

Met mn logo red ik 14 minuten@ 25 procent in de jive, zal ergens rond de 1400 rpm zijn. maar dat is mij echt te lang, na een minuut of 6 hou ik het wel voor gezien.

mn nitro kan ik in principe met gemak 10 minuten of meer halen

alleen ben ik tegen die tijd allang mn concentratie kwijt, dus zet ik de timer op 8 minuten

mijn 450 vliegt met 3500 toeren ong 6,5 min

Hahaha, da's natuurlijk eerstens van je vliegstijl afhankelijk (ik vermoed dat bij 3D de koek tussen de oren eerder op is) maar ook van gewenning.

Bij ons duurt een les 15 minuten en dat doe ik als het moet tussen de 6 en de 10 keer per middag (en als instructeur moet ik minstens even scherp blijven als wanneer ik zelf vlieg).

Met de BO 105 (non-Estab) begin ik na 15 minuten ook wel te merken dat het minder word, maar met de Cobra vlieg ik moeiteloos 20 minuten als het moet. Alleen de rest begint dan te zeuren dat ik de baan zolang bezet hou...:D (en eerlijk gezegd, na 20 minuten vliegen begint het ook wat saai te worden....)

Met de BO 105 (non-Estab) begin ik na 15 minuten ook wel te merken dat het minder word, maar met de Cobra vlieg ik moeiteloos 20 minuten als het moet. Alleen de rest begint dan te zeuren dat ik de baan zolang bezet hou...:D (en eerlijk gezegd, na 20 minuten vliegen begint het ook wat saai te worden....)

Dat is reden 2 dat ik die 8 minuten aanhou :mrgreen:
dat is ook ong de tijd dat een plankvlieger bezig is, kun je nog een beetje leuk wisselen

Zo vandaag voor het eerst met mijn trex 450 gevlogen maar de vliegtijd is aanzienlijk korter dan de blade 400.
Ik vlieg met de trex pinion 14 en de trotle op 80% {minder trotle is tailwag} maar 6 min
Trex weegt wel een krappe 100 gram meer zonder de accu.
Wat kan ik nu doen om de vliegtijd te verlengen.
Grotere pinion ?

Ik vlieg mn Trex 550 fbl met een 5000 mah en een headspeed rond de 1600 denk ik? ( 75% esc) en heb na 7 min nog 30% in de lipo. Geen 3D werk, gewoon sportvliegen.

Ik vlieg mn Trex 550 fbl met een 5000 mah en een headspeed rond de 1600 denk ik? ( 75% esc) en heb na 7 min nog 30% in de lipo. Geen 3D werk, gewoon sportvliegen.

Nou dat is toch heel weinig vind ik.maar idd voldoende voor gewone rond vlucht. Als je wat meer sport of licht acro zou begonnen zal je je tijd wel zien dalen door de benodigde hogere hs!

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha blade gecrasht vanmiddag, iets te veel zelf vertrouwen.
Hij bleef zowat in een boom hangen. gelukig niet de trex.
Schade: Mainblades
Featheringshaft
Mainshaft
3 servo's op de swash alle 3 gestript
Tailboom
Tailblades
Haha even geen lange vliegtijden meer eerst ff onderdelen bestelen.

Back