Vliegend mens

Hallo allemaal.
Mag ik vragen: heeft er iemand van jullie vliegervaring met het toestel: de vliegende man?
De meesten van jullie kennen het toestel vast wel.
Van Depron en flink van formaat wat lijkt op een vliegende mens.
Er zijn genoeg You Tube filmpjes van, maar kom er niet achter of dat nou zelfbouw is of een bestaand bouwpakket en zoja, dan waar te bestellen.
Belangrijker nog: vliegt het goed en is het toestel makkelijk te vliegen of is het een drama met nare trekjes waardoor het snel kan Crashen?
Hoor het graag.
Vr Gr Erwin

De vliegende man?
Bedoel je deze? ;););)

Nee, geen gekheid. Tekeningen van wat jij bedoeld zijn bijvoorbeeld HIER te koop.
Lees ook DIT draadje van RC Groups eens door, veel info.
Ook op WattFlyer vind je een DRAADJE over dit fenomeen met zelfs een tekening waar je zo mee zou kunnen beginnen.
Dit alles had ik binnen 5 minuten gevonden en er is nog veel meer als je gaat zoeken op "RC flying human plans". Je kan namelijk het beste met Engelse zoek termen zoeken dan vindt je veeeeeel meer dan met Nederlands.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er een... Het vliegbeeld is schitteren; vooral laag overkomen en dan met de benen "spartelen". Het vliegt niet moeilijk maar je moet wel vermogen erop houden met landen, met motor uit valt hij uit de lucht en is er bijna niet mee te sturen. Ook het scharnier op de knieën moet goed stevig zijn, ik heb hiervoor brede glasvezeltape voor gebruikt.
De neus moet je ook wat verstevigen met bv een koolstof stripje erin; bij mij is de neus al behoorlijk plat geworden.

Hier nog een foto van mijn sky-man:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back