Vliegende schaalmodellen Fokker

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Kaatje, 2 jul 2019.

  1. Kaatje

    Kaatje

    Lid geworden:
    2 jul 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Papendrecht
    Goedemorgen, ik ben werkzaam bij Fokker in Papendrecht en dit jaar vieren wij het 100 jarig bestaan met een personeelsfeest op 21 september. Eerder dit jaar zijn wij als project team gestart met de voorbereidingen voor dit feest en deze zijn momenteel in volle gang. Voor dit feest zouden wij het super vinden om boven de parkeerplaats, bij aankomst van onze medewerkers een of een aantal Fokker schaalmodellen te hebben vliegen. Al zoekende kwamen mijn collega en ik op dit forum en zie de mooiste modellen voorbij komen. Is er iemand met een Fokker vliegend schaalmodel die evt. ons wilt helpen en blij maken?
    Of misschien een prachtig schaalmodel welke wij tentoon mogen stellen (of moet ik dit dan in een ander onderwerp dit vragen??)

    Alvast hartelijk dank, ook namens mijn collega's van de feest committee.
     
    ISOLA2 en toostbeek vinden dit leuk.
  2. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Hallo Kaatje, welkom hier!
    Wat een leuk idee voor jullie feest.
    RC vliegtuigen mogen in principe alleen gevlogen worden in een daarvoor bestemd gebied (RC vliegveld).
    Modellen tot 500 gram (dus de kleine, lichte modellen) zijn daarbuiten wel toegestaan om te vliegen.
    De meeste Fokker schaalmodellen die hier gemaakt worden zijn te groot om bij jullie op de parkeerplaats te mogen (en kunnen) vliegen.

    Je zou inderdaad wel een aantal modellen tentoon kunnen stellen op jullie feest.
    Wellicht zijn er collega bouwers die hieraan willen meewerken.
    Stichting Phantasy in blue heeft een flink aantal prachtige Fokker modellen in hun bezit, wellicht kun je die contacten.

    Groeten, Ralf
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2019
  3. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    ik ben in het bezit van de door Yke rusticus gebouwde Fokker F18 die gevlogen heeft op het 75 jaar fokker klm feestje

    ook weet ik wie de tegelijk door Yke gebouwde fokker F7 heeft

    dat is Frank walstein

    de F18 zou niet zomaar mogen vliegen wegens het te hooge gewicht van het model

    de F7 mag wel vliegen maar dat is mits de locatie geschikt is
    en of Frank dat ook wel wil

    verder heb ik ook nog een 1/4,5 schaal Fokker D21
     
    MicropropSport vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina