vliegende schijf/pizza/...

Ik zocht een tekening van een vliegende schijf en wou hem in het klein gaan bouwen om indoor heeeeel traag te gaan vliegen dus bijna hooveren

ps: wordt mijn eerste bouwproject

Hoi,

dat is zo simpel, daar heb je geen tekening voor nodig en dat kan je eigenlijk haast geen bouwen meer noemen :)

Onderstaand een modelletje wat een clubmaatje heeft gemaakt:

Smiley.jpg

Kijk maar even hier, op ons clubforum staat er een topic over.

Succes !

Grtz,
Menno

Moet ik zo vanonder da rompje eraan maken? Ik had het liever zonder gemaakt. Moet het zwaartepunt niet verder naar achter om traag vooruit te gaan?

gr.ruben

Laatst bewerkt:
Hoi,

wat zou je zelf denken :confused:

Zo'n plaat depron heeft totaal geen stevigheid van zichzelf, dus dat rompje zit er niet voor niets. Verder is er in de breedte een carbonstaaf geplaatst.

Lees het draadje even door, daar wordt je ook wat wijzer van ;)

Overigens heb je wel een zender nodig die elevon / delta mix functies kent, om deze disc (en anderen) te kunnen vliegen.

Grtz,
Menno

Moet ik zo vanonder da rompje eraan maken? Ik had het liever zonder gemaakt. Moet het zwaartepunt niet verder naar achter om traag vooruit te gaan?

gr.ruben

Die dingen hangen uit zich zelf al behoorlijk op zijn staart.

Op een schijf kan je ongeveer het zwaarte punt op 25% van de lengte /diameter leggen.

Daarna zelf beetje schuiven om te kijken wat lekker vliegt.

Vliegende schijven zijn hip. Maar een PBF (pizzaboxflyer) is niet hetzelfde als een schijf he, google maar eens. Vliegt wel hetzelfde ongeveer, maar een gemiddelde PBF heeft nog een rudder.

Maar ontopic, schijven vliegen leuk, makkelijk en zijn fun. Het CG luisterd niet zo nauw zoals hierboven gezegd, gewoon proberen en niet te gek doen.

Dit is de mijne, niet electrisch, niet klein, wel met smilie :) :

P03-06-09_183301.jpg

P30-05-09_192702.jpg

Oja, bouw je er zelf eentje zet dan de roeren achter onder 15 graden naar voren weg. Dus aan de zijkant 15 graden meer als in het midden, kun je beter hooveren, met een rechte achterkant zonder rudder is hooveren meer waggelen ;)

Back