vliegende spaceships..?

het lijkt me leuk om een klein vliegend ruimteschipje te maken, en ik ben op zoek gegaan naar inspiratie. helaas vond ik bijna niets, behalve een (erg geslaagde) kopie van Spaceship One...

Als zo'n boot kan vliegen (de hydroplane), dan moeten er toch meer bizarre / afwijkende vormen mogelijk zijn?
Suggesties, iemand..?

GUI2660.jpg

Leuk stuk piepschuim voor 8 euri, is een vrije vluchtzwevertje van 45 cm span, maar er is niets op tegen om achterop elevons en een duwprop te monteren ;)

http://www.rctechnics.nl/product_info.php?products_id=487

als het een beetje te speciaal wordt voor dit forum, dan moet je op rc groups gaan kijken :roll: niet kwaad bedoeld hoor. :D

Ik wil al een tijdje zoiets bouwen (--) , (van op de achterkant gezien),ja je weet wel die witte spitse jagers met hun verticale zijkanten, en die uit een tunnel vertrokken om het moederschip te verlaten. Ik weet zelfs al niet meer uit welke serie dit kwam. Voorlopig heb ik er nog geen tijd voor gehad zelfs niet om er een deftige foto van te zoeken. te veel projecten :wink:

Battlestar Galactica

Is zelfs nieuwe serie van gemaakt;
Wordt hier niet uitgezonden :(

nee, geen space ship. maar wel spaced-out! en daar gaat t om. dit is ook geen spaceship:
TA564_large.jpg

maar wel een grappige cheap-ass rc-dino. haaaalt t echter niet bij de x-twin, zowel qua prijs als performance...

Hier een foto van de Descent en de enige tekening die ik heb staan ook op mijn lijstje op mijn site als projecten.
Het is bedoelt voor de winter maanden.

Decent-1.jpg

descentplan%201.jpg

Alleen is mij nog niet duidelijk hoe je dit ding op het gras moet landen?
Of je vleugels breken, of hij klapt in een keer naar voren op zijn neus.

Hans

wow hans heb jij daar de tekening ook wat groter van? waar de maten beter op staan??
zier er erg leuk uit...

Nee, dit is het enige wat ik heb. Ik heb het zelf de tekening met de drukker op de zaak vergroot.
Op de site van de descent kan je meer ditails zien w.b. vleugelprofiel en zo.

Hans.

Back