Vliegende vleugel met duwschroef

Hallo,

Ik heb een vliegende vleugel MINI TORNADO met een speed 280/300 met reductie.
Hoe moet nu de motor aangesloten worden? Moet de plus en min omgedraaid worden of niet. Hetzelfde voor de propeller: moet die ook omgekeerd geplaatst worden.
Misschien wel vragen die als eens behandeld zijn maar ik kan ze niet vinden.

Bedankt voor een antwoord.

Jos

Dat hangt er vanaf aan welke kant van de vertraging je prop komt te zitten. Bij het laten inlopen van de motor kijken of de prop de goede kant op draait. Zo niet, plus en min gelijk omdraaien.

De propellor moet zó geplaatst worden, dat de kant die normaal voor zit, ook nu aan de voorkant zit.

Bij een sp300 die achteruit moet lopen motor ook hertimen door verdraaien achterdeksel

Je moet de stroom meten :) Als je hem verdraait opschrijven hoeveel en daarbij ook de stroom die hij dan trekt. Als je dan het toerental ook meet kan je zien op welk punt hij het minste stroom trekt en toch nog genoeg toeren heeft. Dit is dan zijn ideale punt.

Eh Hallo,
ik volg een beetje draadjes her en der en zo kwam ik deze ook tegen.
Ik zat met een vraag; hoezo vertragingen op elektromotoren? kunnen deze niet rechtstreek aangedreven worden?
En het waarom niet?

Even kort door de bocht: motoren die wel toerental maar geen koppel hebben, hebben een vertraging nodig (behalve bij ducted fan en pylonrace toepassingen).

Back