Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Jawel: ailerons, geen elevons, basisprincipe gelijk.Niet echt denk ik?
Ik zeg,origineelBekijk bijlage 611122
Deze begint ook langzaam boven aan de to-do lijst te komen en heeft ook een centraal richtingroer en 2 hoogteroeren.
Ik twijfel nog om hem origineel te houden of toch de V-stelling er uit en rolroeren er bij
Jawel: ailerons, geen elevons, basisprincipe gelijk.
Is wel een verouderd concept maar daar ia dan ook weer niks mis mee.
Maak je de ailerons ook paralel trimbaar (aanpassing s-slag) worden de mogelijkheden weer groter.
Ik kan natuurlijk de elevons aansturen als elevons, ik heb dat kanaal toch over. Zolang je ze niet als zodanig gebruikt heb je trims, ook tegengesteld. En als je ze toch wil gebruiken zie je alsnog hoe ze werken.Maak je de ailerons ook paralel trimbaar (aanpassing s-slag) worden de mogelijkheden weer groter.
De positie van de sleephaak kan ook een rol spelen. Ik had zelf een Fauvel (helaas gecrashed doordat beide ontvanger antennes om de doorgaande aandrijfas kwamen. ) Die had twee haken ter weerszijde van de romp vlak voor het zwaartepunt. Daardoor bleef de zwever stabiel en ook goed bestuurbaar bij de sleep. Bij zo’n korte romp heeft een sleepkabel in de neus soms een effect waardoor oscillatie ontstaat.de slerphaken werden met een centrale servo in de romp aangestuurd waardoor beide haken altijd tegelijk openden