Vliegers omgeving IJmond

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi luitjes,

Gisteren even kort gevlogen ik dacht kom lekker vroeg ies het nog niet zo druk maar dat dachten er meer.
Met de twee nieuwe toestellen nou ja nieuw iedergeval nog nooit gevlogen.

Het gedoneerde speetkistje deet het nog, iets meer expo en kleiner propje (8x8) nog maals proberen.:D:D

De extreamflight outlow elektro-setus werkte ook zeer goed maar moet nog iets harder kunnen.:D:D:D:D

André

hey andre

een paar paginas terug kun je jou vliegers zien vliegen ;)

nog een vraagje ; mijn dogfighter wil iets naar beneden duiken als je ineens volgas geeft , dat kun je toch compenseren door iets minder motordomping te geven ?

nog een vraagje ; mijn dogfighter wil iets naar beneden duiken als je ineens volgas geeft , dat kun je toch compenseren door iets minder motordomping te geven ?

Dat zou iets effect kunnen hebben, niet te veel corigeren, anders gaat ie in rechte vlucht klimmen..
Staat ie down of up getrimt?

Teringbibber, wat toen jullie weer veel de laatste week. Vorige week was het nog 4 postststs per dag, nu weer tenminste 4 pagina's. :?

Waarom krijg je lipo pakketten dan nieuw binnen op3.85V.per cel ;)
Omdat de restcapaciteit dan veel minder is. Dat heeft te maken met veiligheidsvoorschriften. :teacher: Tegenwoordig zijn nieuwe accu's maar 40 tot 50 procent geladen. Mogen ze er meer in een doos stoppen bij verzenden. :yes:

Zwaartepunt teveel naar achter. Heb je weg getrimd met hoogteroer. Als je dan sneller gaat, ga je daar last van krijgen. Of rolroeren niet vlak. Of inderdaad domping van de motor.

hey andre

een paar paginas terug kun je jou vliegers zien vliegen ;)

leuk filmpje start van de delta zag er spannende uit dan ik het aan voelde.

Dat zou iets effect kunnen hebben, niet te veel corigeren, anders gaat ie in rechte vlucht klimmen..
Staat ie down of up getrimt?

op het oog staat hij een tikkie naar rechts en een tikkie naar beneden , niet heel heftig dus .
niels had het er ook over , en het klopt geef je ineens veel gas zakt hij iets , ook niet heel heftig ,maar toch .

Zwaartepunt teveel naar achter. Heb je weg getrimd met hoogteroer. Als je dan sneller gaat, ga je daar last van krijgen. Of rolroeren niet vlak. Of inderdaad domping van de motor.

zwaartepunt hadden we gecontroleerd , stond netjes .
beetje pielen en het komt wel goed ;)

leuk filmpje start van de delta zag er spannende uit dan ik het aan voelde.

gelukkig ben je een ervaren piloot :cool:

Teringbibber, wat toen jullie weer veel de laatste week. Vorige week was het nog 4 postststs per dag, nu weer tenminste 4 pagina's. :?

en het voorjaar is nog maar pas begonnen , wacht maar als er weer veel gevlogen word , zit je op 8 paginas :mrgreen:

Extra 300S gemaakt! Klaar voor de volgende vlucht :).

Gelijk die lange demper ingekort op de motor. Als de motor nu weer niet lekker blijft lopen, gaat er een mooie tor op van junkie.. Moeten ook even ingelopen raken.. :)

Moggel iedereen

@ Chocojoop: Voordat jij vanavond naar de club gaat zou jij bij mij wat affiches kunnen komen ophalen? Dan kunnen ze die op de club ophangen :wink:

ik had je vraag niet goed gelezen , op de zender staat hij 3 tikkies down getrimt .
Misschien een interessant verhaal voor wie het interesseert hoe je het zwaartepunt in een vlucht kunt controleren. Deze methode werkt uitstekend. flink hoogte maken, motor minimaal toerental (niet uit voor elektro!), duiken in 45 graden en dan kijken wat-ie doet. 8) Wel weer op tijd recht trekken i.v.m. naderende klei. :mrgreen:

Hoezo ingewikkelt :hammer:
Wat is er dan ingewikkeld aan? Het is de betere methode om het juiste punt te vinden als iedereen een ander balanspunt opgeeft. Werkt uitstekend, simpel en doeltreffend (tenzij je niet kunt vliegen en vanaf een beetje hoogte schuin naar beneden kan/durft vliegen/zweven zonder je sticks aan te raken).

Klimt je vliegtuig in vrije vlucht te heftig dan ligt het zwaartepunt te ver naar voor. Duikt hij steeds verder dan zit het zwaartepunt te ver naar achteren. Rechte lijn aanhouden is ideaal, dan zwaartepunt beetje naar voor en klaar. Als je zo je balanspunt goed hebt, kun je de motordomping en side trust in gaan stellen/aanpassen (daarom niet dit met gas erop testen, je balanspunt bepaal je niet met gas erop maar in glijvlucht).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back