Vliegers omgeving IJmond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo bijna klaar met de nieuwe flybarless unit/ ontvanger installeren. Morgen maar vliegen dan;) Dit ga ik niet zitten overhaasten.

Chocojoop heeft zijn hoofd er niet bij vanavond. :? ;)

wissenchocohoofdloos.jpg

Joop bedankt voor de stuurstangen :yes: :thumbsup:

Was weer reuzegezellig op da pub, lekker gebouwd voor BigMac en lekker lopen kleppen op niks af :yes:

mogge , ikke ook wakker :)

lekker met een bakkie pleur de liporacer afmaken .

vraagje over klapprops;

bij mijn dogfighter plofte mijn props eraf bij volgas op 4s 8-O allebei weg :confused:

kunnen klapprops tot een bepaald tourental ?

ik had alles van graupner , dus degelijke spullen .

voor de liporacer is een klapprop ook wenselijk , want bij een landing met de prop naar beneden kan of de prop breken of van de klap het motorschotje losbreken .

kunnen klapprops tot een bepaald tourental ? reken .
Elke prop heeft een maximum toerental. Daarnaast zul je bij klapprops extra veel aandacht moeten besteden aan het in balans zijn van zowel de bladen als de hub. En ook de ruimte tussen de bladen en de boutjes. Iets onbalans zal bij hoge toerentallen leiden tot resonantie. En dat zal resulteren in bladen die er spontaan van uit elkaar vallen. Had ik al last van bij de Xeno. :yes:

De klapprops van Aeronaut zijn erg goed en sterk. En anders een brandstofprop gebruiken, die zijn dikker. Omdat je toch niet gaat 3D-en maar altijd vol gas vliegt (neem ik aan ;)), is het niet zo van belang dat de prop licht van gewicht is. :teacher:

Opgezocht:
De Aeronaut's tot en met 10" maximaal 16.000rpm. Als je sneller wil, meer spoed en kleinere diameter. Bijvoorbeeld een 8x7" i.p.v. een 9x5" :yes:
De Graupner's over het algemeen maar maximaal 9.000rpm en zijn niet gemaakt voor hoge toerentallen maar efficiënt bij lage toerentallen om een zwever de hoogte in te helpen. :?

ik zie wel even wat voor prop ik ga gebruiken .
ik heb hier ook diverse graupner camspeed propjes , als ik de liporacer op 4s ga vliegen ,maar is beginnen met 5,2x5,2 , de camspeed zullen niet snel breken, zijn aardig flexibel , ik weet niet of ze het hoge toerental aankunnen , maar stiekem hoop ik dat ze bij hoge toeren wel wat herrie maken , want herrie lijkt sneller ;) , als ik dan 15 kmpu moet inleveren vind ik niet zo erg , 200kmpu is snel zat :p

is er trouwens een foefje om een goed gebalanseerde prop evengoed toch wat meer decibelletjes te geven ?

een funjet maakt ook een mooie sound , de liporacer hoor je bijna niet

Twijfels twijfels. Ik kan nu ook een extra sateliet op de Ar7200bx zetten maar mischien is de standaard ar7200bx al genoeg met zijn 2 antenne's?

Wat vind jij Sleur? Met de Ar6255 ging het ook perfect, maar die had 1 antenne aan elke kant van de heli. Links en rechts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back