Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Is terug van een lekker dagje varen. Heerlijk toeven op het water met een bakkie koffie en later een wijntje (niet mijn ding maar geen bier mee :()

Net gegeten en zou alles moeten inladen. Helaas eerst een trailer even wegbrengen en zo te zien een te pittege wind voor de Velox. Hopenlijk morgen wel weer beter. Straks misschien even beginnen aan de Junior, servo's zijn binnen dus body kan in elkaar.

@Phil, zeker een prachtig bootje, van origine een Helderse vlet van eind jaren 60. Geheel gerestaureerd en een motorbootje van gemaakt ipv zeilbootje. Lekt alleen als een tiet, ik heb hem dinsdagavond in het water gelaten na een aantal maanden in de opslag te hebben gelegen. Hout moet nog zetten is er gezegd, ik hoop het voor mijn collega anders moet er toch wat gedaan worden. Hij is dus niet van mij maar van een collega. Ik heb hem een aantal dagen te leen. Zondag weer terug naar Amsterdam. Ik kan hem zo vaker lenen hoor, geen probleem. Ik neem een sloep mee terug, daar moet wat werk aan gedaan worden. Kan mooi bij mij voor de deur in het gras.

Het bootje is twee keer onder geweest, motor 1 keer. Is een twee-takt en toen de kap eraf ging dacht ik meteen "gooi maar weg"
Maarja, oude knutselaar als ik ben toch even de carb eraf midden in de Jordaan en alles zat vol water en rotzooi. Anderhalf uur later was het twee keer trekken en lopen. Ik werd als god behandeld :yes:

Ik hoop morgen op wat minder wind want dat is de laatste weken wel naadje.

Ik werd als god behandeld :yes:

Ik hoop morgen op wat minder wind want dat is de laatste weken wel naadje.

Dit is toch logisch Martin,kijk eens in de spiegel man,daar staat natuurlijk wel wat he ;-) :-)

Helemaal mee eens,gistermiddag op HT2 stond er ook een beste,maar moest toch even fladderen :-)

we kijken het gewoon even aan ;-)

Posted via Mobile Device

Laatst bewerkt:
Dit is toch logisch Martin,kijk eens in de spiegel man,daar staat natuurlijk wel wat he ;-) :-)
*47T0WZTF_yo[/media] een liedje opkomen* 8O :lol: ;)

Helemaal mee eens,gistermiddag op HT2 stond er ook een beste,maar moest toch even fladderen :-)

Watje(s)!!! :p Net gewoon even relaxt gevlogen en twee LiPo's met de MiniMag geleegd. Zelfs met de DepDart gevlogen. Dat weegt net aan 200 gram en vloog best lekker (wel iets windgevoelig maar da's een kwestie van doorvliegen en even wennen voor de 2e keer vliegen).

Laatst bewerkt door een moderator:

Posted via Mobile Device

stelletje windangsthazen :?

morgen zeker even vliegen ,wind of geen wind of veel wind .is mij allemaal best :p

hoe laat zullen we op het veld afspreken ?

stelletje windangsthazen :?

morgen zeker even vliegen ,wind of geen wind of veel wind .is mij allemaal best :p

hoe laat zullen we op het veld afspreken ?
Hehehe, zo is dat. :yes: :thumbsup: ;) Morgen zal de wind niet minder dan vandaag zijn. Ook zo'n verkoelend briesje van zo'n 4 Beaufort.

Ik denk dat ik zo rond 14:00 uur op het veld ben.

Een depdart is een depron modelletje.
Goede avond lekker gefladderd en de eertse landing achter de rug.
En twee keer een minder goede landing maarja daar leer je ook van.
Lekker rustig op het veld en een hoop geleerd van ronald daarvoor nog bedankt.
Dinsdag ben ik er weer niet moet opgenomen worden in het lucas voor twee dagen.
Zaterdag ben ik wel van de partij en ik hoop volgende donderdag ook gewoon.

Hallo allemaal.
Sorry voor mijn oenige vraag, maar kan iemand mij uitleggen wat een Dept Dart voor toestel is?
Dank voor de uitleg.
Vr Gr Erwin
De vraag is niet "oenig". ;) De Dep Dart 280 is een Depron vliegertje gemaakt van 6mm dik Depron. Het ontwerp vind je op de website van Willem Bravenboer (even naar beneden scrollen voor de tekeningen van de Dep Dart). Het is bijna een vliegende vleugel, heeft alleen een staartje voor wat extra stabiliteit.

depdart-finished_top.jpg

Hehehehe, maakt niet zoveel uit waar Junkie naar kijkt, is het niet zijn auto dan wel zijn motor, baja, of een of ander vliegtuig. Hij maakt van het Junkie zijn gewoon een sport :rolling:

14:00u klinkt mooi. Accu's morgen dan nog even een beetje bijladen en dan knallen met die hap.

Ik heb zojuist de laatste elektronen in de gel gepropt. Alles dus geladen en klaar om te knallen. 8O ;)

De cockpit van de Danone is toch veel meer werk dan verwacht. Dus als er mee gevlogen wordt dan is dat met een stuk tape op de romp en het lexaan. :( :? Nog wat kleine dingetjes gevonden en even verbeterd. Morgen twee verlengkabeltjes van 10cm opduikelen zodat de aileronstekertjes niet telkens in de ontvanger geprikt hoeven te worden (verkleint de kans op printbreuk).

Posted via Mobile Device

En dan? Je gaat er toch niet eentje bouwen want dan geef je weer toe aan je verslaving. Sorry, voor je eigen bestwil mag je hem niet zien vliegen. :teacher: :hammer:

Posted via Mobile Device

nee, niet bouwen ,geen zin an , alleen even zien vliegen ;)

gingen we nou morgen ook nog naar spaarnwoude? zoja ,hoe laat ?

heeft iemand nog een gebruikte 3700kv motor met bijbehorende regelaar liggen ?
zoja ,voor hoeveel ?

burp; ik ben een gevoelige junk , vooral voor verslavingen :mrgreen:
mijn nieuwe verslaving is niet zo verslaaft te raken :? ;)

nee, niet bouwen ,geen zin an , alleen even zien vliegen ;)

gingen we nou morgen ook nog naar spaarnwoude? zoja ,hoe laat ?

heeft iemand nog een gebruikte 3700kv motor met bijbehorende regelaar liggen ?
zoja ,voor hoeveel ?

burp; ik ben een gevoelige junk , vooral voor verslavingen :mrgreen:
mijn nieuwe verslaving is niet zo verslaaft te raken :? ;)

Spaarnwoude is morgenavond Junkie.

De mannen van de ACH gaan daar rond 19.00 uur naartoe .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back