Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
wat zei je phil ?? :rolleyes:
Vliegers zijn nog veranderlijker dan het weer, je weet toch. ;) :p

Geen zin meer om naar het veld te gaan. Ondertussen de Nemesis 64cm helemaal afgemaakt en in principe luchtwaardig. 20mm 4300Kv binnenlopertje met 4,1x4,1 APC-E vreet toch nog vrolijk 14A weg op een 2S LiPo. 8O Geen ramp want de regelaar is 18A, uit voorzorg al. 8) Wielkapjes voor de mooi er toch maar op gezet maar ik vrees dat die na de eerste landing in het gras een eigen leven in de Kliko zullen gaan leiden. :? Nog even snel wat airbrush er op kliederen en dan van de week maar de hoogte in gooien. :yes:

Vliegers zijn nog veranderlijker dan het weer, je weet toch. ;) :p

Geen zin meer om naar het veld te gaan. Ondertussen de Nemesis 64cm helemaal afgemaakt en in principe luchtwaardig. 20mm 4300Kv binnenlopertje met 4,1x4,1 APC-E vreet toch nog vrolijk 14A weg op een 2S LiPo. 8O Geen ramp want de regelaar is 18A, uit voorzorg al. 8) Wielkapjes voor de mooi er toch maar op gezet maar ik vrees dat die na de eerste landing in het gras een eigen leven in de Kliko zullen gaan leiden. :? Nog even snel wat airbrush er op kliederen en dan van de week maar de hoogte in gooien. :yes:

ja , die nemesis (64cm dan ) lijkt mij een zeer leuk vliegertje , gaat flink snel ,dus een soort speedkistje , dat past mij wel .
na de vakantie maar is scoren

ps; phil is niet veranderlijk , die gaat gewoon vliegen ,al zegt hij van niet ;)

Huh :confused:, was ie zo onbetrouwbaar dan? of omdat hij je gisteren gebeten had... :mrgreen:

Kreeg em niet lekker aan de gang daarom maar die ouwe erop gesleuteld.
Was een top dag eerst wat rustig met alleen ik zei gek alie en joop.
Later bezoek gehad van bart toen ruud en marco siggy phil en lekker gefladderd.

*zit op een verjaardag te hopen dat de tijd wat sneller gaat*
Wat dan? Is het eerder donker en hoef je weer niet te vliegen. Kom je weer het weekend door zonder te vliegen. Goed bezig. :thumbsup: :nooo: :p

ja , die nemesis (64cm dan ) lijkt mij een zeer leuk vliegertje , gaat flink snel ,dus een soort speedkistje , dat past mij wel .
na de vakantie maar is scoren
De setup is nu helemaal klaar op een verfje na. Morgen op kantoor even op de brievenweegschaal om op de gram nauwkeurig te wegen. Maar ik heb het gevoel dat de 2S LiPo wat watterig is, zeg maar een BananaJet setup. Met 3S wordt het wel beter maar dan moet ik ook gelijk naar de 1000mah LiPo's en die wegen wel weer heel veel extra. Geen ramp voor een speedkist, eenmaal op gang vliegt het superstrak. Alleen landen... :? Vangen is ook geen optie want de minimale snelheid is toch heel wat hoger dan een FunJet. 8)

Ik heb gewoon een makkelijke vrouw ;)

Maar weer lekker gevlogen, was lekker rustig dus continu knallen :mrgreen: Waren heel wat toeschouwers.
Ook de maiden meegemaakt van.... ja hoe heet je ook al weer? Van de gele kist.

Nu ff naar de Mac :cool:

Zo,dat was weer eventjes gezellig :-)

Even de depdart opgegooid maar hiervoor stond even teveel wind.
Of anders gezegd,met de 2s lipootjes iets te weinig power om hem lekker te kunnen vliegen.

Dus toch maar weer de oude vertrouwde EZ weer uit de kofferbak gehaald :-)

Marco had nog nooit met een EZ gevlogen dus heb hem mijn zender maar in de handen gedrukt.

Hij ging helemaal uit zijn plaat,het blijft ook een leuke vlieguhr.

Jammer dat je er niet was Sleur,voelde toch een leegte op het veld ;-)

Ik heb gewoon een makkelijke vrouw ;)

of je bent een moeilijke vent ,die zijn vrouw zat is :mrgreen:

siggy ; de futaba T7C is een prima zender hoor ,ik heb hem door ,goed overzichtelijk , net als je mobieltje ff een uurtje doorheen scrollen .

de disc en de mite zitten er op , vanavond of morgen de andere vliegers erop
alleen nog ff voor 180 E ontvangers kopen :rolleyes: , ook maar na de vakantie ;)

of je bent een moeilijke vent ,die zijn vrouw zat is :mrgreen:

siggy ; de futaba T7C is een prima zender hoor ,ik heb hem door ,goed overzichtelijk , net als je mobieltje ff een uurtje doorheen scrollen .

de disc en de mite zitten er op , vanavond of morgen de andere vliegers erop
alleen nog ff voor 180 E ontvangers kopen :rolleyes: , ook maar na de vakantie ;)

Is zeker een TOP zender,goed overzichtlijke menu's en ligt lekker in hand ;-)

Posted via Mobile Device

Jammer dat je er niet was Sleur,voelde toch een leegte op het veld ;-)
Nah, het kan te geek hè met al dat gevlieg. ;) Zie verder hieronder. 8)

Is zeker een TOP zender,goed overzichtlijke menu's en ligt lekker in hand ;-)
Jij kunt een vergelijk maken, je hebt zowel de T7C als DX7. :D

Vanmiddag dus even lekker doorgeprutst en wederom een modelletje zonder doos. Helemaal klaar om de lucht in geworpen te worden door middel van brute ontmaagding. 8) En uh, ik denk dat het met de powerrrrr wel goed zit. Een beetje gas en de staart komt al helemaal van de grond. Misschien dat het op gevoel niet veel soeps is maar het is maar een klein vliegertje. :mrgreen: Volgens de niet zo nauwkeurige keukenweegschaal een AUW van 235 gram. Graupner geeft een AUW van(af) ongeveer 350 gram aan (de kleine moest 120 gram wegen en mijn mini slechts 98 gram).

nemesis64cm-ready_to_fly.jpg

De setup is nu helemaal klaar op een verfje na. Morgen op kantoor even op de brievenweegschaal om op de gram nauwkeurig te wegen. Maar ik heb het gevoel dat de 2S LiPo wat watterig is, zeg maar een BananaJet setup. Met 3S wordt het wel beter maar dan moet ik ook gelijk naar de 1000mah LiPo's en die wegen wel weer heel veel extra. Geen ramp voor een speedkist, eenmaal op gang vliegt het superstrak. Alleen landen... :? Vangen is ook geen optie want de minimale snelheid is toch heel wat hoger dan een FunJet. 8)

je kan toch gewoon die rhino's 3s 610 mah gebruiken ? daar heb je er toch zat van ,en je gaat niet de hele dag nemesissen

maar is een range check doen met de indoor ontvangers , voor bijv de funjet en F 18 ga je echt niet verder dan 150 meter, dan zie je ze niet
eens meer , en crashen doe ik ook wel met full range ontvangers :mrgreen:

je kan toch gewoon die rhino's 3s 610 mah gebruiken ? daar heb je er toch zat van ,en je gaat niet de hele dag nemesissen

maar is een range check doen met de indoor ontvangers , voor bijv de funjet en F 18 ga je echt niet verder dan 150 meter, dan zie je ze niet
eens meer , en crashen doe ik ook wel met full range ontvangers :mrgreen:
Nee, de 610mAh's trekken het niet. Dan heb ik 19,3A nodig. 20Cx0,61A is slechts 12,2A terwijl ik er op 2S al 14A nodig heb. En als die setup toereikend is, al dan niet met een 3S 1000mAh, en de snelheid is dusdanig dat het gelijkwaardig is aan de BananaJet op het rechte stuk, dan is de kans groot dat deze vaak in de lucht is. Stiekem toch een beetje verliefd op speedkistjes maar dan wel schaal. 8)

Nu zit er inderdaad een indoorontvanger in. Zaterdag met de DepDart flink hoog geweest om te kijken hoe ver je kunt komen. Toen was onder en boven niet meer te herkennen maar reageerde alles nog wel. Dat was zeker meer dan 100 meter. En nu vlieg je met de FunJet zeker 200 meter van het veld waar je staat, zeker als je zo'n grote hoge bocht maakt om weer te gaan duiken. Mocht het nodig zijn dan komt er in de Nemesis een AR500 Full Range Sports ontvanger (zit nu ook in de BananaJet, gewoon simpel met twee antennedraadjes zonder extra ontvanger).

Wow, even een HelliPro 2S 850mAh op vol gas leeggedraaid. Na ruim 4 minuten op 6V en gloeiend heet. Omhulsel iets opgezwollen dus die is flink afgemat. Nu zijn ze maar 15C continu en 25C burst. Maar in ieder geval vliegbaar voor de maiden. Motortje was wel warm maar niet echt heet, de vingertjes konden er gewoon op gehouden worden zonder blaren te trekken. :p

Posted via Mobile Device

Sh.t, net thuis van de verjaardag. Vlak bij Junkie om de hoek (Treilerstr) zonnetje, biertje, wat te bikken... je kent het wel. Nu te laat om te vliegen maar morgen avond ben ik er, meer liefhebbers?

Nu nog even de laatste hand aan het motortje leggen van het bootje. Carb even uit elkaar en schoon maken. Zie voor verder (foto) verslag het onderschrift. :mrgreen:

Nee, de 610mAh's trekken het niet. Dan heb ik 19,3A nodig. 20Cx0,61A is slechts 12,2A terwijl ik er op 2S al 14A nodig heb. En als die setup toereikend is, al dan niet met een 3S 1000mAh, en de snelheid is dusdanig dat het gelijkwaardig is aan de BananaJet op het rechte stuk, dan is de kans groot dat deze vaak in de lucht is. Stiekem toch een beetje verliefd op speedkistjes maar dan wel schaal. 8)

Nu zit er inderdaad een indoorontvanger in. Zaterdag met de DepDart flink hoog geweest om te kijken hoe ver je kunt komen. Toen was onder en boven niet meer te herkennen maar reageerde alles nog wel. Dat was zeker meer dan 100 meter. En nu vlieg je met de FunJet zeker 200 meter van het veld waar je staat, zeker als je zo'n grote hoge bocht maakt om weer te gaan duiken. Mocht het nodig zijn dan komt er in de Nemesis een AR500 Full Range Sports ontvanger (zit nu ook in de BananaJet, gewoon simpel met twee antennedraadjes zonder extra ontvanger).

hmmm , dan is het idd toch wel wijs om de funjet en de F 18 full range te gunnen ;)
dan moet de blizzard er aan geloven ,even ontdoen van een fullrange en in de F 18 stoppen .
ik denk als ik 1 full range erbij heb ,dat het genoeg is , 8 modellen vliegend slaat nergens op , bovendien verveelt een model al na een paar weken ,en wil je weer wat anders , dus gewoon ontvanger overzetten ,en het oude model op de plank ;)

En jahaaa , speedkistjes zijn idd erg leuk ,trekt mij ook het meest , maar nu ik geen 4s lipo meer heb ,heb ik er ook gelijk geen zin meer an :(:(:(:(

kijken of we ook een speedkistenbrevet kunnen halen !!

Laatst bewerkt:
hmmm , dan is het idd toch wel wijs om de funjet en de F 18 full range te gunnen ;)
dan moet de blizzard er aan geloven ,even ontdoen van een fullrange en in de F 18 stoppen .
ik denk als ik 1 full range erbij heb ,dat het genoeg is , 8 modellen vliegend slaat nergens op , bovendien verveelt een model al na een paar weken ,en wil je weer wat anders , dus gewoon ontvanger overzetten ,en het oude model op de plank ;)

En jahaaa , speedkistjes zijn idd erg leuk ,trekt mij ook het meest , maar nu ik geen 4s lipo meer heb ,heb ik er ook gelijk geen zin meer an :(:(:(:(

kijken of we ook een speedkistenbrevet kunnen halen !!
Uh, ik heb 9 modellen up-and-running. Met een paar weken de QB20L klaar en dan moet ern nog een full range bij. Dan zitten alle 10 de modelgeheugens vol met actieve ontvangers. Telkens ruilen is 3x ruk. Gelukkig zijn Spektrum ontvangers veel goedkoper dan Futaba's. :p ;)

Met je grote mannen brevet mag je ook speedkisten vliegen. Maar dat brevet krijg je pas als je niet achter de hekken vliegt en je oude verkreukelde LiPo's opruimt. Da's onderdeel van het brevet: Huisregeltjes en verantwoordelijkheid. :rolling:

Posted via Mobile Device

Sh.t, net thuis van de verjaardag. Vlak bij Junkie om de hoek (Treilerstr) zonnetje, biertje, wat te bikken... je kent het wel. Nu te laat om te vliegen maar morgen avond ben ik er, meer liefhebbers?

Nu nog even de laatste hand aan het motortje leggen van het bootje. Carb even uit elkaar en schoon maken. Zie voor verder (foto) verslag het onderschrift. :mrgreen:
Jôh, als jij zegt dat je nog even gaat vliegen dan komt dat erg ongeloofwaardig over. Je hebt je vol gevreten en gezopen, moet tannussen of loopt te klooien met bootjes. Zet die vliegers gewoon op Marktplaats. Ik heb wel interesse in een AR7000. ;) :p :lol:

Posted via Mobile Device

Jôh, als jij zegt dat je nog even gaat vliegen dan komt dat erg ongeloofwaardig over. Je hebt je vol gevreten en gezopen, moet tannussen of loopt te klooien met bootjes. Zet die vliegers gewoon op Marktplaats. Ik heb wel interesse in een AR7000. ;) :p :lol:

Posted via Mobile Device

das waar ,maar hij scoort wel punten bij het actief zijn met het gezin en doet aan sport , en dat kunnen velen van ons zeker niet zeggen ;)

burp is mijn grote voorbeeld , het is alleen zo lastig om dat voorbeeld uit te voeren :mrgreen:

das waar ,maar hij scoort wel punten bij het actief zijn met het gezin en doet aan sport , en dat kunnen velen van ons zeker niet zeggen ;)

burp is mijn grote voorbeeld , het is alleen zo lastig om dat voorbeeld uit te voeren :mrgreen:

HO HO HO wij doen allen aan sport modelvliegsport en we denken ook aan het gezin.
Want als we er niet zijn kunnen we ook niet chagarijnen omdat we niet kunnen vliegen.

HO HO HO wij doen allen aan sport modelvliegsport en we denken ook aan het gezin.
Want als we er niet zijn kunnen we ook niet chagarijnen omdat we niet kunnen vliegen.
Zo is dat. :thumbsup: En zo af en toe een wandeling door de natuur om je vlieger uit het weiland of de sloot te vissen. :? :oops: En weer terug zijn we rustig, ontspannen en toch enthousiast. Daar is dus niets mis mee. :nooo: :lol:

Posted via Mobile Device

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back