Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is een mini-pino Sleur :mrgreen:
Dat blauwe ding (een Lubberding heet zoiets) hebben mijn kids in de "schatkist" van zo'n gay-o-cash gestopt. Zoonlief van philliams heeft het weer meegenomen. ;) Had-ie natuurlijk ook gewoon kunnen vragen want we hebben nog een doos vol met van die dingen. :rolling:

Deze hobby kent ook zo z'n Junkerige eigenschappen he Phil ;)

Het is net modelbouw,alleen ff iets anders :rolling:

Inderdaad, als je er eenmaal aan begint ben je niet meer te stoppen, voordeel is dat Ruben er gek op is :yes:
Leuk is ook als het hele gezin meegaat :mrgreen: Voel ik me niet zo schuldig als ik op het veld sta te vliegen ;)

ACH ,straks lopen we met zijn alle te gaycashen , je weet maar nooit ;)

net nog even gereageerd op een zeer slow en trage discussie hier op het forum :mrgreen: ik denk laat ik er weer wat leven in blazen ;)
[34105] motor-hb-61-pdp

Laatst bewerkt door een moderator:
Ongeveer NU!!! 8O Zoals gezegd, de zaterdag heeft noit een planning, alles gaat zoals het gaat en komt. ;)

LOL @ HT/ACH tamtam.

Peter bij binnenkomst @ 15.45 : Ohw je komt zeker een vliegtuig halen ? :mrgreen:

@Sleur

Jowwww, waar was ik nou vanmiddag?
Nou ik lag denk ik nog 2d toen jij alweer bij Peter vandaan kwam :p

Hee vraagje, ik heb een oud stukje gereedschap liggen, wat een stroboscoop flits veroorzaakt zodat je een auto ontsteking af kunt stellen.

Dit stukje gereedschap kun je afstemmen op het toerental, ergo je kunt de frequentie van de flits traploos instellen.

Ergens tussen de verhuizingen is er denk ik iets mee gebeurt, want ineens deed hij het niet meer.

Zou jij jouw electronica kennis hier eens op los willen laten ? Ik vermoed dat het iets simpels is.

Ik heb dit gekregen van iemand die er niet meer is en vind dit vreselijk jammer.

Dan heb ik nog een modelbouwgerelateerde vraag, welke setup ga je bestellen/monteren op de BO 209 MONSUN die je bij Peter in bestelling hebt staan?

Ik ga er een elektro kistje bij nemen en heb hem ook besteld :)

Tevens heb ik de blauwe Monsun ontshelfed, ik heb nog een 7cc nitro motor liggen die gemonteerd gaat worden :yes:

Laatst bewerkt:
Inderdaad, als je er eenmaal aan begint ben je niet meer te stoppen, voordeel is dat Ruben er gek op is :yes:
Leuk is ook als het hele gezin meegaat :mrgreen: Voel ik me niet zo schuldig als ik op het veld sta te vliegen ;)

Doe je goed Phil,combineren van de hobby met het gezin is toch optimaal genieten ;)

ACH ,straks lopen we met zijn alle te gaycashen , je weet maar nooit ;)

Ik zeg nooit meer nooit,heb ook ooit lopen schreeuwen dat ik NOOIT zou gaan vliegen omdat dit niets voor mij zou zijn :confused:

En kijk nu,1 der grootste vlieg-junks ooit ;)

Ik zeg nooit meer nooit,heb ook ooit lopen schreeuwen dat ik NOOIT zou gaan vliegen omdat dit niets voor mij zou zijn :confused:

En kijk nu,1 der grootste vlieg-junks ooit ;)

:rolling: Deze gedachte had ik al in mijn hoofd..... jij was niet de enige die dat geroepen had en die nu tot de junks behoren :mrgreen:
(nee Junkie jij niet :nooo: jij behoorde meteen al tot de vliegjunks :rolleyes: ;))

LOL @ HT/ACH tamtam.

Peter bij binnenkomst @ 15.45 : Ohw je komt zeker een vliegtuig halen ? :mrgreen:

@Sleur

Jowwww, waar was ik nou vanmiddag?
Nou ik lag denk ik nog 2d toen jij alweer bij Peter vandaan kwam :p

Hee vraagje, ik heb een oud stukje gereedschap liggen, wat een stroboscoop flits veroorzaakt zodat je een auto ontsteking af kunt stellen.

Dit stukje gereedschap kun je afstemmen op het toerental, ergo je kunt de frequentie van de flits traploos instellen.

Ergens tussen de verhuizingen is er denk ik iets mee gebeurt, want ineens deed hij het niet meer.

Zou jij jouw electronica kennis hier eens op los willen laten ? Ik vermoed dat het iets simpels is.

Ik heb dit gekregen van iemand die er niet meer is en vind dit vreselijk jammer.

Dan heb ik nog een modelbouwgerelateerde vraag, welke setup ga je bestellen/monteren op de BO 209 MONSUN die je bij Peter in bestelling hebt staan?

Tevens heb ik de blauwe Monsun ontshelfed, ik heb nog een 7cc nitro motor liggen die gemonteerd gaat worden :yes:

Watt The Funk :confused:

Heb jij nu ook al een Monsun,hoe groot is jouw hangar Bym :confused:

Toen ik laatst bij je was puilde de voorraad al flink uit,ruimte bij gehuurd ;)

(wel een vreselijk kickuh toestel trouwens,je hebt wel smaak wat dat betreft )

hmmm, weertje ziet er goed uit

buienradar ziet er schoon uit :D

uurtje of 12;00 op het veld ?
ik heb vandaag wel floortje bij me

ook goedemorgen ;)

Ja, dat kan ik wel maar niet meer de komende 3 weken. :p Te druk met eigen dingen nog even afronden voor de verkansie. ;)

Ik denk ook zo'n E-Max 2215/20 zoals nu in de MiniMag zit. Kost geen drol ($19,99 incl. verzenden), loopt mooi en voldoende power voor een schaalkistje van 800 gram. Op een 3S 2000mAh LiPo met een CAM Slim 8x6 Moet dat mooi vliegen maar ook nog aardig projectielen (minder wrijving dan de MiniMag 8)). Alternatieven zijn deze, deze of deze.

En zorg nou eerst maar dat je trainer 100% is en niet meer afslaat. :? ;) De komende weken kun je mooi knutselen nu alle instructeurs op verkansie zijn. :yes:

Oud nieuws voor deze doorgewinterde elektrhomo. :teacher: Maar nu hoeft de rest het niet meer te vragen. :yes: Er mist nog wel een categorie zwevers met 80-100W/kilo. Verder is het maar een globale indicatie want er hangt ook veel af van je vleugelprofiel, vleugeloppervlak, propellorkeuze, accu's etc.

(wel een vreselijk kickuh toestel trouwens,je hebt wel smaak wat dat betreft )
Waar vorige week de Workmate met stereo stond kunnen nu nog twee vliegers geparkeerd worden. :rolling: Goede smaak is overdraagbaar hè. ;) Straks vliegt iedereen weer met een Monsun. 8O :nooo:

Afgelopen donderdag werd er toch weer lovend over de Monsun gesproken op het veld. Iemand (vader van Spijker46) die 30 jaar geleden er ook één heeft gehad en het nog steeds een mooie kist vond. Riep zijn maatje helemaal terug om met trots te vertellen dat hij er ook zo één heeft gehad en dat hij de Jodel Robin DR400 ook prachtig vond. Hahaha, die ligt in de garage dus. :thumbsup:

ook goedemorgen ;)

Goedemorgen allemaal :D

12.00 uur ???????????????

Klinkt mij als muziek in de oren ;)

(nu eerst koffie,een peuk,stroopwafels,en 4 ruim belegde broodjes met melk en juice )

Goede smaak is overdraagbaar hè. ;) Straks vliegt iedereen weer met een Monsun. 8O :nooo:

En straks ook iedereen aan de Geo-Bashen 8O :nooo:
Voor mij geen Monsun, ik vindt het een prachtkist hoor maar er zijn genoeg andere mooie vliegerts :yes:

Geen vliegen voor mij vandaag :nooo: Zoonlief wil even naar Fort Veldhuis, v/d week al gecached en hij vroeg zich af wat dat fort was dus straks maar even heen.
Toevallig ben je dan vlakbij het veld dus ik kom wel even kijken :mrgreen: Later op de dag krijg ik visite.

Oud nieuws voor deze doorgewinterde elektrhomo. :teacher: Maar nu hoeft de rest het niet meer te vragen. :yes: Er mist nog wel een categorie zwevers met 80-100W/kilo. Verder is het maar een globale indicatie want er hangt ook veel af van je vleugelprofiel, vleugeloppervlak, propellorkeuze, accu's etc.

:thumbsup:

Daar heb je gelijk in,maar toch erg handig om vuistregels te hebben :D

Hoe vaak worden er vragen over gesteld,zou best een "sticky" in het electronica gedeelte kunnen worden ;)

ik neem alleen de ez mee , geen zin in gesleep met de brandstof afdeling , of was de ez nou ook brandstof :confused:

ik moet er nodig een klein gespanfolie electro vlieger bij hebben met een span van rond de 1 meter , liefst een F3Atje , na de vakantie maar is op zoek gaan ;)

Waar vorige week de Workmate met stereo stond kunnen nu nog twee vliegers geparkeerd worden. :rolling: Goede smaak is overdraagbaar hè. ;) Straks vliegt iedereen weer met een Monsun. 8O :nooo:

Kwestie van anders indelen :rolling: , en dat je hier was Siggy, dat is toch al weer even geleden? Qua smaak betreft, ik moet bekennen niet origineel te zijn betreft diegene die nu in bestelling staat, echter die blauwe die kreeg ik vorig jaar gratis en was derhalve niet echt een keus :mrgreen:

Maar alles hangt nu aan het plafond tegen de muur aan en dat scheelt ruimte, na de monsun kan er niks meer bij overigens, dit was echt het laatste (waar hebben we dat meer gehoord:rolling:)

ook goedemorgen ;)

Wordt vandaag een knutsel dagje, kom misschien heel even langs op de fiets maar zal een halfuurtje zijn ofzo.

Ja, dat kan ik wel maar niet meer de komende 3 weken. :p Te druk met eigen dingen nog even afronden voor de verkansie. ;)

:worship: top man, mag ook na je vakantie hoor :mrgreen:
Je hebt groot gelijk, eigen geluk eerst :rolling:

Ik denk ook zo'n E-Max 2215/20 zoals nu in de MiniMag zit. Kost geen drol ($19,99 incl. verzenden), loopt mooi en voldoende power voor een schaalkistje van 800 gram. Op een 3S 2000mAh LiPo met een CAM Slim 8x6 Moet dat mooi vliegen maar ook nog aardig projectielen (minder wrijving dan de MiniMag 8)). Alternatieven zijn deze, deze of deze.

Ons gaat bestellen hoor ik net, zal geen grote inkoopactie zijn maar ik had nog wat op de wishlist staan geloof ik dus dat kan dan ook gelijk mee.

En zorg nou eerst maar dat je trainer 100% is en niet meer afslaat. :? ;) De komende weken kun je mooi knutselen nu alle instructeurs op verkansie zijn. :yes:

Een langere incan fuelline ism een sinterclunk doet wonderen :yes:
Tevens heb ik de tank afdichting nagekeken, zat volgens mij ook niet goed.
Wat ik wel weet is dat mijn longinhoud niet kan weglopen via de desbetreffende lucht cq brandstofslangen want die tank bolt enkelt maar op zonder het te laten ontsnappen :thumbsup:
Dus dat is nu in orde.

En idd, die Jodel Robin is ook een schoon kistje :yes: Heel schaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back