Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ik ben er weer lekker klaar mee ............., de BIGbigscale wel te verstaan.

Computer heeft te weinig spanning (7,5 wat 12,5 hoort te zijn) dus daardoor kan hij soms wat beroerd lopen. En ik trok de olievuldop eraf, dat leek wel een turbo die druk afblies.
Kunnen mijn zuigerveren zijn (nog een setje liggen voor een 2.5 6cil diesel motor Sleur?) of kan ook de carterdampfilter zijn die vol zit, dan gaat hij olie aanzuigen en perst hij er aan alle kanten olie uit .....

In het laatste geval kunnen we voor een paar tientjes klaar zijn.

In het ergste geval (gebroken zuigerveren of iets dergelijks) dan zit ik tegen een complete blokrevisie aan te kijken, kost ff 4 tot 8 Baja's :sad:
In dat geval gaan we waarschijnlijk een nieuwe motor inbouwen, da's goedkoper dan een revisie :sad:

Gadverdamme zeg :(

Sleurhutje je hebt een pb,tje
Tsja, sommige mensen werken heel hard he... :? :evil: Die zitten niet de hele dag doelloos uit hun raam op kantoor te staren. :nooo: ;)

Nou ik ben er weer lekker klaar mee ............., de BIGbigscale wel te verstaan.

Computer heeft te weinig spanning (7,5 wat 12,5 hoort te zijn) dus daardoor kan hij soms wat beroerd lopen. En ik trok de olievuldop eraf, dat leek wel een turbo die druk afblies.
Kunnen mijn zuigerveren zijn (nog een setje liggen voor een 2.5 6cil diesel motor Sleur?) of kan ook de carterdampfilter zijn die vol zit, dan gaat hij olie aanzuigen en perst hij er aan alle kanten olie uit .....

In het laatste geval kunnen we voor een paar tientjes klaar zijn.

In het ergste geval (gebroken zuigerveren of iets dergelijks) dan zit ik tegen een complete blokrevisie aan te kijken, kost ff 4 tot 8 Baja's :sad:
In dat geval gaan we waarschijnlijk een nieuwe motor inbouwen, da's goedkoper dan een revisie :sad:

Gadverdamme zeg :(
Nope, wel voor een 4 cilinder 1500cc benzinemotor uit 1978. ;) Kun je je K&N filter van je FG tenminste goed gebruiken op de manier waarvoor ze gemaakt zijn want K&N maakt helemaal geen luchtfilters voor modelauto's. Wel ontluchtingsfilters voor grote brandstofmotoren. :yes:

En ja, opvoeren kost nu eenmaal veel geld. Kun je dat ding niet aan de Landmacht slijten? Kunnen ze in Irak rookgordijnen mee trekken. ;) :rolling: :oops:

En ja, opvoeren kost nu eenmaal veel geld. Kun je dat ding niet aan de Landmacht slijten? Kunnen ze in Irak rookgordijnen mee trekken. ;) :rolling: :oops:

Ik had hem nogniet eens opgevoerd dat is het beroerde juist :sad:

Betreft de rookgordijn theorie, die kan zo in de praktijk toegepast worden!

Thanks for info mannen ;)

sleur dankje voor het aanbod,voor de lagers ,maar ik denk dat ik morgen ff naar 2 brothers rij met dochterlief , zij hebben alles in voorraad zowel zuigerveer als lagers ed , ik haal meteen ff een extra blok ,altijd makkelijk als er net voor het weekeinde iets ingrijpends a/d hand is ,en kan ik het oude blokje ( 7,5 liter ;) ) rustig reviseren.
ik probeer eerst de zuiger veer,dit is vrij snel te doen ,als de resonatie dan weg is weet ik genoeg

burp ; bedankt voor het halen v/d schraag ;)

de lassers ; sterkte vanavond , toppie :p

Thanks for info mannen ;)

sleur dankje voor het aanbod,voor de lagers ,maar ik denk dat ik morgen ff naar 2 brothers rij met dochterlief , zij hebben alles in voorraad zowel zuigerveer als lagers ed , ik haal meteen ff een extra blok ,altijd makkelijk als er net voor het weekeinde iets ingrijpends a/d hand is ,en kan ik het oude blokje ( 7,5 liter ;) ) rustig reviseren.
ik probeer eerst de zuiger veer,dit is vrij snel te doen ,als de resonatie dan weg is weet ik genoeg
Neem je niet teveel geld mee? Er is daar een hele wand vol snelle bootjes en een vitrine vol bootjesonderdelen waar je helemaal in op kunt gaan. :? En niet stiekem naar het winkeltje links ervan he!? :nooo: :bye:

*wacht rustig af tot de conclusie is dat het toch de krukaslagers zijn*

Zo , heb ik even lekker liggen snurken :D dat is naar mijn idee ook het enige positive aan nachtdienst : dat je overdag niet hoeft te werken en s'nachts niet hoeft te slapen ;) :-P

@BYM, dat is kl#te van je auto :(

@Burp, alvast bedankt voor het halen van de schraag :cool:

Ik lees net ook dat mijn schraag vanavond in productie gaat :D ;)

Neem je niet teveel geld mee? Er is daar een hele wand vol snelle bootjes en een vitrine vol bootjesonderdelen waar je helemaal in op kunt gaan. :? En niet stiekem naar het winkeltje links ervan he!? :nooo: :bye:

*wacht rustig af tot de conclusie is dat het toch de krukaslagers zijn*

He,he , morgen gaat de baja mee ,en die kundige mensen van 2 brothers zullen wel ff aan het blokje voelen ,dus wellicht heb je gelijk,maar ik wil eigenlijk niet dat je gelijk hebt ;)

Ik weet dat ze daar leuke bootjes hebben ,maar laat ik eerst mijn eigen boot is uitlaten :D

de krukas lagers zijn die hetzelfde als zenoa ? ,ja toch.
En past een zenoa cil/zuiger op een cy ?
verder denk ik dat als ik een blok erbij koop dat dat een zenoa word.
bij 2 brothers zijn ze niet echt gek op chung yang :nooo: ,die naam alleen al :nooo:

Winkeltje links :confused: , morgen maar ff kijkken :turn-l:

Zo...,
vanmiddag weer een belangrijke en gezelligheidsverhogende investering gedaan: een biertafel van 70 cm breed en 2 banken erbij. :D

voorkant%20tafel.jpg

Lijkt me hartstikke leuk om mee te nemen naar Hoogtij tijdens de BBQ en andere dagen dat we gaan rijden...

Helemaal als deze dame dan even lekker een biertje komt brengen :lol: :D

meisje%20bier.jpg

Alvast proost!!:proost:

Dit is ook een lekker merk ;) :thumbsup:

74239773ri3.gif

@ BYM: ff eten nu en dan kom ik naar je toe (na de lagers afgegeven te hebben bij Fritsie)

he zag ik nou een fg langskomen???? met de perfecte sprong???????
bedankt jongens voor vanmiddag.!!!!!!!!
mooie foto`s lekkere koffie het was weer gezelli!!!!!!!!!
dit moet ff een vervolg hebben, maar ga eerst ff kijken voor een nieuwe achtervlinder
want die ligt bijna in tweeen.

stanley

@ STANLEY ik weet niet of het nog nodig is , maar ik heb nog een gebruikte vlinder gevonden,je mag hem geheel kosteloos hebben ;)

p.s. heb nog wat marder spul gevonden zoals de kunstof zijstrippen op je bodemplaat, ik heb ze niet meer nodig :lol:

Goeiendag, als je goed naar het bovenstaande plaatje kijkt dan zie je er ook nog een lekker blondje op staan :rolling:

Wel moeten we even oppassen voor Roel :rolling: :rolling:

Nah, die is sportief genoeg om alleen maar te kijken nu, erg netjes zo mannen en toch leuk :mrgreen:

Over het schragen verhaal, ik wordt daar een beetje verkeerd begrepen... ik bedoelde eigenlijk iets als "nu we het toch over vrachtwagens hebben, ik zal een kijken hoe het met de kill switches is" Dus niets over de schragen en de productie ervan hoor.... :D

Overigens heb ik de 4 schraagjes vanmiddag bij BYM afgeleverd. Ik kom er wel achter dat alle modelbouwers rommelkonten zijn. Zijn garage ziet er al net zo uit als die van mij :D

Oh..vergeten te melden: we kunnen voortaan beschikken over een back-up stroomaggregaat.:cool:

(handig als er een bougie een gebroken isolator heeft)
(@Sleurhutje: ik heb er ook twee extra in de reserveonderdelen kist liggen)
;)

230 volt en 3,6 kW.

BacoImage.asp

@ STANLEY ik weet niet of het nog nodig is , maar ik heb nog een gebruikte vlinder gevonden,je mag hem geheel kosteloos hebben :wink:

p.s. heb nog wat marder spul gevonden zoals de kunstof zijstrippen op je bodemplaat, ik heb ze niet meer nodig :lol:

bedankt fritsie onderdelen zijn altijd welkom
ik heb een noodreparatie uitgevoerd om zondag alsnog te kunnen rijden.
ben ook bezig om mijn turbo-burns weer eens te laten knallen.
Als je ook zondag gaat rijden, zien we elkaar daar wel.

stanley

@ STANLEY ik weet niet of het nog nodig is , maar ik heb nog een gebruikte vlinder gevonden,je mag hem geheel kosteloos hebben :wink:

bedankt fritsie onderdelen zijn altijd welkom
ik heb een noodreparatie uitgevoerd om zondag alsnog te kunnen rijden.
ben ook bezig om mijn turbo-burns weer eens te laten knallen.
Als je ook zondag gaat rijden, zien we elkaar daar wel.

stanley

prima ik neem de meuk mee ;)

Ik kom er wel achter dat alle modelbouwers rommelkonten zijn. Zijn garage ziet er al net zo uit als die van mij :grin:

Zeg burp:
Dan heb je mijn schuur nog niet gezien, en mijn loods, hobbykamer, zolder enz enz enz

Hela hola, zijn er al mensen die de vroege zaterdagavond gaan gebruiken om een paar uurtjes op HT te knallen, zo tussen kinderbedtijd :sleepy: en de tijd dat moeder de vrouw om aandacht :rolleyes: begint te vragen, om kort te gaan, morgenavond?

ik weet het nog niet.
Ik weet wel dat het morgen misschien nog beter weer is dan zondag.

het hangt er nog vanaf!!!!!!!!!

stanley

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back