Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zit hier al als halve piet en kijkt naar buiten en ziet dat het nat is

ja ,van dat weer word je niet echt vrolijk :( , je kan er ook niet ff lekker uit .

dat het maar snel winter mag worden ,dan heb je van die lekkere koude droge dagen ,kan je tenminste even vliegen .

@burp ; felici met je vergaardag ;)

hmwa ,maar wat binnen klooien

nee dat zie je niet aan hem
maar dat komt vast door de hobby
houd je jong
is oook een gegronde reden om er mee door tegaan:rolling::banana:

Kennelijk toch niet genoeg power en de kwaliteit laat te wensen over. 8O ;) Ik weet niet wat jullie allemaal voeden in die lawaaibakken van jullie maar mijn ... Zolang ze niet gebruik maken van een aparte voedingsaansluiting op de videokaart, zal het maximale vermogen heel erg beperkt worden door de dikte van de printsporen (over het algemeen niet meer dan 1 à 1,5A daarna wordt het alleen maar warmte produceren en spanning verliezen). :teacher:

Draai 2x in SLI 8800GT kaarten. Beide kaarten vereisen aparte voeding toevoer vanaf de voeding. Dat gaat niet over de printplaatjes alleen ;) Daar komt bij dat ik op full hd, full graphics aan kan bij vrijwel elke game van het moment in DX10. Nu weet ik niet wat Knaller doet met zijn pc daarintegen..

*Goedesmoggels overigens allemaal*

:morning: :sleeping:

Thnx mensen, weer een jaartje erbij. Voel me nog steeds als 20 jaar geleden. ;)

Knaller, in de meeste gevallen zijn de elco's in een voeding gesneuveld. Je kan het zien doordat ze aan de bovenkant niet meer vlak zijn maar bol staan. Niet vervangen voor gewone maar voor low esr types. Kost een paar euro en wat soldeerwerk maar grote kans dat hij het dan weer doet.

Wat een butweer vandaag. Gisteren feestje gevierd dus vandaag een beetje de boel opruimen. Dat was ook de reden dat ik niet kwam indoorvliegen. Het gevoel dat er nog wat bloed in mijn alcohol zit :proost:

Thnx mensen, weer een jaartje erbij. Voel me nog steeds als 20 jaar geleden. ;)

Knaller, in de meeste gevallen zijn de elco's in een voeding gesneuveld. Je kan het zien doordat ze aan de bovenkant niet meer vlak zijn maar bol staan. Niet vervangen voor gewone maar voor low esr types. Kost een paar euro en wat soldeerwerk maar grote kans dat hij het dan weer doet.

Wat een butweer vandaag. Gisteren feestje gevierd dus vandaag een beetje de boel opruimen. Dat was ook de reden dat ik niet kwam indoorvliegen. Het gevoel dat er nog wat bloed in mijn alcohol zit :proost:

Kijk hier heb ik zelf nog niet aan gedacht. Ga ik straks even checken. Ik weet wanneer ze stuk zijn maar had er niet aan gedacht.

Voor degene die het gevoel hebben dat we toch wel een grote planeet hebben :)

Laatst bewerkt door een moderator:
@Burpsma: Oude gast. Dat je nog maar vele jaren mag genieten van de tannus/scheepsbouw/modelhobby. :proost:

@junkie
we gaan vanavond effe met phils vliegen in mn hal (heli)
als je zin heb kan je vandaag toch effe vliegen
Overlegd met de manager: Permission to fly after dinner. :banana:
Ik ook even prop hangen met de wentelwiek. :yes: (nog meer ;))

Vanochtend weer lekker gevlogen. Eerst wat oefenen met de Epilepsia, rollen gaat steeds soepeler en met minder angst. 8O De andere "moves" gaan ook steeds makkelijker en vooral rechter. :oops: Alleen dat rugvluchten in zo'n halletje... :? :nooo: Twee keer aardig nose-in gegaan. Propje recht en weer vliegen maar uiteindelijk zat er wel meer een beetje los. :(

Tussen de vliegbeurten door ook nog even 2x 4 minuten prop gehangen met de wentelwiek in het zaaltje naast de grote hal. Dat ging best lekker. Hoewel je na zo'n 30 seconden hangen begin te merken dat de lucht snel ging circuleren en je heli toch meer gecorrigeerd moest worden. 8) Nou ja, geen crash gewoon alles netjes gecontroleerd, ook het landen. En bij nick/roll ook wat corrigeren met meer/minder pitch om op dezelfde hoogte te blijven. :D

Tweede vlucht de eLogger ertussen gehangen. Mooi te zien dat vooral de eerste 40 seconden de spanning (de donkergroene grafiek) behoorlijk inkakt, het stroomverbruik toeneemt en de headspeed afneemt. Op basis van de gebrekkige informatie zou de Turnigy 2836 een 6-polige motor zijn. Met een 12T pinion en 150T main gear is de verhouding 12,5:1. Alles omgerekend (door de software ;)) is de lichtgroene grafiek de headspeed, dus bij een stabielere spanning zo'n 2800-2900rpm. Rode grafiekje is het stroomverbruik, gemiddeld zo'n 18A.

copterx-power_rpm_log.jpg

Kijk hier heb ik zelf nog niet aan gedacht. Ga ik straks even checken. Ik weet wanneer ze stuk zijn maar had er niet aan gedacht.
Wel even de twee grote elco's ontladen voor je gaat knutselen. Staat maar zo'n 300V op. Kan best schokkend zijn. 8O :rolling: :teacher:

Sleur ik wil meer weten over je log van de heli. KOm is met je reet achter die tafel vandaan en op msn.

Sleur ik wil meer weten over je log van de heli. KOm is met je reet achter die tafel vandaan en op msn.
Alles wat je ervan kunt weten: de log-module en een stukje lager de BL RPM Sensor. Bij HC de log-module en de BL RPM Sensor. Bij gebrek aan een computer kun je een Display Module aansluiten voor zowel live-data als achteraf min/avg/max spanning, toerental, stroom en het verbruikte vermogen (in mAh) af te lezen. Eventueel nog een Temperatuur Sensor onder je accu (en eventueel op de motor mount of buitenkant als je een inrunner hebt). Wil je echt extreem dan komt er binnenkort een uitbreiding om maximaal 8 servo's te monitoren. 8O

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back