Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tussen de buien door zag ik een mooi "window of opportunity" om de Rex even te test.

Eerste filmpje wat ik maakte ging niet goed, blijkbaar het knopje niet goed ingedrukt. Heb je ook niet veel aan gemisd, was meer even spelen met de gain om de staart goed te krijgen.

Daarna weer getest en de camera wel mee laten draaien. Tail wag is nog niet weg, moet dus even aan het werk om dit goed te krijgen. wel een machtig gevoel om de rex te starten. Meteen maar in idle omdat de 500 van veel head speed houdt.

Op het laatst zie je ook dat de staart even een zwiep heen en weer maakt. Ik zette hem wel vlot neer, gelukkig kunnen ze tegen een stootje, zeker op het zachte gras :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Burp leuke maiden. Denk alleen dat er meer aan de hand is dan alleen gain. Hij begon opeens te schudden. als het gain is doet hij dat constant en meestal niet zo wild. Ook viel me het snerpende geluid op wat dat nou is ???

Maar vette heli :D En niet finless doen volgende keer he hahahahah

Hahaha, moest Bob even nadoen :rolling:

Net op 3dhelifreakz even gevraagd, unaniem was het advies om de gain flink te verlagen. Zodra hij van de grond komt gaat hij kwispelen als een speels hondje. Ik ging steeds verder omhoog tot ik het wel welletjes vond. Je loopt de gyro flink te oversturen met dit soort reacties als gevolg. Als het morgen goed weer is dan ga ik het weer proberen. Moet goed strak te krijgen zijn met de combi Spartan 760 en JR3500 staartservo. Even uitvogelen maar ik kom er wel.

Verder zeker vet, als je hem even in idle gooit dan merk je dat het iets groter is dan de 450 :yes:

*stapt op de fiets naar de club :shock:*

Hahaha, moest Bob even nadoen :rolling:

Net op 3dhelifreakz even gevraagd, unaniem was het advies om de gain flink te verlagen. Zodra hij van de grond komt gaat hij kwispelen als een speels hondje. Ik ging steeds verder omhoog tot ik het wel welletjes vond. Je loopt de gyro flink te oversturen met dit soort reacties als gevolg. Als het morgen goed weer is dan ga ik het weer proberen. Moet goed strak te krijgen zijn met de combi Spartan 760 en JR3500 staartservo. Even uitvogelen maar ik kom er wel.

Verder zeker vet, als je hem even in idle gooit dan merk je dat het iets groter is dan de 450 :yes:

Denk eraan dat als je gain te laag komt in de zender je de afstand van je servo stang ballink op de staartservo moet verkleinen. Dan verlaag je in feite ook de gain. Zoek eens op wat die afstand moet zijn met jouw gyro en staartservo.

Die afstand is goed (iets van 13 mm) Mijn gain staat in de DX7 nu flink in de 70, ik geloof iets van 75. Blijkt dat ik beter op 65 kan beginnen. Bij een te hoge gain gaat hij overcorrigeren en krijg je last vsan oscilatie. Hierbij kan hij te ver gaan wat die zwiep tot gevolg kan hebben.

Die afstand is goed (iets van 13 mm) Mijn gain staat in de DX7 nu flink in de 70, ik geloof iets van 75. Blijkt dat ik beter op 65 kan beginnen. Bij een te hoge gain gaat hij overcorrigeren en krijg je last vsan oscilatie. Hierbij kan hij te ver gaan wat die zwiep tot gevolg kan hebben.

Klopt. Tussen de 60 en 70 is het meestal. Ongeacht de heli.

Zelfde effect krijg je met te lange staartblaadjes trouwens.

Staartbladen zijn de originele carbon van Align dus ik verwacht hier niet teveel problemen mee.

Ben je zo ook nog op de club?

Ik begin morgen gewoon even rond de 60. Zal wat te laag zijn waardoor de staart niet houdt. Dan met stapjes verhogen tot je de wag weer krijgt. Dan een tikje of twee terug en je hebt de ideale setting.

Nee ben er waarschijnlijk niet, maar ik kom denk ik toch stiekem even kijken laat in de avond. Eerst op verjaardag bij Titoooooooo

*weerbericht bekijkt en ziet dat-ie voor 02:30 uur thuis moet zijn* :? ;)

*ook zo de fiets gaat opgraven* 8O

Staartbladen zijn de originele carbon van Align dus ik verwacht hier niet teveel problemen mee.
Tja, dat waren die op mijn 250 ook. Die zijn ook flink ingekort. :yes:

Nee ben er waarschijnlijk niet, maar ik kom denk ik toch stiekem even kijken laat in de avond. Eerst op verjaardag bij Titoooooooo
Ja, da's gezellig. Tot over een uurtje hè. ;) :banana: :celebrate:

eng hoor die heli burp , begon idd erg raar te doen :o ,maar wel spannend ;)
gelukkig was het op een open veld , maar indoor schijt ik bagger voor die ondingen :mad: ;)

was weer erg gezellig in wormer ,en weer alle lipo's leeg geknald , de hellcat vliegt ook perfect .

daarna nog even afgepilst in de kantine met corby/eric3d siggy en arjan

zo ,nu even de filmpjes bekijken , en of ze forum proof zijn om te plaatsen , het blijft toch wel een beetje een raggers groep :mrgreen:

vntm

Begrijp dat het weer een gezellige boel was vanavond Junk? ;)

Ik heb de zolder weer eens wat opgeruimd en heb weer wat spul te koop staan.. Wil mij toch echt serieus gaan focussen op 1 ding en niet
alles tegelijk willen.. duss..

- 2 trainer toestellen te koop
- Dash 7 gaat de verkoop in weer (allicht dat Turbo Dreams nog even reageert)
- Burda Piper incl 10cc 2takt is te koop
- Misschien gaat mijn Fukjet ook de verkoop in (twijfel)
- Electro Junior (zwever) (twijfel ik ook nog even over)
- 2 benzine motoren
- Misschien wat brandstof motoren (of ik dump ze bij papa).

Al met al ruimt het dan weer een beetje op en komt er plaats vrij voor een nieuwe vliegert.. Welke, ben ik nog niet over uit. 1 ding wel, het wordt een buitenvlieger en een electro versie..

Nee, die draait veel te snel (3113kV) tenzij je op 1S i.p.v. 2S gaat vliegen. Neem nou gewoon dat gouden 2204-1400kV motortje. Bij RCTechnics voor €18,50 maar bij RCHobbyShop voor maar €16,95 en dan kun je hem vanavond misschien al hebben (even Jasper berichtje sturen :mrgreen:).

ja ,die gouden zijn ook prima , en heb er daar best veel van , maar het ging mij om het gewicht .
wat wegen die zwarte die jij en phils heeft ?

Begrijp dat het weer een gezellige boel was vanavond Junk? ;)

Ik heb de zolder weer eens wat opgeruimd

opruimen ? ik was je weer voor :mrgreen: , mijn zolder was vanochtend weer bling bling ;)

en ja was weer genieten , beetje om en om met discen en yak achtigen.
weer erg veel lipo sap verstookt :p

knaller ; het was in wormer , via arjan ;)
we waren met 7 man , 1 daarvan met heli , maar als die ging vliegen was de rest weg om te roken , stuk veiliger als je dan buiten staat :mrgreen:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back