Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@ BYM een hobbycrisis en een verkapte indentiteitscrisis ;)
Door alles te koop te zetten,en kijken wie me aardig vindt en zegt: niet stoppen hoor Mike ;).Maar goed ga er in mee 100 eypo voor je mini revo

:o:D Die's ook leuk ja :p

100 voor die revo, ja is goed hoor :p
Moeten we het nog wel ff over de hoeveelheid satéh hebben die er dan bij deze deal gaat horen :rolling:

Môgguh dan maar weer. :morning: ;) Op tijd naar bed draagt ook bij aan meer rust in je leven. :yes: :teacher:

*verder gaat aan de Mini Swift* 8O

:o:D Die's ook leuk ja :p

100 voor die revo, ja is goed hoor :p
Moeten we het nog wel ff over de hoeveelheid satéh hebben die er dan bij deze deal gaat horen :rolling:
Moet je die wel ter plaatse cremeren.
Goedenmorgen trouwens,ff een bakkie en dan lekker het plafond op zolder even smeren :D

Môgguh dan maar weer. :morning: ;) Op tijd naar bed draagt ook bij aan meer rust in je leven. :yes: :teacher:

*verder gaat aan de Mini Swift* 8O

hou toch op met die swift zooi !! ;)

jeempie , net wakker en aan mijn 1ste bakkie , dus maar niet naar lynx , dat gaat teveel tijd kosten . of even na het vliegen , het schijnt in de middag te gaan regenen tot zondag avond :eek:

tot straks .

ps ; heeft iemand een motorsteun voor een 52 blok liggen ?

hou toch op met die swift zooi !! ;)

jeempie , net wakker en aan mijn 1ste bakkie , dus maar niet naar lynx , dat gaat teveel tijd kosten.
Hahaha, Ik denk dat de kleine Swift zelfs indoor een succes kan worden. Met amper 150 gram als lichte setup is dat prima te doen. Ik zeg: Pilonnenracen. :yes: 8)

En als je niets anders koopt bij Lynx dan je motorsteunen, ben je met 10 minuten weer buiten. :mrgreen:

Wanneer ga je productie draaien knul? Scheelt ons weer heel veel bende in huis.. ;)
Voorlopig niet!!! :nooo: Om dat te doen is het makkelijke een plaat te hebben waar de mallen op vast zitten. Plaatje piep ertussen en dan snijden. Nu telkens de mallen plakken (da's 4x op een onmogelijk dun randje) kost veel tijd (en tape). Ook nog even uitzoeken hoe de meeste vleugelhelften uit een plaat kunnen. Ook is het Gamma-piep vrij slap, het is wel super licht van gewicht. Misschien ook eens testen met PU (Roofmate), EPO of toch echt EPP zien te scoren.

*boodschappen doen gaat* :bye:

Voorlopig niet!!! :nooo: Om dat te doen is het makkelijke een plaat te hebben waar de mallen op vast zitten. Plaatje piep ertussen en dan snijden. Nu telkens de mallen plakken (da's 4x op een onmogelijk dun randje) kost veel tijd (en tape). Ook nog even uitzoeken hoe de meeste vleugelhelften uit een plaat kunnen. Ook is het Gamma-piep vrij slap, het is wel super licht van gewicht. Misschien ook eens testen met PU (Roofmate), EPO of toch echt EPP zien te scoren.

*boodschappen doen gaat* :bye:

Als ik je wat tips geven mag..

- Blauw piepschuim van de Gamma (weet de naam even niet) is steviger. Iets zwaarder allicht, maar daar draaien wij onze kv's niet voor om ;).

- Maak 2 gaatjes in je mallen, schroef er een M3 of M2 moertje doorgeen en prik die in het schuim. Op die manier blijft ie ook goed zitten.

Dit weekend geen gefladder voor mij.
Ga zometeen samen met het vrouwtje naar diverse witgoedwinkels om zich te orienteren op nieuwe spulletjes voor in de nieuwe keuken ;-)

Veel plezier allemaal :-)

Goedemorgen allemaal,

@Gorby,

Geeft niet hoor. Misschien dat knaller er straks is.
Hij kan het zeker.

Gaat nu naar het veld. Effe vliegen tot 12:00
Vlieguuuuuhhhhhhhhhhhhh.................Dat zeg ik toch.

GrTz Jasper

En als je niets anders koopt bij Lynx dan je motorsteunen, ben je met 10 minuten weer buiten. :mrgreen:

daar heb je gelijk an ;)

kom jij nog naar het veld met de deluxe ?

Dit weekend geen gefladder voor mij.
Ga zometeen samen met het vrouwtje naar diverse witgoedwinkels om zich te orienteren op nieuwe spulletjes voor in de nieuwe keuken ;-)

Veel plezier allemaal :-)

ik val bijna van mijn stoel , jij niet vliegen :confused: ,jij bent goed bezig ;)

zo ,ik ben nu officieel uit mijn nest gekomen , kijk naar buiten en ziet een aardige wind , dan moet het op het veld echt hard waaien :(
maakt op zich niet zoveel uit voor de madness , maar met minder wind vliegt hij wel leuker .

*ziet op tegen het laden en lossen , geen zin an ....*

Ik kom met mijn vaste systeem trouwens niet meer op het forum ?
Alleen met nog met mijn mobiel ?

Zijn er meer mensen met dit probleem ?

Of sta ik soms op IP gebanned ;-y

En deze op de pc :rolleyes:

Geen veld voor mij... vrouw werkt en Femke vind ik net ff te klein om op het veld te vertoeven.

- Blauw piepschuim van de Gamma (weet de naam even niet) is steviger. Iets zwaarder allicht, maar daar draaien wij onze kv's niet voor om ;).
Da's Roofmate. Plaat op basis van polyurethaan (als in bruislijm en PUR spuitbussen) in plaats van polystyreen (als piepschuim, EPO, Elapor etc.) of polyethyleen (EPP). Nadeel van PU is dat het veel makkelijker breekt bij een klappertje. :yes: Voor combats geen goede eigenschap. En het is aanmerkelijk duurder per vierkante meter. Je kunt PU wel heel mooi nabewerken met een schuurpapiertje, piepschuim heel veel minder (wel weer met een strijkbout en een stukje bakpapier 8O ;)).

- Maak 2 gaatjes in je mallen, schroef er een M3 of M2 moertje doorgeen en prik die in het schuim. Op die manier blijft ie ook goed zitten.
Dat had ik eerst maar dat werkt voor geen meter. Die mallen gaan toch iets verplaatsen onder de druk/beweging van de snijdraad. Ik heb nu per kant twee mallen: Bovenkant vleugel en onderkant vleugel. Elk voorzien van een aantal cm aanloop die precies even hoog zit (referentielijn). Vanaf daar snijden, de eerste cm's kun je dan je snijdraad "vlak" trekken om vervolgens mooi de mallen te volgen.

swift_mini_mallen_posneg.jpg

Deze moeten gewoon op een vast plank komen te zitten. Lekker snel werken. Dikke plak erin, knelt zichzelf al aan de zijkanten vast en op de voorkant tegen een stop aan, snijdraad erdoor trekken (van aileron naar voorlijst werkt het makkelijkst) en klaar. Hele blok op de volgende mal plaatsen en hetzelfde herhalen voor de onderkant. Vleugeltje klaar. Voor de andere helft even de mallen omsteken (links/rechts andersom anders krijg je rare vleugelvormen bij de eindmontage, profiel is niet symmetrisch helaas :().

Jongens... voorlopig stop ik met de hobby :yes:

Ik hoop morgen weer de hobby op te pakken als het een beetje weer is.... anders dinsdag maar weer :mrgreen:

---vanavond maar aan cijfers en letters van Siemp beginnen :wink:---

Laatst bewerkt:
kom jij nog naar het veld met de deluxe ?
Ja, ik kom speciaal voor jou de DeLuxe brengen. :thumbsup: ;) Floor ligt ziek op de bank. Die kwam verrot uit school en heeft de hele nacht liggen zwemmen in bed. :puppydogeyes: Vandaag dus niet doen wat de planning was (anders dan thuis (ver)bouwen). :( :?

Ik kom met mijn vaste systeem trouwens niet meer op het forum ?
Alleen met nog met mijn mobiel ?

Zijn er meer mensen met dit probleem ?

Of sta ik soms op IP gebanned ;-y
Hahaha, Siggy is gebanned. :p Geen enkel probleem hier, niet mobiel, niet op de phone, niet op de Archos, niet via de onbeveiligde WiFi van de buren. 8O ;)

Hmm Siggy? Kun je wel op een andere site komen? Misschien hebben die lui van 400 mtr verderop "eindelijk" ontdekt dat er iemand mee lift op hun lijntje... :D

Jongens... voorlopig stop ik met de hobby :yes:

Ik hoop morgen weer de hobby op te pakken als het een beetje weer is.... anders dinsdag maar weer :mrgreen:
Ik ben gisteravond (lees: vannacht) gestopt en net alweer verder gegaan. Of je het nu laat liggen en de volgende dag verder gaat of eerst opruimt en dan weer alles moet opzoeken scheelt heel veel tijd. :yes: Prima balans tussen efficiënt en lekker bezig zijn. :rolling:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back