Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tsja, heb je eerst op de grond het stroomverbruik gemeten? En was de setup niet bedoeld voor 3S in plaats van 4 S? Hoevel kV was die motor? Welke propellor? Timing van de regelaar goed ingesteld?

Zo mini swift is klaar:yes: moet hem alleen nog ff gorbadyseren en dan combatten met z'n allen.
Had alleen geen rekening gehouden met de rolroeren bij het plaatsen van de motor:hammer:heb de roeren ietsjepietsje ingekort.

Laatst bewerkt:
PPPPPPPPFFFFFFFFFFFFF druk hier.

ja , er zitten hier ook zulke gezellige menschen op het forum :nooo:

gezeik is het hier ,en niet meer dan dat ...

nijssie ; indien je motor niet meer dan 3s aankan ,en je 4s vloog , dan gaat hij zeker de fik in , dus een (dure) degelijke motor plaatsen die 4s aankan :alien:

Zo'n aaiphone is ook niet alles ......
Niet alleen dekkingsproblemen bij tdebiel, ook posten van een reaktie gaat niet altijd :confused:

@Sleurhutje

Heb jij toevallig nog 1 pcmcia wlan kaartje liggen voor een zeker persoon die nu ineens een laptop bezit ???

nijssie ; indien je motor niet meer dan 3s aankan ,en je 4s vloog , dan gaat hij zeker de fik in , dus een (dure) degelijke motor plaatsen die 4s aankan :alien:

zit nu weer me oude 2700 kv motor in.

ik vloog 4s, 5x5 prop, 60 ampere roggelar, was prima te doen volgens sleur, geeft niet hoor, wil sleur te schuld niet geven. dus nu maaar ff kijken naar een degelijke motor, phils had een optie om er 1 tehalen bij Q voor 2 tientjes rond de 4000KV

Inderdeed als er wat te zeiken valt dan zijn er opeens wel.;)

Ondertussen de heli ook weer gefikst ik heeft er maar een hele nieuwe kop op gezet hij is weer rete strak, moet de alleen de pitch nog ff beter stellen.

@Sleurhutje

Heb jij toevallig nog 1 pcmcia wlan kaartje liggen voor een zeker persoon die nu ineens een laptop bezit ???

Ongelooflijk, afgelopen week net een weggesmeten....

/edit
Ziet er nog eentje liggen hier, zal niet een snelle zijn....een Linksys WPC11

Ongelooflijk, afgelopen week net een weggesmeten....

/edit
Ziet er nog eentje liggen hier, zal niet een snelle zijn....een Linksys WPC11

Dank je wel maar dit is een B zie ik in de specs, sorry maar ik geef hem liever een G Burp :thumbsup: (al neem ik hem wel aan van je want het is beter dan niks :yes: )

4000 kv is veel te veel :yes: 8O en dat op 4S :hammer: Als ik jou was zou ik eerst met je huidige gaan vliegen, maar wel eerst ff inregelen want anders blaast hij misschien weer eruit.

Laatst bewerkt:
Gorby ik kom wel een keer langs bij je komende week voor de heli, nu is het leuk geweest met dat gekloot. Vanavond ook bij Nickos geweest en het was heel gezellig met hem en zijn vrouw. Beetje gehoverd in de tuin maar de staart deed nog wat gek ( gare gyro ) Volgende sessie komt binnenkort.

Inderdeed als er wat te zeiken valt dan zijn er opeens wel.;)

Ondertussen de heli ook weer gefikst ik heeft er maar een hele nieuwe kop op gezet hij is weer rete strak, moet de alleen de pitch nog ff beter stellen.

Welja gewoon een nieuwe kop erop. Waarom niet gewoon 10 heli's bestellen en als er iets mee is de volgende pakken?
Ik kom wel een avond bij je langs, zoals ik bij Nickos heb gedaan vanavond. Was beregezellig met hem en zijn vrouw. Zorg jij maar dat je dochter thuis is dan kom ik wel je heli doen;)

Welja gewoon een nieuwe kop erop. Waarom niet gewoon 10 heli's bestellen en als er iets mee is de volgende pakken?
Ik kom wel een avond bij je langs, zoals ik bij Nickos heb gedaan vanavond. Was beregezellig met hem en zijn vrouw. Zorg jij maar dat je dochter thuis is dan kom ik wel je heli doen;)

Geilpijpie !!! ;-)

Goeeeeedemorguhhhh....

Laatste fase van de verbouwing gaat in.
Begin het klussen trouwens goed zat te worden,veelste weinig tijd voor de hobby :-)

Vanmiddag nog wat afschilderen,morgen behangen en zondag het laminaat erin leggen ;-)

Vanaf volgende week zeker weer lekker vliegen ;-)

@sleur, Deze setup was niet goed.
Je hebt niet goed geluisterd. Ik weet 500% zeker dat ik niet gezegd heb dat je 4S moest gaan vliegen. In onderstaande grafieken zie je ook waarom. Bij een 3S op de 3200kV trek je al 47A, da's (bijna) meer dan je accu kan leveren. Op een 4S is de stroom vele malen hoger dan de accu en motor aan kunnen. Omdat ik setups altijd controleer met Drive Calc en de aannemelijkheid van motor en propellor meer dan 50% zijn (schuifjes onderin), kloppen de cijfertjes altijd akelig goed vergelekn met de realiteit.

3492jq0.jpg

(grote versie klikkie)

Geilpijpie !!! ;-)

Goeeeeedemorguhhhh....

Laatste fase van de verbouwing gaat in.
Begin het klussen trouwens goed zat te worden,veelste weinig tijd voor de hobby :-)

Vanmiddag nog wat afschilderen,morgen behangen en zondag het laminaat erin leggen ;-)

Vanaf volgende week zeker weer lekker vliegen ;-)

ach , je hebt het goed gepland , aankomend weekend uiteraard nat vies rotweer , dus kun je lekker binnen klussen ;)
zal dus wel niets worden vliegen dit weekend :( , ik zie je volgend weekend wel ;)

ikke dit weekend ook binnenklussen , wellicht tussen de buien door nog even vliegen , we zien het allemaal wel .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back