Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik wil ook mijn 600!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik hou van hullie allemaal hoor. Als er genoten wordt van het bezig zijn met de hobby dan heb ik het ook naar mijn zin. Of dat nu vliegen, rijden, ouweboeren, bbq-en of geklooi met twee tikkies is, mij om het even. Ja, misschien dat ouwelullerig maar dat zit ook in de aard van het beestje. :D Wat voor mij persoonlijk vervelend is, is het snerpende geluid (ook van de Dominator, vandaar de JetPro). Doordat ik last heb van oorsuizen (Tinitus) klinkt dat als een heel hard krakend geluid dat letterlijk zeer doet. Troost blijft dat ook gillende kinderen naar voor me zijn. Kwestie van mee leren leven. :? Overigens heb ik best wel dagen dat ik door het 24x7 aanhoudende fluittoontje van zo'n 9000Hz wel eens chagerijnig ben. :evil: Je moet het maar eens proberen op de PC of nog beter MP3 en de hele dag in één oor hetzelfde fluittoontje. :hammer:

Anyway... Vandaag druk bezig geweest in de tuin. Wat grind gestort, perken voorzien van een lekkere laag verse tuingrond en zwarte aarde, stoeltjes bij elkaar gezocht, extra koelkast aangeslingerd, houtskool en aanverwante dingen gehaald, presentjes voor de kids omdat ze weer de avondvierdaagse hebben afgerond etc. etc. En natuurlijk nog wat aan de 600 gedaan. Alle servo's op hun plek gewurmd en pas gemaakt, veel stangetjes gemaakt (alles is dubbel uitgevoerd), alles qua bouw afgerond en daarna begonnen met afstellen. De dubbele stangen kunnen wringen veroorzaken als alles ook maar 1/10 millimeter afwijkt. Dus veel passen, afstellen, testen, afstellen enz. Toen alles soepel liep met een hele dikke swash leveler de swash mooi ingesteld. Zo'n ding werkt echt stukken beter dan op zicht, zelfs het kleinste verschil (papierdikte) is af te stellen. Geen bindings meer dus er kan begonnen worden aan het afstellen van de bladen. Klusje voor de zaterdagavond. Wel de gyro gemonteerd en de staart afgesteld. Zaterdag ook de gyro programmeren (loopt verkeerd om en end points instellen).

Echt, super gaaf zo'n 600. En je kunt overal goed bijkomen, dikke schroeven, degelijker. 8)

Je hoeft je niet te verdedigen hoor je kent ons toch;)

Mogguhhh !!!

Stapt zometeen in de auto voor een laatste ritje naar de bouwmarkt :-)

Muurverf en laminaat halen.
Vanmiddag sausen voetbal kijken en vanavond lekker gourmetten omdat mijn meissie jarig is ;-)

Prettig weekend allemaal ;-)

Ja, ook moggûh. Ook zometeen in de auto stapt voor het gebruikelijke boodschappenrondje. Daarna nog wat de tuin opleuken voor de visite komt en dan voetballûh kijken (niet mijn idee, ik was net zo lief gaan vliegûhhhh!!!! :evil:). Tijdens en na dat gedoe kadaver cremeren in de tuin (da's dan wel weer positief 8)).

@Silly (en Siggy): Feesteliteert...
tenerife-forum-best-wishes-smiley.gif

@knaller: Bij RCTechnics en RCHeliParts staan er nog elk één. Dat wordt rijden. :?

Mogguhhh !!!

Stapt zometeen in de auto voor een laatste ritje naar de bouwmarkt :-)

Muurverf en laminaat halen.
Vanmiddag sausen voetbal kijken en vanavond lekker gourmetten omdat mijn meissie jarig is ;-)

Prettig weekend allemaal ;-)

GeSillyfiteerd dame en heer :new-bday: :thumbsup:

Alleen kan je dan wel heel snel opnieuw gaan wittten, alhoewel jullie roken ook binnen, nah dan boeit het niet :mrgreen:

Ben benieuwd hoe de ex-bunker eruit ziet, misschien dat jullie net als de KLU binnenkort maar eens een open dag moesten houden :rolling:

sleur; wij ook van jouw ;)

siggy ; felici met vrouwlief :D

snoekbaars ; tja ,we zien wel , de tenten van tegenwoordig zijn wel een stuk lichter ,een mix van katoen en wat lichter spul .
ruimte heb ik wel in de volvo , maar die gaat wel stampvol :) , wat dat betreft is een vouw wagen wel praktischer , dus we denken er verder over na ;)
iedereen ; lekker weertje niet :( ;)

ik ga ook wat binnenklussen , en bewaar het vliegen tot morgen , wat betreft het voetbal komt dat ook beter uit .

veel plezier allemaal !!

Ik heb nog een cabrio in mijn tuin staan die ik gisteravond beter naar de stalling toe had kunnen brengen maar so be it strakjes eerst maar even warm rijden en dan pas wegzetten :)

Gefeliciteerd Siggy met Silly
:new-bday:
Wat een klote weer mannen,het is zomer :(.Ga maar kijken of ik me ergens kan inschrijven voor de eerste schaatsmarathon op natuurijs :rolling:

tja ,we zien wel , de tenten van tegenwoordig zijn wel een stuk lichter ,een mix van katoen en wat lichter spul .
ruimte heb ik wel in de volvo , maar die gaat wel stampvol :) , wat dat betreft is een vouw wagen wel praktischer , dus we denken er verder over na ;)
Een vouwwagen heeft zeker als voordeel dat je meer meuk mee kunt nemen. Zo ook normale campingstoelen, fietsen etc. Kwak het op de kar en klaar. Nadeel is dat je een kar achter de auto hebt en qua snelheid beperkter bent. En met een zwaar beladen kar met kleine wieltjes 120 per uur geeft best lange files (en sensatie voor mede-wegmisbruikers 8)). Wat dat betreft is net net als vliegen op.... Nah, laat maar. :oops: :rolling: ;)

*ook altijd een aanhanger vol meuk meesleept* :hammer:

Ga maar kijken of ik me ergens kan inschrijven voor de eerste schaatsmarathon op natuurijs :rolling:
Roeivereniging is ook een aardige optie. Gewoon vanuit huis vertrekken... :onweer:

Een vouwwagen heeft zeker als voordeel dat je meer meuk mee kunt nemen. Zo ook normale campingstoelen, fietsen etc. Kwak het op de kar en klaar. Nadeel is dat je een kar achter de auto hebt en qua snelheid beperkter bent. En met een zwaar beladen kar met kleine wieltjes 120 per uur geeft best lange files (en sensatie voor mede-wegmisbruikers 8)). Wat dat betreft is net net als vliegen op.... Nah, laat maar. :oops: :rolling: ;)

*ook altijd een aanhanger vol meuk meesleept* :hammer:

ach, als je in holland kampeert ,hoef je niet zo lang te rijden , maar als ik ermee naar italie ga rijden is dat een ander verhaal .

als je via frankrijk rijd mag je 110kmpu geloof ik , maar is dat al te hard voor een vouwwagen ?
zoja , dan is een vouwwagen niets voor ons , ik houd van een beetje doorrijden ;)
dan huur ik liever zo'n kant en klaar caravan geval met flinke voortent die al op de camping klaarstaan

ach, als je in holland kampeert ,hoef je niet zo lang te rijden , maar als ik ermee naar italie ga rijden is dat een ander verhaal .

als je via frankrijk rijd mag je 110kmpu geloof ik , maar is dat al te hard voor een vouwwagen ?
zoja , dan is een vouwwagen niets voor ons , ik houd van een beetje doorrijden ;)
dan huur ik liever zo'n kant en klaar caravan geval met flinke voortent die al op de camping klaarstaan
Hehe, mijn idee. ;) Als je kleine/smalle wieltjes op de kar hebt zitten en je het maximum gewicht van 750kg incl. tent zelf hebt bereikt, gaan mini wieltjes het niet leuk vinden (en de lagers ook niet). Dat vormt een gevaar. Nieuwerwetse vouwwagens als die van Smitveld hebben gewoon stevige 13" banden en kunnen dat wel goed aan. Ontwerper weten dat die stomme Hollanders hun halve huisraad mee zeulen. :mrgreen: ;)

En eenmaals op verkansie is er niets mis mee om na 400 kilometer rijden een kleine camping op te zoeken en daar een nachtje te overleven om de volgende dag weer verder te trekken. 8) Geen haast, het is verkansie. :D

Ik zeg: ver weg = huissie huren of een tent/caravan die er reeds staat
Dichtbij = vouwwagen / tent (met evt. aanhanger)

*houd ook niet van ver rijden met een aanhanger o.i.d.* :D

@ Siggy/Silly: gefeliciteerd :worship: :thumbsup:

Siggy en Silly van harte gefeliciteerd en maak er evengoed een mooie dag van,en vanavond maar eens extra je best doen.:lol:

Ik zeg: ver weg = huissie huren of een tent/caravan die er reeds staat
Dichtbij = vouwwagen / tent (met evt. aanhanger)

*houd ook niet van ver rijden met een aanhanger o.i.d.* :D

@ Siggy/Silly: gefeliciteerd :worship: :thumbsup:

Hehe, mijn idee. ;) Als je kleine/smalle wieltjes op de kar hebt zitten en je het maximum gewicht van 750kg incl. tent zelf hebt bereikt, gaan mini wieltjes het niet leuk vinden (en de lagers ook niet). Dat vormt een gevaar. Nieuwerwetse vouwwagens als die van Smitveld hebben gewoon stevige 13" banden en kunnen dat wel goed aan. Ontwerper weten dat die stomme Hollanders hun halve huisraad mee zeulen. :mrgreen: ;)

En eenmaals op verkansie is er niets mis mee om na 400 kilometer rijden een kleine camping op te zoeken en daar een nachtje te overleven om de volgende dag weer verder te trekken. 8) Geen haast, het is verkansie. :D

idd , ver weg ,gewoon daar ter plaatse iets huren , of rustig aan toeren langs de kleine campings zoals sleur zei .

maarja , moet ik dan wel een vouwwagen kopen ? ik wil niet ieder jaar in holland staan , ach keuzes, keuzes ,keuzes , we zien het allemaal wel ;)

maar thanx voor de info :D

het weer valt wel mee , op de wind na dan , ik hoop morgen toch even te kunnen vliegen , voordat ik het verleer :)

misschien wel een leuke kist voor iemand hier ( wel een stinkding ;)) ? beetje zoals mijn vibrogym vlieger
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
misschien wel een leuke kist voor iemand hier ( wel een stinkding ;)) ? beetje zoals mijn vibrogym vlieger
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Hmm, pas op met deze vlieger...., er zijn goede (rechte) en die zo krom zijn als.... 8O

goede controlle voor evt. aankoop dus nodig :teacher:

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back