Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
mij niet gezien ,als het in mijn straat waait ,is het op ht orkaan kracht :)
4 wielers staan stil :-|

veel waai plezier :bye:

ik ga voor morgen

Het weer is idd niet echt dat je zegt ja ga ff lekker rijden/vliegen
maar schijnt morgen beter weer te worden dat zal je altijd zien
Tot woensdag nog wind kracht 4 à 5. Da's toch wel teveel van het goede om leuk te kunnen vliegen. Vechten tegen de wind gaat ook vervelen en als eenmaal de wind onder de vleugels slaat, ben jekansloos verloren. :evil: Maar... Na woensdag draait de wind en neemt in rap tempo af. Voor vrijdag geven ze Ostenwind kracht 2 met een beetje zon op. Da's het betere vliegweer. :yes:

Baja en WingDragon :yes: :thumbsup:
Wat junkie zegt: 1x Wing Dragon minder... :p De Speed 400 kan ook in de EZ. :lol:

iemand enig idee wat ik fout zou hebben gedaan ?

8 aa 2650 ma cellen aan elkaar gesoldeerd ,daarna ontladen 10 A ,en vervolgens opgeladen ( 2,6 A ) maar hij slaat af als hij ongeveer 600ma heeft geladen :confused: na afkoeling ,gooit hij er wel weer 250 ma bij ,maar dat zijn nog geen 2650 ma ?

yo het is even stil hier aan mijn zijde :(

dat komt omdat ik met mijn linker onderarm in het gips zit

had even een klein builtje op mijn pols [binenkant ]weg laten halle maar niet op 3 weken gips gerekend

dus ik zie u allen weer op ht ;)

8 aa 2650 ma cellen aan elkaar gesoldeerd ,daarna ontladen 10 A ,en vervolgens opgeladen ( 2,6 A ) maar hij slaat af als hij ongeveer 600ma heeft geladen :confused: na afkoeling ,gooit hij er wel weer 250 ma bij ,maar dat zijn nog geen 2650 ma ?

Heb je al naar de thermische afslag gekeken van je lader?
Misschien staat die op een te laag aantal graden Celcius? :?:

*EDIT*
yo het is even stil hier aan mijn zijde :(

dat komt omdat ik met mijn linker onderarm in het gips zit

had even een klein builtje op mijn pols [binenkant ]weg laten halle maar niet op 3 weken gips gerekend

dus ik zie u allen weer op ht ;)
Sterkte Boes!
Goed herstel gewenst! ;)

Laatst bewerkt:
De eerste keren even aan de langzaamlader leggen is beter voor de accu. Daarna weer even kijken.

@Boes, van harte beterschap man. De 14e ben je natuurlijk weer paraat neem ik aan? (BBQ)

Zo heb ik een 8cellen pakket 3300mAh in mijn zwevertje.
Ik hang hem aan de spintec, die is een hele tijd bezig, en trekt er 4195 uit.

Ik ga hem laden, op z'n BYM's, en het amperage zakt in, op een gegeven moment ladt hij nog maar met 4A, op 12.05V

Anyway, hij stopt met laden op 3590 .....

Ten eerste is het niet verstandig om nieuwe cellen gelijk vol vermogen (of meer) te laden. Laadt ze met zo'n 600-750mA en zet de delta-peak op 3mV/cel (dus 24mV in totaal). Misschien dat ze juist te heet worden en daardoor rot opladen. Misschien zijn ze te heet geworden bij het solderen. Verder hangt het van het type cel af, niet alle oplaadbare batterijen zijn geschikt voor snelladen én ontladen met hoge stromen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back