Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Net de Maiden gedaan van mijn nieuwe aanwinst :banana: Siggy en Nickos stonden net op het punt te vertrekken maar is was net op tijd. Nickos moest wel weg maar Siggy bleef :thumbsup: Eerst even een rangecheck gedaan en uiteraard was dit perfect... had ook niet anders verwacht met Spektrum :cool: Daarna het luchtruim in, de Calmato ging met gemak vanaf het gras :thumbsup: Het gras was wel erg nat en sompig dus maaien is een NO-GO! dat kun je wel vergeten deze week :yes:
Maar verder moest ik alleen het hoogteroer twee tikkies trimmen en de ailerons 1 tikkie naar rechts. Hij vloog super :yes: Alleen de HK prop (apc kloon) is ruk dus daarvoor moet een originele APC in de plaats komen. Uiteraard even ter plekke geregeld bij Siggy's Hobbyshop :wink: Zondag is de bezorging op het veld :rolleyes:
Maar efin, mijn rondjes gevlogen dus tijd om de landing in te zetten. De kist is ook heerlijk te landen, zelfs op het lange gras.
Kortom weer een prima vliegertje maar alleen jammer dat hij electro-aangedreven is :rolling: :nooo:
Twee accu's leeggevlogen (ga zo ff laden en kijken hoeveel eruit was gevlogen), daarna nog even slap lopúh legge lullen en toen naar huis.

Ik zou d'r niet eens een lelijke 4takter op zetten.. gewoon een dikke 30cc dle op pleuren.. Komt veel beter tot zijn recht op zo'n bak, dan een pruttelend potje dat veel te lang op t vuur staat.. :lol:

@ Burp: nice nose-job :yes:
@ Junkie: mij benieuwen voor de vrijdag :yes: Aan de ene kant is het wel lekker dat het electro is, maar aan de andere kant is het ook wel gezellig als er meer volk is :yes:
Mijn stem heb je in ieder geval
@ Sleur: Geile vliegert

En toen stond TNT voor de deur met een pakketje.

Geen HK, maar het modem van XS4ALL dat ik 3 dagen terug had aangevraagd.. Jeej, een Fritzbox 7340. Geschikt voor VDSL, maar veel belangrijker, IPV6..

Van het weekend weer wat te knutselen thuis.. Kom alleen onderhand wel om in de modems hier thuis haha

Waaruit maak jij op dat Sleur hem wil aandrijven door een nietszeggende miep, miep motor?

sleur kennende zal hij electro worden , maar ach ,ik lulde maar wat , en bekeek hem op mijn mobiel , ben te moe om nog na te denken , bietje te hard gewerkt deze week .

maar ik zou er ook een dikke 2tact brommer opzetten , wel zo lekker ;)

4tact is mij echt niet heilig hoor , als er ooit een groot veld komt ,ga ik ook groter vliegen met dikke 2tact brommers , 4tact is dan niet te betalen .

betreft INDOOR , dat word van 20;00 tot 22;00u , en ik heb de hal geboekt (de tref dat is ) :p , we kunnen gerust een halfuur eerder komen , de halbeheerder aldaar is vrij makkelijk , dus als we er zijn ,hup ,gelijk vliegen ( indien er geen andere sporters voor ons zijn )
komt mij ook goed uit , want maris komt pas om 17;15 thuis , was ik heels vergeten .

morgen maar ff zien of ik ga fladderen , ben echt totaal gaar , en wil ff niets moeten en of doen .

wellicht zondag , we zien het allemaal wel .

phils ; doe niet zo raar , net of het heel naar is dat er een paar brandstofkisten vliegen , ik hoor niet bij die gasten die 10 minuten het gas open draaien in de pits om af te stellen ( vind ik ook irritant ) , maar mijn 4tact blokken lopen altijd goed , dus starten en vliegen .

we kunnen natuurlijk ook pleiten voor vrijdag alleen 4strokers , lekker stil ;)

@Siggy: Had je de motortjes al in Germanenland besteld?

-edit-
Hmmmm, wel eeh heel kekke vlieger. 8)
*iets met bonus vanwege 10 jarig bestaan van de toko* :banana:

Nope, nog steeds problemen met het beveiligingscertificaat, en geen reply op mijn mailtje mogen ontvangen, so Fuck it :D

De Funjet Ultra bij Hobby Direkt besteld, binnen 3 dagen in huis, TOP tent dus ;)

@ Phil

De Calmato vliegt echt super hoor, heel veel plezier ermee.
En nog bedankt voor het regelen van de Android Navigatie, Zondag allebei weer blij ;)

11x5,5 APC prop zal ik zometeen even voor je klaar liggen ;)

bannercreator-nu3.gif

Tweetakten op nitro ga ik zeker niet, dan elektro erin. Aan de ene kant is een elektro versie één bonk extreem geweld. Vette 10S of 12S LiPo erin, dikke brommer, grote prop. Eindeloos koppel van niks tot vol gas etc. Landen is makkelijker omdat je motor wel helemaal uit kan voor een lagere landingssnelheid en als je een doorstart wilt maken je alsnog het gas erop kunt zetten.
Aan de andere kant voor grotere vliegers zal het ongetwijfeld wel tweetakt benzine worden of een vette viertakt met meerdere cilinders. Zeker voor een knappe schaalvlieger is het geluid van brandstof wel stoer. Maar voor de doordeweekseweekendmodellen voldoet elektro prima. :yes: Schoon, makkelijk, snel vliegbaar etc. :D

De SBach is erg mooi. 1,8m span is een mooie maat voor ons veld. :yes: Maar als de SBach er komt, gaat er wel iets anders de deur uit (ik denk eerst de kat, daarna de kids en dan de vrouw). :mrgreen:

*zich vreselijk moet inhouden om een nooit geplaatst filmpje te posten* 8O :? :( :pc:

niet gaan lopen dizzen , ik heb mijn portie gisteren al gehad !

ja , aanslaan met een stokkie doe ik niet meer , ik zet nu de starter er op , paar seconden rond draaien , daarna weer een paar seconden en dan lopen ze , als je die rotaties gaat tellen ,dan zullen dat 20 tikkies zijn ;)

dus lang leven de power starter ;)

*gaat ff slaapje doen *

En toen stond TNT voor de deur met een pakketje.

Geen HK, maar het modem van XS4ALL dat ik 3 dagen terug had aangevraagd.. Jeej, een Fritzbox 7340. Geschikt voor VDSL, maar veel belangrijker, IPV6..

Van het weekend weer wat te knutselen thuis.. Kom alleen onderhand wel om in de modems hier thuis haha

Had je nog andere modems ook dan Fritzbox?
Mijn speedtouch begint het langzaam te begeven ...

Cisco 877W POTS :D Ook IPv6, VPN, G.xxx support en weet ik veel wat. 8)
Zijn ook prima te claimen bij de verzekering in ruil voor een DSX9. 8O :p

Had je nog andere modems ook dan Fritzbox?
Mijn speedtouch begint het langzaam te begeven ...

Ik zal straks even kijken of ik nog een 716 / 780 heb liggen voor je.

En cisco.. woei! dure crap, waar je voor geleerd moet hebben.. nee dank je de koek koek, doe mij maar een oridinaire fritzbox.. draait linux op, kun je ook veel meer mee dan standaard en linux ken ik al ;)

Welnee joh een beetje CLI tekst genereren en gaan niks aan het handje :p

Heb nu een 780 in gebruik idd merci :thumbsup:

@RonaldR: ben jij dinsdagavond thuis? (alsin: Kan ik dan even langs komen voor de dubbeldekker en de 4takter?)

Ik wil nl wel gaan indoorvliegen en kan daarvoor (indien het om 20.00 uur begint) wel even bij je langs wippen. Als jou dat ook uitkomt tenminste?

nope, voor mij een franse week... :( maandag weg donderdag terug....

is natuurlijk niet allemaal vervelend...;)
iets met franse keuken of zo....

Ik heb er nog steeds spijt van Junkie :(
Sorry man ;)

ja , ik zit wat gestrest in mijn velletje ,vanwege druk met werk en geen ruimte voor de hobby heb :( en dan kan geschreven tekst anders op je inwerken .

en iedereen maar lekker vliegen , alsof ze spontaan met vervroegd pensioen zijn :mad: , en ik maar werken ,werken ,enz ...leuk hoor !!

maarja , beter teveel werk dan te weinig ;)

kom jij dinsdag avond ook indoorvliegen ?

ja ich bin daarbij mit der geebee und disk[/QUOTE]

ik zie je dinsdag , voor de duidelijkheid van 8 tot 22;00u .

en leer eens quoten , gewoon je bericht onder de tekst van diegene waarop je reageert plaatsen , dus na de laatste quote , dan is mijn tekst omkaderd in blauw ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back