Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
was zeker weer een traditionele dag ,oude tijden waren weer geheel terug :D
veeeel baja's en fg's en uiteraard wat vliegers voor tussendoor .

er was al een groepje van 5 man uit alkmaar bezig ,en toen nog een groot deel van ons groepje erbij en het feest was compleet :p

heerlijke racen over de baan met mooie inhaal acties ,en tussendoor ouwehoeren en veel drinken ,want het was er lekker heet .

silvia ; je bent een topper :thumbsup: nog bedankt voor de goede zorgen voor floortje , insmeren ,en zorgen dat ze niet onder een baja belande enz .

foto's by silly en wolfmaned :worship:

nu het vliegen wat ( gewoner) word, begint bij velen het baja gevoel weer terug te komen , en je merkt meteen dat het weer druk word ;).
met dank aan iedereen ;)

hier wat pic's

was superrrrrrrr

ps phil; super dat je je kist nu ook kunt landen , straks kan hij gewoon mee naar ht :cool:

IMG_1503.jpg

IMG_1502.jpg

IMG_1492.jpg

IMG_1490.jpg

IMG_1493.jpg

IMG_1485.jpg

IMG_1477.jpg

IMG_1472.jpg

IMG_1483.jpg

IMG_1463.jpg

IMG_1470.jpg

IMG_1458.jpg

IMG_1462.jpg

IMG_1448.jpg

IMG_1440.jpg

IMG_1442.jpg

IMG_1430.jpg

IMG_1460.jpg

IMG_1450.jpg

]

In natura?;)
Helaas hij blijft in huize bobbertje. Vandaag druk,druk,druk. wil ik vanavond ff rijden,zijn ze al geweest....:(
Nou ja,van de week maar weer .:D Zag er wel gezellig uit.
Ajuus.

Jongens ik heb een vraagje, hoe doen jullie het volgende:
Vandaag een paar lipo's redelijk leeggevlogen, nu ga ik v/d vast wel nog een keer vliegen (zal wel dinsdagavond worden), hoe bewaren jullie de lipo's in dit geval, leeg of opgeladen?

Vandaag een paar lipo's redelijk leeggevlogen, nu ga ik v/d vast wel nog een keer vliegen (zal wel dinsdagavond worden), hoe bewaren jullie de lipo's in dit geval, leeg of opgeladen?

mij werd verteld zo,n 70 % geladen wegleggen .
mijn lader kan ik daarop instellen.

Was weer gezellig mannen,alleen erg warm bij de race kuil.3 rondjes gereden en mijn wiel liep eraf gelukkig was er een aardige meneer met wat reserve onderdelen.Daarna toch even lekker gereden was weer erg gezellie mat al dat rijdend spul.Snowman vroeg hoe laat gaan we vanavond ik zei ga om 8uur even vissen heb al gereden:rolling:.Gaan we zo maar even vissen rijden had ie geen zin meer in.Was trouwens errug lekker dat heerlijk koude pilsje dat ik thuis kwam

er was al een groepje van 5 man uit alkmaar bezig !

die gasten kwamen uit Haarlem , die waren er om 1uur ook al ;)

ik heb er toen ook weer twee minuten gereden , daarna was het veertje van mijn koppeling gebroken:(

@Marcel Siggery , had jij nog steeds een koppeling liggen voor een FG
ik hoor het wel even ;)

Als je ze korter dan twee weken moet bewaren dan mogen ze volgeladen weggelegd worden. Als het langer is, is het inderdaad ze niet helemaal volgeladen weg te leggen. Maar ik heb mijn eerste Graupner 3200mAh 2S ooit meer dan 3 maanden volgeladen weggelegd, daarna gewoon met 3200mA geladen en rustig leeggevlogen. Daarna gewoon weer geladen en met de Spintec ontladen ter controle. Was gewoon 3350mAh op 35A ontladen. De nieuwe accu geeft precies hetzelfde aan. Ik denk dat het met de huidige kwaliteit LiPo's weinig uit zal maken. :?

*aanschouwt de snelle ontwikkeling van enorme wolken nabij het weiland en denkt aan gisteravond :?*

Verder te gaar om iets te melden. :celebrate:

Als je ze korter dan twee weken moet bewaren dan mogen ze volgeladen weggelegd worden. Als het langer is, is het inderdaad ze niet helemaal volgeladen weg te leggen. Maar ik heb mijn eerste Graupner 3200mAh 2S ooit meer dan 3 maanden volgeladen weggelegd, daarna gewoon met 3200mA geladen en rustig leeggevlogen. Daarna gewoon weer geladen en met de Spintec ontladen ter controle. Was gewoon 3350mAh op 35A ontladen. De nieuwe accu geeft precies hetzelfde aan. Ik denk dat het met de huidige kwaliteit LiPo's weinig uit zal maken. :?

*aanschouwt de snelle ontwikkeling van enorme wolken nabij het weiland en denkt aan gisteravond :?*

Verder te gaar om iets te melden. :celebrate:

Hoe doe je dat ontladen dan, via de balancer ?
En op welke stand doe je dat dan als ik vragen mag ?

Hier nog een paar pic's , siggery je was er ook hoor ;)

woensdag avond weer een herhaling van vandaag houden :confused: :p

roept u maar ...

IMG_1507.jpg

IMG_1455.jpg

IMG_1456-1.jpg

IMG_1461.jpg

IMG_1505.jpg

IMG_1454.jpg

wat istie mooi he ...

Hoe doe je dat ontladen dan, via de balancer ?
En op welke stand doe je dat dan als ik vragen mag ?
Gewoon een 12V/50W (ca. 4A ontlaadstroom) hallo geenlamp eraan hangen en als de spanning rond de 6,8V-7,0V is dan zit je goed. Loskoppelen en klaar. ;)

Dank u wel :p

Phillie gaat zijn lege lipo's laden tot hij er lijp van wordt :)
Toch binnenkort een brandstofmotortje erop? :lol: Voordeel van elektro is dat je bij een lege accu nog een "thuiskomertje" hebt. Als je tank leeg is, wordt het lastiger. :?

Goed om te lezen dat het zo EZ met de Calmato gaat (eigenlijk minder goed want je zet een behoorlijke druk op mijn keteltje voor de Monsun(s) :evil: ;)).

Toch binnenkort een brandstofmotortje erop? :lol: Voordeel van elektro is dat je bij een lege accu nog een "thuiskomertje" hebt. Als je tank leeg is, wordt het lastiger. :?

Nee hoor geen brandstofmotortje erop, als het zover is koop ik een Calmato sports 40 met een OS blokje van 8,5 cc ;) Elektro heb ik er dan bij :yes:

Toch is het wel genieten hoor om met een elektro tussen al die niet startende, slecht afgestelde, in de lucht afslaande vliegtuigen te staan ;)
Accu aansluiten.... hop en gaan :thumbsup:

Goed om te lezen dat het zo EZ met de Calmato gaat (eigenlijk minder goed want je zet een behoorlijke druk op mijn keteltje voor de Monsun(s) :evil: ;)).

Rustig aan hoor, komt goed. Eén voordeel, je kan ook nog niks kapot vliegen.

Gewoon een 12V/50W (ca. 4A ontlaadstroom) hallo geenlamp eraan hangen en als de spanning rond de 6,8V-7,0V is dan zit je goed. Loskoppelen en klaar. ;)

tja vakantie heeft ook zijn nadelen :lol:
ja, als de nitro op is ,is niet leuk voor zo'n zware kist, ik heb nu weer het balans punt gevonden van de ez ,door ff snel de regelaar en de motor er met tie-rap's op gemonteerd te hebben , dus ga binnenkort maar weer het nitroblokje proberen ,en als het tankje leeg is (wat gaat gebeuren ) dan is er met de ez nog aardig te zweven ;)

ps ;regent het daar al , kan hier ook wel wat vocht gebruiken ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back