Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan kennen jullie kobus nog niet :wink:

kobusmad2.jpg

Jij en ruzie :confused: Dan zullen zij het er wel naar gemaakt hebben :pc: ;)
Nou ik zal het uitleggen.
Situatie:
De weg was afgesloten (N239 ofzo van bunnik naar wijk bij duurstede)

er is een kruising en naast de weg loopt een ventweg (deze kan je via die kruising bereiken)

Ik stond achter een bus te wachten voor die afsluiting omdat de omleiding al weggehaald was (letters) en die chauffeur komt naar me toe van: er staat nu een vrachtwagen die ventweg te blokken, maar als ie weg is kan je er langs... prima!

Minuutje later rijd die vrachtwagen weg, en ik met een hele rij auto's rijden erop, maar na een kilometer of 2 bleek dat ze daar de boel afgesloten hadden (gewoon vrachtwagen dwars over de weg). Dus wij keren en terug.

Is daar bij die kruising ook alles dicht met hekken en een auto... ineens komt die bouwvakker aangelopen en dat gesprek ging zo

B: Waarom rijd je die weg als je ziet dat het niet mag?
F: De omleiding wees er heen... en die buschauffeur zei dat we hier in konden.
B: JAAAA, dat is toch niet normaal er staan hekken en we zeiden (???) dat je er niet langs mocht

Nou hele discussie dus ik zeg op een gegeven moment dat ik geen zin heb om te discussieren over welles / nietes en vraag (heel beleefd) hoe ik eenvoudig naar wijk bij duurstede kom... zegtie heel bot: je volgt de borden maar, blabla. Dus ik vraag "Welke borden" (er stonden geen meer). begon ie helemaal te flippen... nouja ik ben maar weggereden.... eikel:mad:

Nou ik zal het uitleggen.
.....
begon ie helemaal te flippen... nouja ik ben maar weggereden.... eikel:mad:
Tsja, daarom is zijn werk ondergewaardeerd en onderbetaald. 8O :lol: :oops:

@Philliams & junkie: Pakketje is vanuit Hong Kong verstuurd dus nu wachten tot het vliegtuig geland is en de boel hier afgeleverd wordt (meestal zo'n 6 dagen later).

@Philliams & junkie: Pakketje is vanuit Hong Kong verstuurd dus nu wachten tot het vliegtuig geland is en de boel hier afgeleverd wordt (meestal zo'n 6 dagen later).

:thumbsup:

Ik heb ondertussen de Disc al als donor gebruikt :rolleyes: Ik zal toch hoe dan ook zaterdag moeten vliegen in de sporthal :banana: :yes:

@ Snoeksel hoe laat ben je daar morgen?

Ik denk dat ik er ben rond 19.00 uur

Tsja, daarom is zijn werk ondergewaardeerd en onderbetaald. 8O :lol: :oops:

Ach ik heb serieus respect voor die lui, ze werken wel de hele nacht... maar dit soort gedrag... blegh

Zo, deze week nog een mager weekje wat betreft de hobby maar vanaf volgende week er weer vol tegenaan. Ik heb inmiddels al weken (zeker 7) niets meer gedaan door andere dingen maar vanaf volgende week ben ik ook weer regelmatig bij Peter te vinden.

De ACH moet ook maar eens kennis gaan maken met mijn persoontje, lid worden moet tot de mogelijkheden behoren :mrgreen:

De Scalpel zal ik vanavond nog even nakijken want ik heb daar vele uurtjes trainingsachterstand in opgelopen. Ook de nieuwe baan heb ik nog niet gezien.

De maiden van de Twin* is ook nog niet geweest maar zal gebeuren zodra de weersomstandigheden het weer toe laten.

Lompe "Boeren" heb je in elke beroeps groep , ik heb zelf altijd zoiets van , je moet andere mensen behandelen en aanspreken zoals je zelf ook behandeld en aangesproken zou willen worden ;)

Tsja, daarom is zijn werk ondergewaardeerd en onderbetaald.

Het eerste misschien wel :( maar over het tweede kan ik niet meepraten ;) :D

Het eerste misschien wel :( maar over het tweede kan ik niet meepraten ;) :D
Hehe, jij hebt ook geen reden tot klagen. Je hebt een auto's van de zaak. Eén voor op de weg en één voor de weg te maken. :lol: ;) Jouw inzet in de late uurtejs en het weekend wordt zeker wel gewaardeerd (als de weg eenmaal klaar is :?).

Net even de eerste krassen op de GT14 gereden. Dus die is lekker ontmaagd. Als je druk in je hoofd bent met werken, moet je niet proberen geconcentreerd rondjes te rijden op een nieuw baantje. :? :nooo: :cry:

@Philliams: De simpele regelaar van het setje schijn je wel in te kunnen stellen. Je kunt dus de auto-brake uitschakelen:
I have searched in web an i found that the controller is programmable.
Possible options:
- LIPO-mode (auto selection 2/3 cells)
- NIMH-mode
- Break on / off

To program this controller you have to move transmitter throttle to full position.
Now connect battery to controller.
Wait some seconds, than you hear:
*peep* - *short pause* - *peep*
*pause*
*peep*peep* - *short pause* -*peep*peep*
*pause*
*peep*peep*peep* - *short pause* -*peep*peep*peep*
*pause*
this sequence will repeat...

When you want to use NIHM cells, you have to move throttle to off position when you hear the first *beep*beep*. Than you have to wait for a longer *beeep* and a short *beep*. That's all. You can disconnect battery now.

When you want to select LIPO mode, start from the beginning (throttle full, connect battery, listen to the beeps)
At the time when you hear the first single *beep* move throttle to off and wait for
*beeep* and *beep*.

When you want to switch Brake On or Off, start from the beginning, then wait for the first *peep*peep*peep* within one sequence and put throttle to off. Wait for *beeep* and *beep*.

Note: When you connect battery and throttle is in off position it in in normal operation mode

Zo, deze week nog een mager weekje wat betreft de hobby maar vanaf volgende week er weer vol tegenaan. Ik heb inmiddels al weken (zeker 7) niets meer gedaan door andere dingen maar vanaf volgende week ben ik ook weer regelmatig bij Peter te vinden.

De ACH moet ook maar eens kennis gaan maken met mijn persoontje, lid worden moet tot de mogelijkheden behoren :mrgreen:

De Scalpel zal ik vanavond nog even nakijken want ik heb daar vele uurtjes trainingsachterstand in opgelopen. Ook de nieuwe baan heb ik nog niet gezien.

De maiden van de Twin* is ook nog niet geweest maar zal gebeuren zodra de weersomstandigheden het weer toe laten.

jij hebt altijd een mager weekje betreft de modelbouw hobby :rolling:

eerst zien dan geloven ;)

maar je hebt gelijk ,ik heb er ook steeds minder tijd voor ( over );)

Lompe "Boeren" heb je in elke beroeps groep , ik heb zelf altijd zoiets van , je moet andere mensen behandelen en aanspreken zoals je zelf ook behandeld en aangesproken zou willen worden ;)
Tuurlijk, maar gelijk boos worden omdat ik (en 2 anderen) de aanwijzingen niet begrepen vind ik echt niet tof.
Als ie nou zegt 'ej, je kan daar niet langs, we riepen nog maar ws hoorde je het niet (goh, herriediesel), je moet die en die kant op'

Is heel anders ;)

Aan de andere kant heeftie wel een nacht lang lopen zwoegen... ach, vergeven en vergeten :P

Laatst bewerkt:
jij hebt altijd een mager weekje betreft de modelbouw hobby :rolling:

eerst zien dan geloven ;)

maar je hebt gelijk ,ik heb er ook steeds minder tijd voor ( over );)

Kwestie van prioriteiten stellen. Ik heb zoveel leuke dingen dat deze hobby er soms wat onder te lijden heeft. Bootje is ook erg leuk maar de trailer heb ik nu opgeruimd en de boot deze of volgende week. Dus het komt nu weer wat op gang, je mag me daar aan houden :D.

Ook weinig op het forum geweest de afgelopen weken, zelfde verhaal.

[Lees het mee in de Prive]

Omtrend mijn "zielige verhaal" 1 (of inmiddels 10?) pagina's terug, dit is niet medelijden opwekken ofzo, maar voor mij een manier om het van me af te schrijven, en ik vraag enkelt begrip als ik soms ff chaggie ben of wederom weer eens afwezig op een clubavond .....

[/Lees het mee in de Prive]

Kwestie van prioriteiten stellen.

Dat dus inderdaad :rolleyes:

Hebben mensen hier voor hun EZ*, scalpel of ander 'klein' grut misschien interesse in wat gewichtjes?
ik heb 8x 1,7 en 8x 4,5 gram gewichtjes... niet veel maar misschien leuk / handig voor het balanceren of iets dergelijks....

Hebben mensen hier voor hun EZ*, scalpel of ander 'klein' grut misschien interesse in wat gewichtjes?
ik heb 8x 1,7 en 8x 4,5 gram gewichtjes... niet veel maar misschien leuk / handig voor het balanceren of iets dergelijks....

kan handig zijn, gooi maar in je auto als je naar ht gaat , wellicht komt het van pas voor een aantal vliegeniers ;)

sleur ; wie is die gast op de foto , ik ken hem ergens van , van vroeger ofzo:confused::nosmile:;)

@Philliams: De simpele regelaar van het setje schijn je wel in te kunnen stellen. Je kunt dus de auto-brake uitschakelen:
Zojuist getest en dat werkt inderdaad. Je kunt de auto-brake dus uit- en inschakelen. ;)

Stick omhoog op de zender, ontvanger inschakelen.
*piep* ... *piep* ...
*piep**piep* ... *piep**piep* ...
*piep**piep**piep* stick omlaag *pieeeeeeeeep* *piep*
Ontvanger uitschakelen, inschakelen en de rem staat uit (of juist weer aan ;)).

Zojuist getest en dat werkt inderdaad. Je kunt de auto-brake dus uit- en inschakelen. ;)

Stick omhoog op de zender, ontvanger inschakelen.
*piep* ... *piep* ...
*piep**piep* ... *piep**piep* ...
*piep**piep**piep* stick omlaag *pieeeeeeeeep* *piep*
Ontvanger uitschakelen, inschakelen en de rem staat uit (of juist weer aan ;)).

Posted via Mobile Device

studie tweety sleur?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back