Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoooo, net eventjes de hele Carisma GT14 uit elkaar gehad. De diffs liepen wat stroef (lees letterlijk kraken). Na het openen bleek al snel dat een groot aantal kogeltjes hun chroomlaag verloren waren of vlakke kanten vertoonden. 8O Nu zitten er kwaliteitskogeltjes in en alles loopt al stukken soepeler en stiller. 8) Ook nog wat trainingsrondjes gemaakt (vandaag speciaal voor M-Auto rijders :p) en wat aan de afstelling gedaan. De achterkant stuitert als een leipe dus daar moet nog wel e.e.a. aan gebeuren. :( Met nog twee weken te gaan wordt het nog veel trainen om lekker te kunnen rijden tijdens de M-Auto Wintercompetitie.

@Burp: Bij RCGroups vind je veel modellen/bouwtekeningen.

Is dat wel toegestaan lagers vervangen?
Ik denk het wel want er zijn toch wel wat leveringsproblemen. Er zijn niet eens meer stuurservo's te krijgen. En dat terwijl je met de originele Graupner servo moet rijden. :? De pinions zijn er ook nog steeds niet, die gaan ze nu opboren bij Graupner. 8O En de kogeltjes... Daar ziet niemand toch wat van. Als ik daardoor moet winnen, had ik wel op NK-niveau gereden. :lol: ;)

Verder via de winkel in HK (NL) diverse carbonvezel staafjes en strips besteld. Is net zo duur als in Velserbroek (of zelfs nog goedkoper 8O). Even een voorraadje besteld zodat we de komende weken alles wat vliegbaar moet zijn ook echt af kunnen maken. Hopelijk komt dinsdag de blije doos uit HK (verweg). 8)

Je maakt wel eens een grapje,doet wel eens rot tegen elkaar.Maar er zijn altijd dingen die je sirieus moet nemen.

Een echte Dacia Logan Official Pace Car.Is dit jullie Leider Wolfman:proost:
V/D rest een Super A1 weekend

Laatst bewerkt:
jawel ,toch weer 2 uur in de blizzard weten te stoppen :p
ik weet nu de formule , gewoon een biertje erbij drinken icm veel lijm snuiven ,krijg je er van zelf zin an :wink:

ik heb toch maar de rolroeren los gesneden ,en ga ze voorzien van scharnieren ,origineel gingen ze zo zwaar ,dat de servo's dat niet trekken :???:

word vervolgt ...

meteen maandag de irakus bestellen , bij rct heet hij sukhoi su 27 spw

Laatst bewerkt:
Je maakt wel eens een grapje,doet wel eens rot tegen elkaar.Maar er zijn altijd dingen die je sirieus moet nemen.
http://i259.photobucket.com/albums/hh306/snoeksel/P041008_1253.jpg?t=1223226703
Een echte Dacia Logan Official Pace Car.Is dit jullie Leider Wolfman:proost:
V/D rest een Super A1 weekend
Jaja, de hoogste snelheid ooit gemeten van deze auto was 91km/u. Toen stond-ie nog op de trailer. :oops: :rolling: Als dit een pace car is, vraag ik me af voor wat... :? Rollatorrace? Segway-competitie? :mrgreen:

jawel ,toch weer 2 uur in de blizzard weten te stoppen :p
ik weet nu de formule , gewoon een biertje erbij drinken icm veel lijm snuiven ,krijg je er van zelf zin an :wink:

ik heb toch maar de rolroeren los gesneden ,en ga ze voorzien van scharnieren ,origineel gingen ze zo zwaar ,dat de servo's dat niet trekken :???:

word vervolgt ...

meteen maandag de irakus bestellen , bij rct heet hij sukhoi su 27 spw
Foto's, foto's, foto's, foto's... :music:

Jaja, de hoogste snelheid ooit gemeten van deze auto was 91km/u.
Heb hem alleen het hele weekend stil zien staan.Stond wel de Dealer ervoor met een accu lader:rolling::rolling:
Nee hoor zonder accu lader,dat ding is niet van zijn plek af geweest

Laatst bewerkt:
nou vooruit een paar plaatjes ;);)

gewoon veel werk ,alleen met de vleugel ben je al 2 uur zoet ,en is hij nog niet af .
van dat lekkere priegel soldeerwerk ,6 pootjes van de stekkers solderen voor de servo's die ieder een apart kanaal krijgen :)

wel makkelijk systeem ,want terwijl je je vleugel op de romp klikt ,zijn meteen je servo's aangesloten :p

en als je goed op de vleugel kijkt zie je al die staafjes ,die je op maat moet knippen en in de geultjes moet lijmen .
overtollig lijm kun je trouwens goed weg schuren na droging :D

maar goed ,in ieder geval een ruk in de goede richting gegeven , en het is toch wel leuk werk :teacher:

IMG_1819.jpg

IMG_1820.jpg

IMG_1824.jpg

IMG_1823.jpg

Wat issie mooi he Junkie ;)
Hij hoeft toch ook niet in 1 avond af,gewoon lekker rustig bouwen :cool:

Maar ik weet wel wat het is,je wilt er gewoon mee knallen,dat gepriegel duurt al gauw te lang he :rolling::rolling:

Wat issie mooi he Junkie ;)
Hij hoeft toch ook niet in 1 avond af,gewoon lekker rustig bouwen :cool:

Maar ik weet wel wat het is,je wilt er gewoon mee knallen,dat gepriegel duurt al gauw te lang he :rolling::rolling:

precies ,wil idd wel ff knallen , misschien haal ik morgen nog een paar servo's voor de v-tale ,en de depron straaljager plus benodigd heden bij rct ,mits op voorraad ;)

heb ik het 1 nog niet af ,komt het volgende alweer :nosmile:

Ja, maar soms gaat dat niet hè. Nog zo gezegd gewoon een 2e hands te nemen. Die is al gebouwd. Maar ja, dat was in een tijd dat junkie nog tijd over had (lees vrij maakte ;)). Afkickverschijnselen zijn nu eenmaal het gevolg... :( ;)

precies ,wil idd wel ff knallen , misschien haal ik morgen nog een paar servo's voor de v-tale ,en de depron straaljager plus benodigd heden bij rct ,mits op voorraad ;)

heb ik het 1 nog niet af ,komt het volgende alweer :nosmile:
Tsja... Zo zie je maar weer. Maar zo'n Depron ding is in een avondje te lijmen en te voorzien van elektronica.

Ik heb vanavond mijn Nexus volledig gelijmd, flaps getaped en hier en daar iets bijgewerkt. Omdat het toch "een eerste keer kist" wordt, heb ik niet eens de moeite genomen de randjes netjes af te werken. Morgen even de carbon stangetjes erin lijmen en dan is-ie Hong Kong Items Ready. Komende week dus nog niet hiermee vliegen maar de keer daarop zeker wel. :yes: ;)

nexus_build1.jpg

@Philliams: Ik heb zelfs een enorm vel papier waar alles op staat. Ik zal Look even mailen en melden dat ik de originele tekening heb. Moet-ie dan zelf maar kopiëren (of jij moet A1/A0 kunnen kopiëren, kun je er zelf ook één maken :D).

Laatst bewerkt:
sleur ; de blizzard bestaat niet 2e hands :roll: evenals zo'n depron ding , behalve die van phil dan :mad:;)

afkicken is al gebeurd ,nu weer opbouwen :p

nu nog 2 servo's halen voor de v-tale ,en dan kan ik weer doorbouwen .
op de ach maar ff wat info of hulp in te roepen betreft het mixen van de besturing ed , daar heb ik me nog niet in verdiept :roll: in welk kanaal wat komt en zo .

Wel hip, indoor ramen krabben. 8O ;) :lol:

sleur ,weet jij welke aandrijf set marcel in zijn ikarus heeft ? , dus de brushles motor + regelaar ?

vanmiddag waarschijnlijk ff ophalen in velserbroek , alles is op voorraad :D
ik kan natuurlijk ook eerst ff de standaard set monteren

sleur ,weet jij welke aandrijf set marcel in zijn ikarus heeft ? , dus de brushles motor + regelaar ?

vanmiddag waarschijnlijk ff ophalen in velserbroek , alles is op voorraad :D
ik kan natuurlijk ook eerst ff de standaard set monteren
Een 19 grams brushless 2000-2200Kv, klein 3S van 350mAh-500mAh LiPo'tje, regelaartje en een 4,75x4,75 propje (denk ik :?, die heb je nog van de EZ).

Eerst een beetje leren vliegen en daarna pas over op een andere set junkie :teacher: :mrgreen:
Nee joh, hij gaat voor het nu al legendarische YouTube-moment. ;)

Een 19 grams brushless 2000-2200Kv, klein 3S van 350mAh-500mAh LiPo'tje, regelaartje en een 4,75x4,75 propje (denk ik :?, die heb je nog van de EZ).

Nee joh, hij gaat voor het nu al legendarische YouTube-moment. ;)

Thanks , als ik optijd klaar ben met skilderen,haal ik het hele zooitje op ;-)

Posted via Mobile Device

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back