Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ondertussen ff de blizzard gesplit 8O , zodat ik de servo's kan verwisselen

even voorzien van degelijke servo's , ipv de hs-55 , die zijn te slap en goed voor de depron afdeling ;)

dankzij snoeksel komt hij misschien nog eens "snel" door de lucht te knallen :cool:

IMG_0873.jpg

Vanmiddag op het veld invliegen?

*Wrijft het slaap uit z'n ogen, zet een senseotje en een warm sjoko broodje bij vrouwlief neer, en kruipt er nog even tegenaan*

Ik ga strax wel ff naar de ACH, heb 3 accu's te legen ......

Idd Bart, wij zien elkaar morgenavond wel, goed plan :)
Als jij alles bij je hebt, heb ik dat ook :mrgreen: ;)

@BYM,

Zou jij even die alu buis van de SomeThing Extra willen meten.
Wil graag wetewn wat de diameter is van de buis. De buis die bij
mijn andere kist zit blijkt niet te passen. Hij is te dik en pas niet in de romp en vleugels.

Ik hoor het graag.

GrTz Jasper

@BYM,

Zou jij even die alu buis van de SomeThing Extra willen meten.
Wil graag wetewn wat de diameter is van de buis. De buis die bij
mijn andere kist zit blijkt niet te passen. Hij is te dik en pas niet in de romp en vleugels.

Ik hoor het graag.

GrTz Jasper

Uitwendig 22,25mm en inwendig 20,3mm

:cool:

@BYM,

Thanks voor de snelle reatie. De buis die ik heb klopt, maar de gaten in de vleugel en de romp kloppen niet deze zijn 18mm.

Ga dinsdag wel even bellen. K@%##@ut kan ik niet doorbouwen.

Nou ja. Heli vliegt momenteel prima. Er zat een verkeerde tandwielverhouding op> Deze heb ik aangepast en nu vliegt hij prima. Echt niet makkelijk hoor Heli vliegen.

GrTz Jasper

@BYM,

Thanks voor de snelle reatie. De buis die ik heb klopt, maar de gaten in de vleugel en de romp kloppen niet deze zijn 18mm.

Ga dinsdag wel even bellen. K@%##@ut kan ik niet doorbouwen.

Nou ja. Heli vliegt momenteel prima. Er zat een verkeerde tandwielverhouding op> Deze heb ik aangepast en nu vliegt hij prima. Echt niet makkelijk hoor Heli vliegen.

GrTz Jasper

Als dat het geval is, 18MM, dan zou ik kijken dat ik een heel erg gemakkelijke gangbare aluminium buis kan vinden voor de maten die jij hebt .....

Ik begreep dat de buis die we hebben geen ganbare maat heeft, nu er toch discrepantie is zou ik er mijn voordeel mee proberen te doen :)

Je moet ook niet hooveren, je moet vliehgen.
Nahja en dat gaat beter met een vliegtuig dan met een heli, dus ..... :mrgreen:

BTW, graag gedaan :pim:

*Pakt een chauffeuse, en vliegspullen, en gaat naar het ACH veld toe. Zal er denk ik wel rustig zijn .....*

Net thuis en blijkt dat iedereen inmiddels bij HT vandaan is. Ik wilde even de Funjet testen (en hoopte op Marcelsiggerweetnie voor de Watssup)

Helaas, dan maar even rustig in en om het huis klussen. Straks nog iemand vliegen of ergens rond 19:00-20:00 ofzo?

Net terug van familiebezoek in de Artis. Errug lekker hoor zo uit de wind, in de zon, met een pintje erbij (vrouw rijdt ;)).

Onderweg een belletje of we komen BBQ-en. Daar zeggen we geen nee tegen. Dus vanavond ergens rond 19:30 uur weer bij de ACH even een accuutje legen. :thumbsup:

Posted via Mobile Device

Net thuis en blijkt dat iedereen inmiddels bij HT vandaan is. Ik wilde even de Funjet testen (en hoopte op Marcelsiggerweetnie voor de Watssup)

Helaas, dan maar even rustig in en om het huis klussen. Straks nog iemand vliegen of ergens rond 19:00-20:00 ofzo?

Ja leuk he ,het paasgebeuren ;-)
Ff heerlijk gevlogen met z'n 3en en kevertje als toeschouwer.
Nu even naar de weer motoren ,er is een feestje,met bier ,en stundteam :-)

Laters

Posted via Mobile Device

Ja leuk he ,het paasgebeuren ;-)
Ff heerlijk gevlogen met z'n 3en en kevertje als toeschouwer.
Nu even naar de weer motoren ,er is een feestje,met bier ,en stundteam :-)

Laters

Posted via Mobile Device
Zo te zien heb je al een biertje of 6 teveel op. :celebrate: :hammer: ;)

Posted via Mobile Device

Mooi, dan wordt het tijd om naar HT te gaan, staat garant voor mooie beelden dan :rolling:

@Hij wiens hut gesleurd moet worden, ga je vanavond nog naar het veld en hoe laat? Was het een richttijd of ben je er dan echt?

@Hij wiens hut gesleurd moet worden, ga je vanavond nog naar het veld en hoe laat? Was het een richttijd of ben je er dan echt?
De kids zijn total-loss, de BBQ brandt, de koe, varken en het schaap worden geprepareerd dus met een half uurtje aanvallen. Om 19:30 ga ik redden om op het veld te zijn. :yes:

Posted via Mobile Device

Vanmiddag 3 accu's geleegd op het veld bij de ACH, vind het weer ff mooi vandaag, gevoel komt er steeds meer in, behalve in mijn vingers dan, het was echt koud in je tshirt op het veld ;)

Morgen weer aan die arbeit, en morgenavond lekker een cloontje clonen :)
Ook de motorsteun van de FX61 in orde maken, en zorgen dat de uitlaat gaat passen, want daar is, zo begreep ik altans, wel een mouw ehhh flens aan te passen :p

Zo, was weer een prettig dagje vandaag. We hebben even de vouwwagen uitgeklapt en getest. Er moeten nog een paar kleine dingen aan gebeuren en dat is hij klaar voor de ACH-meetings-weekenden ;) (maar eigenlijk gekocht voor de vakanties :mrgreen:) Is een lekker strakke tent en ziet er nog piccobello uit :yes: Ik ben wel gesloopt want het kost best wel wat energie zo in het zonnetje met een pilsje erbij :celebrate:

Vanavond blijf ik thuis, even het weerwoord van mijn vrouw aanpassen i.v.m. het ontslag. We hadden een mooie brief gekregen van de advocaat eergisteren om 23.14 uur 8O en het ziet er allemaal erg positief uit :thumbsup:

Laatst bewerkt:
Zo, was weer een prettig dagje vandaag. We hebben even de vouwwagen uitgeklapt en getest. Er moeten nog een paar kleine dingen aan gebeuren en dat is hij klaar voor de ACH-meetings-weekenden ;) (maar eigenlijk gekocht voor de vakanties :mrgreen:) Is een lekker strakke tent en ziet er nog piccobello uit :yes: Ik ben wel gesloopt want het kost best wel wat energie zo in het zonnetje met een pilsje erbij :celebrate:

Vanavond blijf ik thuis, even het weerwoord van mijn vrouw aanpassen i.v.m. het ontslag. We hadden een mooie brief gekregen van de advocaat eergisteren om 23.14 uur 8O en het ziet er allemaal erg positief uit :thumbsup:

Succes met de ontslag tirannade ;)

Ik lees een meetingbunk ....? :mrgreen:
Volgend jaar bij de FMS op het veld kamperen :p

Of gaan we campzone aandoen :rolling:

heren ik heb zo'n parapente. [URL="
- Paracopter van Gold-Rosita getest door Rc-Flyfun.nl[/URL] maar dat ding lag helemaal in de prak.

dus heb ik daar de oude setup van de EZ ingezet.
Maar het kleine propje trekt het niet.
Nu vraag ik met af welke prop ik op een speed 400 met een x08 regelaar kan gaan proppen zonder dat ik word afgestraft!:rolleyes:

ben trouwens net terug en heb 2 opknap zwevertjes gescoord.:-D dus ik heb weer genoeg te doen!!!!
7249d4d7fee22f7.jpg

7249d4d93869bea.jpg

in de rode zit een speed 600 (7.2v) dus eens kijken wat ik daar aan bl voor in de plaats zal doen. en die kleine weet ik nog niet. maar dit zal denk ik een buitelopertje worden van rond de 1600 kvk met een 3s 2200 25 c
en uiteraard klappropje.:mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back