Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
als je hem helemaal afkijkt ,kom je mooie shot's tegen ,voornamelijk sleur z'n minimag

wat een rotwind trouwens , is niet lekker als je een deur strak in de verf hebt en dan een woei stoftroep erin :mad:
Wel weer een zeeziekmakend filmpje. Waarom wiebel je zo tijdens het vliegen? En je moet de bochten wat rustiger maken, geen haakse hoeken. ;)

Ik baal er nog steeds van dat de twee andere filmpjes niet zijn gelukt omdat de accu van de camera leeg was (kou door de stevige wind van de propellor? :?). Want dan was jouw "roll-over crash" mooi in beeld geweest. Alsmede de EZ's van jou en philliams, de Tomato van philliams etc. :?

@Sleur

De Minimag is klaar.
Het cg punt is volgens mij prima.
Deze ligt net voor de buis in de vleugel,maar ik kan eventueel nog wat schuiven met de accu.

Hieronder wat gegevens:

vliegklaar gewicht met 3S lipo

743 gram

motor:

turnigy inrunner 2835 - 2200KV

regelaar:

turnigy 40 ampere

servo's :

3 x Hxt 900(elev. + aill.)

1 x Hxt 500(rudder)

vermogenmeting na 10sec.full P.

Prop

5,5 x 4,5 APC 200 watt 19amp.

5 x 4 178 watt 17amp.

6 x 4 APC is echt te veel :-)

Door het hoge vermogen ontstond er resonantie in de
de aandrijflijn.
De hele voorkant incl. de spinner begon te trillen als een gek ;-)

Was wel een goede test om te kijken of de motorgondel bleef zitten :-)

Morgen weer klussen met Bart,dus vliegen zal einde middag of anders Zondag worden.

@Sleur

De Minimag is klaar.
Het cg punt is volgens mij prima.
Deze ligt net voor de buis in de vleugel,maar ik kan eventueel nog wat schuiven met de accu.

Hieronder wat gegevens:

<knip>.....</knip>

Door het hoge vermogen ontstond er resonantie in de
de aandrijflijn.
De hele voorkant incl. de spinner begon te trillen als een gek ;-)

Was wel een goede test om te kijken of de motorgondel bleef zitten :-)

Morgen weer klussen met Bart,dus vliegen zal einde middag of anders Zondag worden.
Ziet er wel goed uit als configuratie. :thumbsup: Ik zou de APC 5,5x4,5 erop zetten. Die diameter ga je nodig hebben om nog lekker te kunnen stijgen. Vertikaal betwijfel ik maar niet echt nodig met een MM (maar wel leuk 8)). Spoed van 4,5 zorgt in ieder geval voor voldoende wind om lekker te kunnen doorvliegen.

Gisteren zat mijn spinner ook iets scheef erop. Nu was dat echt zo'n 32mm plastic dop maar als gevolg van het scheef zitten en flink draaien, is nu mijn motoras krom. :evil: :cry: Gelukkig zijn de asjes gewoon los te krijgen. Probleem is alleen nu de motor eruit te krijgen. :oops: :? Ik doe er geen spinner meer op. Gewoon een adapter met zo'n moertje is meer dan voldoende.

Het camera-vliegen ging prima. Toen ik de EZ weg had gedaan besefte ik dat ik geen vlieger meer had om te filmen. En om landen met wieltjes te oefenen leek me, na het zien van die van Bart, de MM wel een leuk ding om beide te combineren. Waar je bij de FlyCam 1/2 de propellor als horizontale strepen ziet (als gevolg van een serieel uitgelezen CCD-chip), was mijn beeld gewoon met een glimmende soms interfererend propellortje. Vanavond even een net houdertje maken. Kijken of ik er een servo op kan zetten met een dingetje om de camera horizontaal te houden in de bochten (gyro gaat niet werken :nooo:).

-edit-
Meldt zich rond 16:00 op het veld van de ACH om lekker uit te waaien. 8O :yes:
weather_storm.gif

Laatst bewerkt:
Sleurgeval meldt zich op het vliegveld in Heemskerk. :pim:

Er staat een lekker windje om de MM uit te laten... :? ;)

-edit-
Wow, best heftig met zo'n schuimpje met windkracht 4 (de windzak flappert horizontaal 8)). Lekker snel los van de grond, binnen 1 meter de hoogte in. Leuk bochtenwerk. :nooo: Dwars vliegend het veld over en vertikaal landen (op de wieltjes, niet op de neus :p). Satstok kwam nog even langs en gooide de heli op. Maar na 30 seconden strak hoveren vond hij het wel genoeg (vol gas nose-in is niet echt hoveren :?).

Posted via Mobile Device

Laatst bewerkt:
Wel weer een zeeziekmakend filmpje. Waarom wiebel je zo tijdens het vliegen? En je moet de bochten wat rustiger maken, geen haakse hoeken. ;)

Ik baal er nog steeds van dat de twee andere filmpjes niet zijn gelukt omdat de accu van de camera leeg was (kou door de stevige wind van de propellor? :?). Want dan was jouw "roll-over crash" mooi in beeld geweest. Alsmede de EZ's van jou en philliams, de Tomato van philliams etc. :?

je hebt gelijk betreft het onrustige vliegbeeld , dan wil ik gewoon snel achtervolgen en alles mooi filmen ,dus erg onrustig ,volgende keer net als jij rustig rondjes vliegen ;) ( de ez staat ook erg onrustig (op 3D) afgesteld )

volgende keer gaat de camera in de twin, dan gewoon rustig vliegen ,uitslagen beperken en veel met richting roer werken

dat de ez a/h eind van het filmpje om kukelde , komt door de 3 elastieken om de neus van de romp , droog gras en elastiek reageren erg stroef op elkaar , voortaan even een tape erover heen , gaf wel een leuk effect :p

In de weekenden heb ik belooft om niet meer overdag te vliegen :), aangezien er nu prima s'avonds gevlogen kan worden .
dus wel in het weekend ,maar vanaf 19;00u .
nu maar hopen dat er meer zo over denken ( met gezin) ,anders sta ik ook maar alleen :(

DUS, MORGEN AVOND OM 19;00 u OP HT2 ? :p:thumbsup:

@ BYM ; hoevvel tijd nog voordat je gaat bestellen ?

Laatst bewerkt:
heel goed phil , weg die zooi ,en gewoon electroontjes vliegen :mrgreen:
Nee jôh, philliams gaat 25% vliegen, dat vliegt eenstuk rapper dan die schrale 5%. :rolling:

Helaas geen pakketje uit HK. Wordt dus volgende week. Weer niet knutselen aan het Danoontje. :cry: Vanavond de Monsun een Final Check geven, accuutjes even opfrissen, lapje erover om een dikke laag stof eraf te halen... Op de BananaJet de staarten even plakken want die waren ruk geplakt met 10 sec.lijm. Ontvanger en regelaar erin, dekseltjes op de servootjes, alles afstellen en even proefwaaien in de tuin. 8) De komende dagen wat LEDs in de MiniMag knutselen zodat er ook 's nachts gevlogen kan worden. :yes:

Posted via Mobile Device

@Sjoerd

Thnx man ;-)

@Sleur

Ik heb de uitslagen op de aillerons volgens het boekje gedaan.

Up = 7 mm

down = 3 mm

rudder = 8 mm

elevator = 9 mm

Zou zo allemaal goed moet staan.

Binnenkort maar even laten invliegen door 1 der ervaringsdeskundigen ;-)

Ik zal mijn uitslagen van de roeren zo eens opmeten. Voor mijn gevoel staan ze perfect, ik kan rollen en loopings maken, netjes inverted vliegen en met zijwind aanvliegen.

En dat eerste keertje kun je best zelf. :yes: :thumbsup: Heb vertrouwen in jezelf. Je hebt zeker voldoende ervaring om te vliegen. Ik denk wel dat het verstandig is om bij de ACH de eerste keer te vliegen. Geen zorgen om gebouwen of wegen en bij het landen remt het gras prima af. Starten vanad het gras is ook een eitje. ;) Het belangrijkste: Niet te enthousiast op de rolroeren. Gewoon ruime bochten maken met rol- en hoogteroer. Bij je tweede accu ga je vanzelf de grenzen opzoeken. 8)

Posted via Mobile Device

Posted & Edited vanaf huis
Zo, eindelijk thuis. :? De uitslagen van mijn roeren:
Ailerons: 12mm Up, 10mm Down (zowel links als rechts, elke servo apart kanaal)
Hoogteroer: 15mm Up, 12mm Down
Richtingsroer: 10mm Links/Rechts

Dus best wel heftige uitslagen. Verder heb ik 35% Expo op de ailerons, 30% op hoogte en 20% op richtingsroer. Kwestie van beheersen maar als het moet ook extremer (bedoeld voor mooie reddingsacties uit panieksituaties). ;)

Laatst bewerkt:
Zit lekker in de voortent het forum te lezen. Laptop op tafel, telefoon eraan en via de telefoon interneppen :)

Beter dan betaald met WiFi op de camping :thumbsup:

Kids liggen in bedje (spelen nog hoor ik op de achtergrond) en vrouw ligt ook al te pitten :shock:

De Mite vanavond even een proefrondje op het veld laten gaan, er zijn van de 18 plaatsen nog maar 3 bezet :banana: (rest komt morgen wel denk ik)

Even een pilsje open trekken en de kachel in de voortent aan, het begint nu wat fris te worden.

Laatst bewerkt:
@Siggy: Ziet er goed uit die MM. :yes: Geloof me, dit gaat helemaal goed komen.

Zooooo, de Monsun helemaal opgepoetst. Een wintertje stalling heeft hier en daar toch wat folie doen bubbelen. Iets waarvoor al vorig jaar gewaarschuwd was, toen zei men op de club al: "Strijk hem nog maar een keer na om hem goed op te spannen". En wederom had men gelijk. :teacher: :thumbsup: Komend weekend even wat tekenen voor de letters aan de onder- en bovenkant van de vleugels. Dat domme D-SCHWANZ hoeft er van mij niet op, dan op zijn minst PH-OMO, PH-NEUTRAAL of PH-SLEUR. Dus dat getekend maandag even uit Oracover laten snijden (connecties bij een verkeersbordenfirma is nooit weg ;)).

Nu druk met de BananaJet bezig. Staartjes zitten weer vast. Brommer zit erop. AR6200 uit de Mite erin gezet, alles afgesteld. Alleen het vermogen is nog beperkt. Ik denk dat de Graupner Genius 40 nog ingesteld is op maximaal 28.000rpm vanwege de iL4004 op de EZ. Toen had ik de regelaar begrensd om alles binnen de grenzen te houden. Dus morgen even opnieuw programmeren. Dekseltje erop plakken en klaar om te knallen (lees Sleur start in ouwlullen mode en bouwt de snelheid wel langzaam op :oops: ;)).

Even een pilsje open trekken en de kachel in de voortent aan, het begint nu wat fris te worden.

Da's toevallig, vanavond even naar de caravanboulevard geweest in Heerhugowaard en een kachel gekocht :-D

@Komend weekend even wat tekenen voor de letters aan de onder- en bovenkant van de vleugels. Dat domme D-SCHWANZ hoeft er van mij niet op, dan op zijn minst PH-OMO, PH-NEUTRAAL of PH-SLEUR.

Of PH-ILLIAMS ;) (laat die anders ook maar ff snijden voor op de Otamlac :thumbsup:)

Gaaf kissie Siggery :yes:

Haha, de Funjet is wel wat anders dan de saaie MM (en wie weet wil ik er ook nog wel een saai fotokistje bij :oops:) Als je hem een beetje door hebt dan kan je mijn 4S er wel een keertje in proppen hoor :)

Da's toevallig, vanavond even naar de caravanboulevard geweest in Heerhugowaard en een kachel gekocht :-D

Besloten de kachel maar uit te laten en gewoon een jas aan gedaan. dat icm een blikje Duke Sean maakt mijn dag alweer helemaal goed.

Zeker een leuk kissie Marcel. nieuwe Shelf Queen? :rolling:

Lekker vliegen met dat ding :yes:

Haha, de Funjet is wel wat anders dan de saaie MM (en wie weet wil ik er ook nog wel een saai fotokistje bij :oops:) Als je hem een beetje door hebt dan kan je mijn 4S er wel een keertje in proppen hoor :)

The Minimag Rulezzzzzzzzzzzzzz :-D

LET WEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit kistje is natuurlijk alleen voor de "echte" vliegeniers onder ons ;)

Ik heb nog een gare FP EVO 3S 2500. Eén cel is suf. Dus als het moet van ik van de goede 3S een 4S of zelfs 5S maken. 8O :lol: De regelaar kan 5S hebben dus dat is het probleem niet. De piloot kan 5S nog even niet hebben, da's een kwestie van tijd. 8)

The Minimag Rulezzzzzzzzzzzzzz :-D

LET WEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit kistje is natuurlijk alleen voor de "echte" vliegeniers onder ons ;)
Hou jij Burp vast, sla ik hem wel.
icon_fight.gif
Hij is gewoon jaloers dat hij met zijn onervarenheid de TwinStar vertikaal de grond in boorde. :p ;)

Hou jij Burp vast, sla ik hem wel.
icon_fight.gif
Hij is gewoon jaloers dat hij met zijn onervarenheid de TwinStar vertikaal de grond in boorde. :p ;)

Ja,wat een held is die Burp ook he :rolleyes:

Zulke uitspraken durft hij nu wel te doen,veilig ondergedoken in een gecamoufleerde hut ergens op een Neerlandse heide :rolling:

hutje.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back