Sleurhutje
Forum veteraan
De DepDart vliegt zelf bij een stevige windkracht 4 à 5. Zondagmiddag en dinsdagavond was het niet bepaald windstil maar de DepDart vloog prima. En ik heb niet eens de voorlijst van de vleugel mooi afgerond. 8OMet de huidige weersvoorspelling wordt vliegen waarschijnlijk toch niets.....
*denkt eraan om vanavond mee te bouwen aan de DD *
* moet dan wel ff carbon scoren *
* ziet met de huidige weersvoorspelling de Jaques van het weekend afkomen *![]()

Zaterdag de maiden van de Dr. Jeckyll of wordt het Mr. Hyde? 8O :rolling: Wel op het ACH veld of stiekem bij de FMS vanwege de ruimte? :?
In principe zijn HXT500's voldoende voor de DepDart. Scheelt bij elkaar toch wee 8 gram. 8O :?Ik heb nog twee HXT900 servo's, die ook maar meenemen ivm plaatsing enzo?
En ofcourse de 2204 ivm montage motorplaat ....

De servoheveltjes die bij de servootjes zitten kun je gebruiken voor de roeren. Wat van die uitsteksels afknippen. Gaatje maken in het roer, klodder epoxy erin en dan het gemodificeerde heveltje erin drukken. Het punt waar het stangetje komt moet ongeveer boven het scharnierpunt zitten (maar luistert niet zo nauw, anders krijg je extra gratis differentiaalmixing). De stangetjes heb ik gemaakt van 0,8mm staaldraad (had ik nog liggen). Ik heb daar een grote Z in gebogen zodat je hardwarematig kunt trimmen en de servoheveltjes in de roeren komen dan wat verder uit de kant te staan.
Als ik kom, wordt het in ieder geval tegen 21:00 uur. Dan zijn lullie al lang klaar met knutselen. Ik zal zo nog wat detailfoto's maken van mijn DepDart.