Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo , even voorstellen, ik ben junkie rc en vind vliegen ook wel leuk , ik zie dat jullie ook veel vliegen , in groep verband vliegen spreekt mij ook wel aan , dus ik zal jullie gauw eens opzoeken :-D
ik ben net als jullie ook homofiel ,dus het lijkt me erg gezellig :cool:

maar ik heb een technische vraag ;

bij de meeste servo's word de trek/stel kracht aangegeven , maar bij de multiplex tiny-s staat er bij torque 6V 41.4 oz in :confused: wat is de trekkracht dan ?

deze wil ik in de nieuwe aanwinst stoppen ,hopend dat ze sterker zijn dan 1,6 kg

liefs van junkie ;)

Biertje op Junkie?
Je begint zo slap te lullen ;-)

Posted via Mobile Device

Weet je het al? (in ieder geval meer dan 1,6 kg/cm ;))

jij mag het zeggen , daar kom ik onder invloed niet uit , zelfs nuchter niet ;)

bijna 3 kg , bij 6V ?

ps ; wat is sleur stil :confused: zeker een nare ervaring gehad met een funjet ;)

Laatst bewerkt:
Lui varken ;)

35.2734 ounces in een kilogram en 2.54 centimeters in een inch, de conversie factor is 35.2734 / 2.54 = 13.88 ounce-inches/kg-cm

Nu wordt de stelkracht eigenlijk aangeduidt in N/cm maar dat kan je even vergeten.

Omgekeerd kan je met de bovenstaande uitkomst ook gebruiken om te gaan van oz/in naar kg/cm simpel door het aantal oz/in te delen door 13,88.

In jouw geval krijg je dan 2,98 kg/cm

Je kan ook op onderstaande link klikken voor een prachtig freeware programma waarmee je talloze conversies kan uitvoeren.

http://joshmadison.com/software/download-convert-for-windows/

Lui varken ;)

35.2734 ounces in een kilogram en 2.54 centimeters in een inch, de conversie factor is 35.2734 / 2.54 = 13.88 ounce-inches/kg-cm

Nu wordt de stelkracht eigenlijk aangeduidt in N/cm maar dat kan je even vergeten.

Omgekeerd kan je met de bovenstaande uitkomst ook gebruiken om te gaan van oz/in naar kg/cm simpel door het aantal oz/in te delen door 13,88.

In jouw geval krijg je dan 2,98 kg/cm

Je kan ook op onderstaande link klikken voor een prachtig freeware programma waarmee je talloze conversies kan uitvoeren.

http://joshmadison.com/software/download-convert-for-windows/

precies ,daar kwam ik ook op , zie mijn vorige post , dan alleen afgerond naar boven ;)

genoeg trekkracht dus , dus die gaan in de yet , en moeten eigenlijk ook in de funjet , want rond de 200kmpu hebben de 1.6 kg servo's het aardig moeilijk ;)

En nu trek ik een biertje open :proost:

Dat zal een keer tijd worden burp,wordt het weer eens gezellig :mrgreen:

(Smakkosssssssssssssssssss) ;)

@ Junkie

Wauwww,wat een kist man die nieuwe Jet :cool:

Super-speedbakkie,mij zeit zeer beniewt ;)

Hopende op dat het morgen nog een beetje lekker weer gaat worden.

Mocht dit zo zijn dan gaan de Dep. als de MM mee naar het veld :-D

@ Bart D.

Thnx. voor het scoren van de Robbe APC 6x4 prop :thumbsup:

**EDIT

@ Gorby

Jezus man,dat moet toch wel een flinke klapper geweest zijn ?

Zonde van je kist man,what the Fuck(jet) hapened ???????

Gelukkig heb je de Calmato nog ;-)

Laatst bewerkt:
ACH, dat was die kist die mij vorige week zo ongenadig de lucht uit ramde, ik ben er dus niet zo rouwig om :rolling: (stiekem vind ik het toch wel zonde)

ACH, dat was die kist die mij vorige week zo ongenadig de lucht uit ramde, ik ben er dus niet zo rouwig om :rolling: (stiekem vind ik het toch wel zonde)

Toen hij even niet keek heb je je zeker uitgeleefd :rolling:

Zonde hoor Gorbatsjov, watsgebeurt?

Verder lekker gevlogen, ik heb twee crashes gemist hoorde ik, die hierboven en de (tevens gele) bananajet van Sleur. Wat was je snel weg, Schaamte? :mrgreen:
Nee, ik had een stierlijk vervelend ettertje bij me die na een opvoedende hijs op zijn bolletje de rest van de middag zeer rustig was (meneer mag dan wat slimmer zijn dan de rest maar als het gaat om sociale vaardigheden ontbreekt gehorozaamheid nog wel eens - lees moedwillig doorgaan terwijl je verdomde goed weet wat er gevraagd wordt). Verder begon de zaterdag met knallende koppijn maar met 4 paracetamol ging het wel. Misschien toch verstandiger geweest om niet toe te geven aan mijn dwanneurose om wel te gaan vliegen. :? God straft onmiddelijk. :cry:

Ik had je nog zo gewaarschuwd ouwe gek ;-)
Weg is MIJN Fuckjet :-(
Whahaha,geeft niks hoor Minimagmaatje ;-)
Ik hou evengoed nog van je en ben superblij met mijn Deppie.
Nee hoor. De BananaJet is nog prima te plakken. Voordeel voor jou is dat de waarde nu drastisch omlaag is gegaan. Heeft nu de "grbeuikelijke schades". :rolling: Heb ik van de weke tenminste weer wat te plakken. :mrgreen:

bij de meeste servo's word de trek/stel kracht aangegeven , maar bij de multiplex tiny-s staat er bij torque 6V 41.4 oz in :confused: wat is de trekkracht dan ?
De Multiplex Tiny-S is gelijkwaardig aan de Hitec HS81. Dus dat is zeker voldoende. Verder wat Burp heeft voorgerekend. Zeer betrouwbare en toch redelijk snelle servootjes.

Zo, na een middag/nacht voor half dood op bed te hebben gelegen gaat het weer redelijk. De hele week was het weer snotteren all-the-way. En als het dan weekend is wordt Sleur weer ziek. Ik moet gewoon in het weekend ook druk doen met modelbouwen en niet toegeven aan huiselijke aangelegenheden. :? ;) Straks lekker indoor rondjes vliegen. Mijn hoofd staat nog niet echt naar wat 3D-experimenteerwerk (rugvluchten oefenen).

Nee, ik had een stierlijk vervelend ettertje bij me die na een opvoedende hijs op zijn bolletje de rest van de middag zeer rustig was (meneer mag dan wat slimmer zijn dan de rest

na die (bijna dodelijke ) pats ,moeten er wel wat hersencellen zijn afgestorven , dus nu wat minder slim :)

Tiny-s'jes gaan lekker in de yet ,want als dat ding net zo hard gaat als de funjet heeft hij ze hard nodig , aangezien hij ook wat zwaarder zal zijn ;)

vandaag gezin dag ,dus noflyday :) , maar het regent (nog) niet , dus siggy ,snel naar het veld :p

veel plezier allen

Goedemorgen deze morgen !

2497314358_1615a6173b.jpg

Hoelaat en waar is de "outdoor" afdeling straks te vinden?
Ik ga er niet te lang op wachten...nu is de wind nog redelijk en schijnt het :zon:-tje nog lekker!

En inmiddels weer terug van HT2.;)
MM weer terug in 1 piece en baalt van het feit dat door de steentjes in het zand er alweer een prop vervangen kan worden. ;)

Binnenkort een paar serieuze vliegsessies doen om het felbegeerde electro-brevet te gaan behalen. :D

na die (bijna dodelijke ) pats ,moeten er wel wat hersencellen zijn afgestorven , dus nu wat minder slim :)
Je kunt rammen en corrigeren. Op grote vleesstukken altijd met de platte hand en op het hoofd niet plat slaan maar er langs schrapen. In het eerste geval gloeit het lekker lang na maar laat geen sporen achter en in het tweede geval doen de haarwortels enige tijd geïrriteerd maar sla je geen hersenletsel. :rolling: 8O :? :nooo:

En inmiddels weer terug van HT2.;)
MM weer terug in 1 piece en baalt van het feit dat door de steentjes in het zand er alweer een prop vervangen kan worden. ;)

Binnenkort een paar serieuze vliegsessies doen om het felbegeerde electro-brevet te gaan behalen. :D
Ga dan ook niet op HT2 vliegen maar gewoon lekker op het veld van de ACH. Meer dan een groene propellor hou je er niet aan over. ;) HT2 is zooooooo 2008.

En weer lekker 2 uurtjes indoor gevlogen. Een vreselijk hoop gelachen en alles weer heel mee naar huis (ondanks een baldadige laatste vlucht). :thumbsup:

Je kunt rammen en corrigeren. Op grote vleesstukken altijd met de platte hand en op het hoofd niet plat slaan maar er langs schrapen. In het eerste geval gloeit het lekker lang na maar laat geen sporen achter en in het tweede geval doen de haarwortels enige tijd geïrriteerd maar sla je geen hersenletsel. :rolling: 8O :? :nooo:

ik denk dat hij minder hard was aangekomen als je fuckjet niet in de prak lag :mrgreen: ;)

Ga dan ook niet op HT2 vliegen maar gewoon lekker op het veld van de ACH. Meer dan een groene propellor hou je er niet aan over. ;) HT2 is zooooooo 2008. [/quote]

daar zit wat in , bovendien zijn mijn vliegers straks alleen nog veld proof .
de blizzard kan echt niet landen op ht2 met zijn koelgat in de neus , die houd niet van zand , de nieuwe jet kan er ook niet lekker landen .

dus maar gewoon een stukje verder rijden ,en dan heb je mooi groen grasss:p

ps ; ik sta op het punt wat te bestellen bij rctechnic's , ook een 60 A himodel regelaar met een piek van 80 A voor 10 sec , maar wat houd die losse bec nou in ?

Vandaag een lekker modelbouw zolder/huis/schuur/tuin opruim dag , dat geeft toch ook weer een lekker gevoel :p

ps ; ik sta op het punt wat te bestellen bij rctechnic's , ook een 60 A himodel regelaar met een piek van 80 A voor 10 sec , maar wat houd die losse bec nou in ?

Vandaag een lekker modelbouw zolder/huis/schuur/tuin opruim dag , dat geeft toch ook weer een lekker gevoel :p
Dat er geen spanningsvoorziening is voor de servos en ontvanger. Waarschijnlijk kan de regelaar op meet dan 5/6S. Je hebt dus een aparte spanningsregelaar nodig. Bijvoorbeeld deze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back