Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had storing op het hoogte roer of beter gezegt geen hoogte roer meer.
Jaja, Hoe vaak moeten we het nu zeggen: Bij harde wind tenminste 3S LiPo's gebruiken. En niet telkens proberen van al je modellen watervliegtuigen te maken. :teacher: ;) Wel zonde want het was een prachtig trainigskistje. :cry:

dus kan ik deze, 60A Advanced Brushless Balancing ESC gewoon gebruiken voor de F 108 ?
daar hangt weer een balancer aan vast .
Yep, die kun je gewoon gebruiken. Alleen bij 6S zal de BEC uitgeschakeld worden. 3A voor servo's en ontvanger is voldoende. Als je bestelt, wil je dan ook voor mij ook 2x deze, 2x deze en 2x deze mee laten komen? (voor resp. Nemesis en FuckJet v2.0).

*geen zin om te vliegen, nog steeds hoofdpijn dus thuis maar wat schuren en schilderen* :D

Jaja, Hoe vaak moeten we het nu zeggen: Bij harde wind tenminste 3S LiPo's gebruiken. En niet telkens proberen van al je modellen watervliegtuigen te maken. :teacher: ;) Wel zonde want het was een prachtig trainigskistje. :cry:

Yep, die kun je gewoon gebruiken. Alleen bij 6S zal de BEC uitgeschakeld worden. 3A voor servo's en ontvanger is voldoende. Als je bestelt, wil je dan ook voor mij ook 2x deze, 2x deze en 2x deze mee laten komen? (voor resp. Nemesis en FuckJet v2.0).

*geen zin om te vliegen, nog steeds hoofdpijn dus thuis maar wat schuren en schilderen* :D

genoteerd ;)

maakt de bbq aan , afgeschermd voor de komende regen , dat dan weer wel ,maar bbqén zullen we :p

3s leipo's in een nitro kist?????????????????????
WTF

3s leipo's in een nitro kist?????????????????????
WTF
Oh ja, jij vloog met dat stinkspul in zo'n lawaaibak. ;) :lol: :mrgreen:

En vanmiddag naast het schuren en schilderen in en om het huis ook natuurlijk een relax-momentje op de keukentafel. 8O :oops: De BananaJet even onderhanden genomen... 8)

Tsja, de schuimhopen van Sleur (of zijn aanstaande :?):
funjet_repair090606_01.jpg

Even koken in een pannetje water om alles wat op te rekken:
funjet_repair090606_02.jpg

Et voilá, alleen nog even een nieuwe servo, rolroer tapen (gelijk die andere ook) en de motor er op elastopoxy-en:
funjet_repair090606_03.jpg

En daarna nog even de onderkant opnieuw tapen (sticker waren aan flarren geschuurd), spuitje oranje en zwart hier en daar en *hops* helemaal luchtwaardig. Misschien morgen tussen de middag al zijn re-maiden flight. 8O :yes: :thumbsup:

*bedenkt zich dat de re-maiden niet gaat lukken bij gebrek aan HXT900's* :cry:

jammer dat je zo goed kunt knutselen/herstellen :(
anders had ik nu een extra reservebank fuckyet gehad :p

ziet er weer toppie uit :cool:

met jouw snorfiets setup kun je nog wel de htx 900 gebruiken ,al zag ik je laatst crashen , had je sterkere servo's gehad , dan had je waarschijnlijk net niet gecrashed ,en nog net kunnen optrekken , je ging immers volgas de grond in ,dus er stond flinke kracht op de servo's :)

met mijn 201 kmpu setup hebben mijn servo's het al moeilijk , ik dacht dat ik er ook htx'en in had ,maar dat blijken digitale metalgears te zijn die zo'n 2,5 kg trekkracht hebben .

dus ook in mijn funjet moeten minimaal de tiny-s

vooral als straks de 3600kv erin zit met 5cel lipo en 6x4 prop :p

Even een vraagje? Waarom schitterde de ht club door afwezigheid vanmiddag.
En kom nou niet met smoesjes van druk ,kinderen,sociale verplichtingen etc etc want alles wordt gecheck.
Jullie hebben een verantwoording jegens de club oftewel affa.

met jouw snorfiets setup kun je nog wel de htx 900 gebruiken ,al zag ik je laatst crashen , had je sterkere servo's gehad , dan had je waarschijnlijk net niet gecrashed ,en nog net kunnen optrekken , je ging immers volgas de grond in ,dus er stond flinke kracht op de servo's :)

met mijn 201 kmpu setup hebben mijn servo's het al moeilijk , ik dacht dat ik er ook htx'en in had ,maar dat blijken digitale metalgears te zijn die zo'n 2,5 kg trekkracht hebben.
Ik vind de BananaJet zo prima. :yes: Het enige wat nog ontbreekt zijn de blauwe bordjes met witte L erin. Zal er een paar op de starten plakken. :rolling: Als je naar de neus kijkt dan zie je dat-ie echt een schraper over de vloer heeft gemaakt. De zwarte stickers aan de onderkant waren helemaal versleten en de linker kant is vlak over de grond geschraapt. Daarbij heeft de neus de eerst klap ogevangen en door het doorschuiven heeft de vleugel een tik gehad van zo'n stekkie mais. Hierdoor brak het rolroer af en trok dus de plastic tandwieltjes in de servo stuk. Verder is er verrekte weinig schade. Her en der naast de POR ook wat staafjes carbon door de twee stukken gestoken voor wat extra versteviging. De motorsteun doe ik twee stripjes carbon met epoxy kleven voor wat meer houvast.

Gezien de snelheden die jij haalde en mijn intentie om ook wel 4S te gaan vliegen zal ik inderdaad ook HS81/Tiny-S servootjes er in gaan zetten. Ga je wel nodig hebben. Komt helemaal goed hoor. :yes: ;)

En kom nou niet met smoesjes van druk ,kinderen,sociale verplichtingen etc etc want alles wordt gecheck.
Zie eerdere poststststs. :p :mrgreen: Ik had ook liever gaan vliegen maar had weinig behoefte in dezelfde inschattingsfoutjes als de dag ervoor. Vanmorgen indoor kostte me al aardig wat moeite (maar wel alles heel terug). :hammer:

Oh ja, en een Mini FunJetje gevonden. Leuk om even te plakken. Slechts 50cm spanwijdte en een brommertje ervoor heb ik nog wel ergens liggen. :lol:

he,he ,sommigen hebben een gezin ,en er moet ook wel is wat anders gebeuren dan modelbouw :mrgreen:
al heb ik vandaag tussendoor nog wel wat geknutseld :p

Is al meerdere keren tersprake gekomen op het forum maar hoe kun je zien of je pakketje uit foekiejoekie-land in de buurt is :p :rolleyes:

Hallo,

Wanneer gaat er weer gereden worden

rijden jullie ook wel eens in de buurt van Wormer?

bij het industrie van wormerveer??

Mvg,
karsten
met zijn 4x4 Opel Calibra

Is al meerdere keren tersprake gekomen op het forum maar hoe kun je zien of je pakketje uit foekiejoekie-land in de buurt is :p :rolleyes:
Als je een briefje van TNT in de bus hebt gehad. :teacher: Verder niet, staat gewoon "Pending customs inspection" en ineens staan die gasten aan de deur. Vervolgens is twee dagen later de status bij HK Post gewijzigd in "Delivered". Gewoon wachten, net als vroeger met Sinterklaas. ;) :lol:

Wanneer gaat er weer gereden worden
Oei, anderhalf jaar te laat. :? ;) Er wordt eigenlijk alleen nog maar gevlogen en sinds ons mooie plekje gebarricadeerd is, wordt er al helemaal niet meer gereden op HoogTij. :( Sorry...

En *hopla* de BananaJet heeft het gehaald tot versie 1.1. Op wat gebruikssporen na, die horen er toch op :?, is alles weer op en top. Motor loopt weer, ik vond in de auto in een vakje nog een 5,25x4,75 propje (zat er ook op), alles weer ingebouwd en geplakt. Alleen heb ik een HXT900 nodig. :cry: :evil: Mocht iemand morgen in de buurt van mijn kantoor zijn en een HXT900 over hebben... Please, let me buy it!!! :worship: Ik ben ik vies vuil goor vliegbeest en ik moet en zal die slome banaan weer vliegen. :yes: :mrgreen:

funjet_repair090606_04.jpg

funjet_repair090606_05.jpg

dat is dus het laatste wat ik zal doen vliegen:|

ik vaar en ik rij maar vliegen NEE niks voor mij
ik heb het geprobeerd nou NEE

dat is dus het laatste wat ik zal doen vliegen:|

ik vaar en ik rij maar vliegen NEE niks voor mij
ik heb het geprobeerd nou NEE

ik weet niet met wat voor een vlieger je bent begonnen ?
maar als dat een lastige vlieger was ,gaat het idd niet lukken .
een mooie piepschuim beginners vliegtuig is de easystar van multiplex , daar konden zelfs gasten onder ons mee vliegen ,die ook erg negatief waren ;)
en nu iedere dag junkerig willen vliegen :p

maar je moet het uiteraard lekker zelf weten , maar als je er open voor staat ,helpen we je de lucht in ;)

sleur ; ik ben blij dat je funjet zich weer tot de groep kan voegen :p
tip; niet te langzaam vliegen ,want dan valt hij uit de lucht ,en isie weer stuk :mrgreen:

ik heb wel een gelijkwaardige servo voor je te leen ( 1,5 kg ) , maar geen htx 900

ps ;bestelling bij rctechnics verzonden en betaald ,dus dinsdag in huis ,mits er iemand thuis is dan :)

Laatst bewerkt:
Tsja, vliegen is net als seks. De eerste keer valt het tegen maar eenmaal gewend wil je niet meer zonder (lees: kun je niet meer zonder). :rolling: :hammer:

sleur ; ik ben blij dat je funjet zich weer tot de groep kan voegen :p
tip; niet te langzaam vliegen ,want dan valt hij uit de lucht ,en isie weer stuk :mrgreen:

ps ;bestelling bij rctechnics verzonden en betaald ,dus dinsdag in huis ,mits er iemand thuis is dan :)
Nee, ik heb erweer van geleerd. Als je gevoel zegt dat je beter niet kunt gaan vliegen maar je geeft toe aan je verslaving (na twee paracetamol) dan gaat dat niet goed. Ik kon na de crash niet eens voor me halen hoe ik gevlogen was terwijl ik dat van een normale vlucht toch echt zo weer voor me kan zien. Wat ik nog weet is dat ik een gewone grote bocht aan het draaien was en kennelijk op het lumineuze idee kwam om te gaan duiken. :? :( Anyway, hij is bijna weer klaar. :yes:

Dinsdagavond op de club als je de spulletjes heb? Regel ik de 4004Kv+EDF unit voor je F17392981 of wat het ook is. ;) (was toch een F118?)

Ik heb een hoop voorbij zien komen maar het is een F18

niet dat dat er toe doet, vliegen doet ie heus wel :-)

Ben 2 daagjes vrij en ga ook mijn Funjet plakken (toch maar wel)

Ja, maar dan moet-ie wel even snel zijn als de HXT900. Vervelend als je up geeft en je krijgt er gratis een roll bij zodat je in een bocht eindigt. :?

gratis roll :rolling: die is goed !!;)

nee laten we dat maar niet doen .

nickos ; eindelijk het verlossende woord , een F 18 :mrgreen:

ben altijd al slecht met namen geweest ;)

vanaf dinsdag gaat er aan de F 18 gewerkt worden ,en de maiden het aankomende weekend
dus nick ,zorg dat je aanwezig bent ,want ik durf hem niet op te gooien ,het is tenslotte geen hieperdepiepschuim ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back