Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sleur, als je niet zo snel weg was geweest dan had ik de servo's wel voor je zoals afgesproken. Dinsdag ben ik wederom niet op de club ivm een vergadering. Als die vlug is afgelopen dan kom ik misschien nog even dus de servo's gooi ik wel in de auto dan.

Vandaag niet gevlogen maar even naar Amsterdam gevaren en een sloep opgehaald. Deze moet worden gerepareerd (foto's van de huidige staat volgen nog wel) en weer helemaal mooi gemaakt worden. Een project die wel wat tijd in beslag gaat nemen.

Sleur, als je niet zo snel weg was geweest dan had ik de servo's wel voor je zoals afgesproken. Dinsdag ben ik wederom niet op de club ivm een vergadering. Als die vlug is afgelopen dan kom ik misschien nog even dus de servo's gooi ik wel in de auto dan.

Vandaag niet gevlogen maar even naar Amsterdam gevaren en een sloep opgehaald. Deze moet worden gerepareerd (foto's van de huidige staat volgen nog wel) en weer helemaal mooi gemaakt worden. Een project die wel wat tijd in beslag gaat nemen.
Tsja, kinderen hè. :evil: Stierlijk vervelend dus geen behoefte om nog langer te blijven. :? De FunJet had ik nog wel op het veld kunnen plakken (bij wijze van spreken ;)), zo blijkt ook wel uit de quick repair. In totaal niet meer dan een uurtje plakken en klaar.

En als je veel tijd stopt in bootje varen dan komt er van vliegen toch verrekte weinig. Stuur je af en toe een kaartje met je foto naar de club of post hier zo af en toe je foto, weten we nog wie je bent. :D :rolling: :mrgreen:

@Sleur:

Ik haal strax je gewenste goodies wel op.
Betaling kan op de datum die je vermelde,op mijn bitterballenrekening.
Daar het afgesproken bedrag op en dinsdachavond 1 biertje+ portie bitterballen voor de transploftkosten :p :mrgreen:

Goeiemoggel,

Vanavond even vliegen komt mij wel uit hoor :)

En dat bootje varen/repareren is ook best leuk hoor Sleur, beetje afwisseling is leuk en vinden de overige gezinsleden ook wel grappig.

mogge

nog een beetje verdiept in de F18 , en veel filmpjes bekeken op youtube
maar wat mij een beetje zorgen maakt is dat ik eigenlijk geen F 18 kan vinden zonder rolroeren :confused:
mijn f18 gebruikt alleen zijn rudder voor het sturen .
dus ik zit te denken om er ook rolroeren in te bouwen ,lijkt me wel zo betrouwbaar .
ik vertrouw de constructie v/d aansturing v/d de v-tail ook niet echt , zit speling op ,en waar de as door het balsa heen gaat zit al een scheur van 6 cm , bijna logisch ,want het balsa is erg dun en er komen toch flinke krachten op .
ik heb dit al verstevigd ,maar toch .
ik neem hem dinsdag wel mee naar de club ,kunnen even kijken wat de beste behandeling is voor deze F 18

ik heb welgeteld 1 filmpje kunnen vinden ,zoals mijn f18 is ,en dat loopt niet goed af :)

jbLkNiNlgn8[/media] - RC F-18 Jet Crash

Laatst bewerkt door een moderator:
mogge

maar wat mij een beetje zorgen maakt is dat ik eigenlijk geen F 18 kan vinden zonder rolroeren :confused:
dus ik zit te denken om er ook rolroeren in te bouwen ,lijkt me wel zo betrouwbaar .
ik vertrouw de constructie v/d aansturing v/d de v-tail ook niet echt , zit speling op ,en waar de as door het balsa heen gaat zit al een scheur van 6 cm , bijna logisch ,want het balsa is erg dun en er komen toch flinke krachten op .
ik neem hem dinsdag wel mee naar de club ,kunnen even kijken wat de beste behandeling is voor deze F 18

ik heb welgeteld 1 filmpje kunnen vinden ,zoals mijn f18 is ,en dat loopt niet goed af :)

[URL="
- RC F-18 Jet Crash[/URL]

ik kan me voor stellen dat de kist is ontworpen om met tailerons :shock: te sturen :confused:

Dus de hoogteroeren appart voorzien van een servo en mixen.... zo worden de hoogteroeren ook ailerons ( zoals bij een fjet) :cool:

Ik haal strax je gewenste goodies wel op.
Betaling kan op de datum die je vermelde,op mijn bitterballenrekening.
Daar het afgesproken bedrag op en dinsdachavond 1 biertje+ portie bitterballen voor de transploftkosten :p :mrgreen:
Pfff, dat maakt het wel weer duur. :? *denkt even na* Doe toch maar, blijft een koopje. :thumbsup: Goedkoopste waar ik een tweede kan vinden is 54 eypo's duurder (hoewel het geld soms voor het oprapen ligt bij de ACH 8O :mrgreen:). ;)

Het zonnetje schijnt i.e.g weer en de wind is bijna weg.
Vanmiddag even de Depdart proberen :p
Zeker achter glas dan? :? Hier op het dak van het kantoor waait het bijna 4 Bft. Maar ook met die wind is er prima te DepDarten, alleen veel gas geven bij de start en dan een beetje 20° omhoog mikken. ;)

Nieuwe week, nieuwe ronde, zelfde kansen :p
Kansloos dus. :evil: Weer een week geen Danone de lucht in. :cry:

Vanavond even vliegen komt mij wel uit hoor :)

En dat bootje varen/repareren is ook best leuk hoor Sleur, beetje afwisseling is leuk en vinden de overige gezinsleden ook wel grappig.
Nee, vanavond niet vliegen. Babysit avondje, net als elke maandagavond. :( En ga jij maar bootje varen hoor. Dat wordt pas leuk met 100+PK op zee maar niet in zo'n ploem-ploem bootje (tenzij je een BBQ aan de zijkant hangt en een koelkist vol bier meeneemt). Of zoiets... :rolling:

440103.jpg

jbLkNiNlgn8[/media] - RC F-18 Jet Crash
Tsja, waarvoor denk je dat die haak onderop is? Groot elastiek en eenmalig heel ver weg. *Pssscht* Behouden vlucht, proost. :celebrate:

Elastiek heb ik wel, moet alleen even haringen scoren :)
Wil toch op die manier gaan lanceren in het vervolg met de Twister, dan ben ik niet gebonden aan een tweede man op het veld.....

Ben je op de cluib morgen Junkie?
Dan heb ik torretje bij me :)

Elastiek heb ik wel, moet alleen even haringen scoren :)
Wil toch op die manier gaan lanceren in het vervolg met de Twister, dan ben ik niet gebonden aan een tweede man op het veld.....
Spannend, twee rails en een elastiek, haak met voetpedaal en *poenk* weg is je vlieger.

Ik zal even de foto's plaatsen van de boot die ik in reparatie neem (en daarna lekker bij mij blijft :)

Foto-MQQJMO7A-G.jpg

Foto-JEJ8X4NG-G.jpg

Foto-ZHVKSDGL-G.jpg

Foto-K7SLXGNR-G.jpg

Foto-FVM8YBEE-G.jpg

Bij de laatste foto is de schade te zien, plank vervangen en stukje reling. Verder moet de gehele boot kaal en opnieuw in de verf worden gezet. Leuk klusje. Motortje pak ik ook even aan want die moet even netjes onderhoud krijgen.

En dan de verlossende vraag, weet iemand merk/type van deze boot. Dit kan mij flink helpen bij de reparatie.

kan iemand voor mij een mooi linkje met alles (behalve ontvanger) voor de disc mailen wat ik nodig heb?:-D
en wat foto's van de bouw , carbon, plaatsing accu etc. ;)

(of heeft er iemand nog een compleet setje liggen?):D

ik heb gisteren avond nog even met de EZ gevlogen.
maar dat ging helemaal prima. :cool:

bedankt:mrgreen:

wat doetie nou ??

junkie had eigenlijk naar de efteling gemoeten ( de school van floor had studie dag ),maar vrouwtje voelde zich niet top , dus tja wat doe je dan ?:rolleyes:

nou bijvoorbeeld naar velserbroek :p

en wie stond daar dan weer ? bartje dus ;) dat was weer zeer gezellig en zijn zamen weer romantisch via het pontje terug gereisd naar zaandam :mrgreen:

weer heerlijk met veel harde euro's gesmeten , de 2 producten waren zeer scherp geprijst ,dus ik moest er wel aan geloven .
dikke vette 80 A regelaar , dat heeft junkie wel nodig ,en een echte zender met 10 modelgeheugens was ook zeer welkom , kan ik eindelijk is de depron afdeling weer vliegend maken .

bym ; morgen kom ik ook naar de drossel , dus neem maar mee .

ronald; uiteraard begrijp ik hoe de F 18 stuurt en gemixed word , maar ben nog niet helemaal zuiver hoe ik alles een naampje geef ;)

ik zie wel op youtube dat de meeste f18 uitgerust zijn met ailerons op de vleugel en rudder zoals gewoonlijk .

maar uiteraard zal dit gewoon vliegen zoals hij is , en heb er veel zin an , en hij is buitengewoon mooi om te zien .

IMG_1049.jpg

IMG_1051.jpg

weer heerlijk met veel harde euro's gesmeten , de 2 producten waren zeer scherp geprijst ,dus ik moest er wel aan geloven .
dikke vette 80 A regelaar , dat heeft junkie wel nodig ,en een echte zender met 10 modelgeheugens was ook zeer welkom , kan ik eindelijk is de depron afdeling weer vliegend maken .
Toch een dure Futaba. Mag je wel gaan sparen voor extra dure ontvangers. :(

*is blij met zijn $59 tot $79 full range en $39 indoor ontvangers* :p ;)

ronald; uiteraard begrijp ik hoe de F 18 stuurt en gemixed word , maar ben nog niet helemaal zuiver hoe ik alles een naampje geef ;)
Ailevons, tailerons, elevons of tailevons. Geef het een naampje. Werkt hetzelfde als bij de FunJet. ;) :teacher:

Toch een dure Futaba. Mag je wel gaan sparen voor extra dure ontvangers. :(

*is blij met zijn $59 tot $79 full range en $39 indoor ontvangers* :p ;)

Ailevons, tailerons, elevons of tailevons. Geef het een naampje. Werkt hetzelfde als bij de FunJet. ;) :teacher:

tja ,een paar tientjes meer per ontvanger kan ik wel missen . ik ben gewoon gewend aan futaba ,dus hou ik het er maar bij ;)

bovendien heb ik er al best veel ,ook een aantal indoor ontvangers .

de 6ex gaat waarschijnlijk naar dimitri , dus heb ik er weer 1,5 ontvanger voor terug

bij 8 ontvangers ben ik wel klaar en voorzien schat ik in :mrgreen:

net even de castle regelaar via de pc ingeregeld en geupdate , die kan dan in der funjet of F 18 , morgen komt er weer een 60A regelaar binnen ,en gaat ook in 1 van beide .
ik probeer morgen ook je verf te regelen ,en neem dan ook je rct spulletjes mee :p

tja ,een paar tientjes meer per ontvanger kan ik wel missen . ik ben gewoon gewend aan futaba ,dus hou ik het er maar bij ;)

bovendien heb ik er al best veel ,ook een aantal indoor ontvangers .

de 6ex gaat waarschijnlijk naar dimitri , dus heb ik er weer 1,5 ontvanger voor terug

bij 8 ontvangers ben ik wel klaar en voorzien schat ik in :mrgreen:
Goede keuze, dat wel. Was natuurlijk te verwachten. ;) Alleen 8 ontvangers is te kort. Ik heb er nu ook 8 maar kom er twee te kort (1x full range, 1x indoor). Bij 10 zitten mijn modelgeheugens ook vol. ;)

En onze poes doet een beetje raar... :?
kotp.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back