Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Aardige meneer van tnt aan de deur kijk eens wat ik heeft gekrijgt.
2kfnfq.jpg

Wat lees ik nu sleur?
Ben je foamy af,nee toch hoop ik ;-)
Nee hoor, maar de MiniMag blijft even in de garage staan, de BananaJet ligt wel in de auto, evenals de DepDart en de twee Nemesissen, bak met accu's etc. Alleen even geen trek er in. Ik teer nog op het genot van de mooie fly-by's met de Monsun van dinsdagavond. Dat zag er superge!l uit. 8)

Ja joh het worden vanzelf allemaal nitro nichten.
Nope, nitro komt er bij Sleur niet meer in, hooguit met de Savage maar zelfs die staat nu al anderhalf jaar stil (op 1x rijden op HT1 na met Kerst 2008). Maar de kans bestaat wel dat er met anderhalf à twee jaar een bigscale vlieger staat. Toevallig een Monsun met 120CC 4-cilinder boxer. 8O Eerst nog maar even sparen. :?

Voor Siggy echt geen vette troep meer hoor,binnenkort wel spanfoliekisten vliegen maar alleen op electro ;)
Precies, ik wil de komende weken best wel veel vliegminuten maken met de Monsun. De smaak heb ik lekker te pakken. Vol zelfvertrouwen onder toeziend oog landen en starten oefenen. Ook als er meer wind staat. En dan pas zien we wel weer. Eén ding tegelijk. :yes:

*baalt, weer een weekend zonder Gee Bee R2* :cry:

Waait aanzienlijk vandaag. Dus maar even aan de klus geweest.

De 1:1 heeft nieuwe schijven en remblokken voor. Die klus is klaar. Spaar je even 250 eypo uit door het zelf te doen ipv de garage (en het gebeurt nu beter).

Vliegen lijkt me niks met deze wind, vanavond maar even een biertje pakken bij de club waar het toernooi is (tannes) Altijd gezellig en een hoop dames :p

Vliegen lijkt me niks met deze wind, vanavond maar even een biertje pakken bij de club waar het toernooi is (tannes) Altijd gezellig en een hoop dames :p

Met vrouwen van de tannes krijg je alleen maar gehannes.
Ze lopen de hele avond al met ballen in hun handen :oops:

Na de wedstrijd een hoop drank erin en dan begint het gesodemieter.

Een scheiding kost iets meer dan die 250 eypo's die je jezelf vandaag
bespaard hebt Burp.

Dus hou die ballen maar in je tas en scherm je racket goed af kewhl:rolling::rolling::rolling::rolling:

grappig dat hier nu net het welles en nietes word besproken van brandstof ;)

WAT DOETIE NOU !!!!! :mrgreen:

in mijn geval welles dus ;)

net even wat van het plafond geplukt bij rct ,uiteraard voor een prijsje waar je alleen nog een kaal piepschuim model voor koopt

rob zelf was er niet ,omdat hij bij zijn net bevallen vriendin zit , dus veel info kan ik niet geven .

het lijkt me een kunstvlucht model wat me wel erg aanspreekt , en voor junkie een leuk model om te leren brandstof vliegen .
zit een prachtig os FS series 4-stroke blok op (52)
heeft nog weinig gevlogen .

verder 3 dikke graupner c 5007 servo's ,en voor de rolroeren 2 die ik niet kan zien .
merk ; geen idee , wellicht weet iemand van jullie wat dat is .

ik hoop dat het een goed model is wat lekker vliegt .

ik heb er zin an :p

vraagje ; wat voor accupack moet ik gebruiken ,met hoeveel mah , nimh's of gewoon een lipo ?

hier wat plaatjes :p

IMG_1068-1.jpg

IMG_1069-1.jpg

IMG_1070.jpg

IMG_1075.jpg

IMG_1073.jpg

IMG_1076-1.jpg

IMG_1077-1.jpg

IMG_1079-1.jpg

IMG_1080.jpg

IMG_1081.jpg

IMG_1082.jpg

weer een branstof gast erbij :p ,heeft wel zo zijn charme ;)
Jasper ; bedankt dat je me hebt aangestoken :mrgreen:

Heeee,leipe !!!!!!!!!!!!!!

Gave kist man,helemaal junkie-style
icon_biggrin.gif

Voor weinig natuurlijk ?

Wanneer gaat ie de lucht in ?

hopelijk spoedig ,eerst ff alles rustig afstellen /inregelen ,en verdiepen in deze nieuwe materie :p

ik zou geeneens weten hoe ik de benzine in de vlieger krijg ,ik heb wel zo'n pompje .

En kan ik zomaar een lipo op de ontvanger zetten ?, ik probeer eerst wel een nimh packje om te testen .

daarna mag een ervaren vlieger v/d club me even de lucht in helpen ,daarna zoek ik het wel uit ;)

is sjoerdje is net terug van de KLU.
lees ik dat er meerdere zijn geweest.;)
helaas!:(

was wel een hele goede show beter als de laaste jaren.:D

@Junkie,

Je kan niet zomaar een lipo op je ontvanger zetten. Hier moet eerst
een spanningregelaar tussen om de 7,4 volt om te zetten naar 4,8 of 6 volt. Je kan prima een NM-Hi pack gebruiken 1700mA~2200mA 4,8 volt. Wel goed laden. ZeeeRRRRR belangrijk.

Verder goede ontvanger Full Range gebruiken en alles aansluiten.
Brandstof inderdaad met een handpompje toevoegen. Dit testen we wel op het veld. Eerst de ontvanger en accu testen en aansluiten.

Suc6

GrTz Jasper

@Junkie,

Je kan niet zomaar een lipo op je ontvanger zetten. Hier moet eerst
een spanningregelaar tussen om de 7,4 volt om te zetten naar 4,8 of 6 volt. Je kan prima een NM-Hi pack gebruiken 1700mA~2200mA 4,8 volt. Wel goed laden. ZeeeRRRRR belangrijk.

Verder goede ontvanger Full Range gebruiken en alles aansluiten.
Brandstof inderdaad met een handpompje toevoegen. Dit testen we wel op het veld. Eerst de ontvanger en accu testen en aansluiten.

Suc6

GrTz Jasper

thanx

ik heb nu een 5cel nimh pack erop , een lipo was idd geen goed idee ,en was ik weer 90 E armer geweest :)

uiteraard gaat er een fullrange ontvanger op ,die zit er al in en alle roeren werken.

welke brandstof heeft de os nodig ? ,en is dit een betrouwbaar blok ?

en kan ik een gewone glowstarter gebruiken zoals voor de savage ?

hmmm, eerst verdiepen en dan kopen of eerst kopen en dan maar zien :rolling:

Toch hou ik van die ouwe schilder ;) (kan je mooi een aanvulling doen in het impulsive buyers topic :yes:)

hmmm, eerst verdiepen en dan kopen of eerst kopen en dan maar zien :rolling:

Toch hou ik van die ouwe schilder ;) (kan je mooi een aanvulling doen in het impulsive buyers topic :yes:)

gevoels kwestie burp ;) ,en dat zit wel goed

rob van rct heeft er mee gevlogen ,en zal me echt geen troep verkopen ;)

ziet er allemaal erg degelijk uit ,dus zal wel goedkomen , en dat ik wat vraagjes heb ,lijkt me vrij logisch ,is toch weer een stapje verder en nieuw voor me ;)

en voor die 100 Euries kan ik me geen buil vallen , blok en de servo's zijn meer waard ;)

junkie go's nitro again !! :cool:

Mooie vlieger hoor junkie. :thumbsup: Tof dat je nu ook een echte vlieger hebt. Geef toe, je zou het niet over je hart krijgen als wij straks allemaal een echt brevet hebben en jij piept en gilt nog rond. ;) Dat wordt gezellig mee lessen. 8) En hoe alles werkt dat leggen ze je vast bij de eerste les wel uit. :? Goed bezig. :yes:

@satstok: Als je een Spektrum had dan kon je de ontvanger gewoon op een 2S LiPo aansluiten. Die ontvangers slikken alles tussen 3,6V en 9,6V. 8O Alleen moet je dan even opletten dat je servo's het ook kunnen. ;)

Zo, het zomerfeest van de school zit er ook weer op. Ik hoef niets te knutselen, de club is dicht, het bier is op dus lekker op tijd 2D met een muziek en :sleepy: :bye:

Posted via Mobile Device

Feli Gorbatsjov, deze ga je hopelijk wel heel houden?

Feli Junkie, welcome bij de Serieuze Vliegers :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back