Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zelf zou ik voor een lipo gaan met een volt limiter er tussen, heb ik ook in de Climato :thumbsup: vind ik toch het meest betrouwbare.
Ik ben ook bang geworden voor nimh's in vliegtuigen 8O
Gewoon in HK deze UBEC. Junkie heeft nog genoeg kleinere LiPo's die bij uitstek geschikt zijn voor gebruik met deze regelaar. Een beetje 2S of 3S LiPo boven de 800mAh is prima te gebruiken. LiPo's leveren makkelijk 10x hun capaciteit (meeste zijn 15C-25C) als je dat nodig hebt.

*merkt dat de test snel gedaan moet worden* :pc:

gaat goed komen ;)

ik heb nu het nimh pakketje geladen ,moet voldoende zijn om 5 minuten te vliegen .

ga nu naar het veld met de nieuwe vliegerd

tot zo

2dqtwsg.jpg

Completly ready when you are shaky.
Hoeveel lood moet er in godsnaam in de neus geplakt worden zit nu al 50 gr in en hij blijft achterover kieperen.

2dqtwsg.jpg

Completly ready when you are shaky.
Hoeveel lood moet er in godsnaam in de neus geplakt worden zit nu al 50 gr in en hij blijft achterover kieperen.
Ongeveer ter gewicht van een dikke 4S LiPo. :mrgreen: Hangt een beetje van de motor af maar 100 tot 150 gram lijkt redelijk normaal te zijn voor een Calmato (zeker de elektro versie). Dus gewoon lekker blijven plakken. ;)

dat ziet er goed uit corby :p

ikke ook een avontuur beleeft , met de nameless vlieger van me , laten we hem maar vibro noemen .

met ronald en siggy alles ff nagelopen , daarna ff het motortje weer tot leven gebracht met de deskundigheid van ronald , en na een paar minuten liep hij erg netjes , had immers een tijdje a/h plafond bij rct gehangen .

dus tot mijn schrik ging ronald hem de lucht in brengen :D , dus uiteraard hier een filmpje van gemaakt .
2e filmpje van niels dacht ik gefilmd te hebben ,maar dat bleek bij thuiskomst niet het geval :(

conclusie ; ronald heeft hem goedgekeurd ,en het is een fijne vlieger ,onder de noemer mix van kunstvlucht /aerobatic . met een spanweite van 153 cm .

alleen bij de eerste en de 2e vlucht viel de motor uit , en dan vooral bij verticaal klimmen of een flinke looping , dus ik moet het tankje eruit halen en nalopen op breuken van de brandstof slang en of andere rare zaken .

ps ; net het tankje eruit gehaald ,en alles ziet er schoon uit , de slangen lijken me nog erg flexibel ,alleen idd bij een looping blijft de slang wel bovenin de tank ,dus zuigt geen benzine meer aan .
moet dat gewichtje wat er in zit echt alle kanten v/d tank kunnen berijken ? dus waar de slang de tank inkomt moet het uiteinde daar ook kunnen komen ?

dus junkie weer erg blij met de eerste vluchten uitgevoerd door ronald en niels ,en vooral dat ze beiden de kist zonder motor weer a/d grond wisten te zetten zonder schade :p :thumbsup:

filmpje :cool:
z-qY7cInBWo[/media] - maiden onbekend vliegtuig

Laatst bewerkt door een moderator:
Een goede vandaggies :-)

leuke vlieeeeguhr Junkie ;-)

Zelf nog even met de MM gevlogen maar de wind was wel erg turbulent.

Na het vliegen nog even bij RCT langgeweest voor wat quicklinks.

@ Junkie

Je gevraagde spulletjes heb ik hier allemaal voor je liggen hoor ;-)

ps ; net het tankje eruit gehaald ,en alles ziet er schoon uit , de slangen lijken me nog erg flexibel ,alleen idd bij een looping blijft de slang wel bovenin de tank ,dus zuigt geen benzine meer aan .
moet dat gewichtje wat er in zit echt alle kanten v/d tank kunnen berijken ? dus waar de slang de tank inkomt moet het uiteinde daar ook kunnen komen ?

dus junkie weer erg blij met de eerste vluchten uitgevoerd door ronald en niels ,en vooral dat ze beiden de kist zonder motor weer a/d grond wisten te zetten zonder schade :p :thumbsup:
Hahaha, Ronald gaat met junkie's vlieger vliegen en junkie staat te trillen op zijn benen? Roept dat-ie het eng vindt? 8O Ik ga echt de ambulance bellen voor je. :rolling:

Het geluid van 4-takt vind ik wel mooier dan die blèrdingen (sprak de meneer die met een niet al te geruisloze Dominator op zijn Baja reed :D). Zag er veelbelovend uit, alleen die Vibrator Gym sticker is toch niet veel soeps. Je prop is toch niet in onbalans? Nou ja, in ieder geval ga je nog veel plezier met je vibrator beleven. :thumbsup: Op naar de eerste les. 8)

En ja, dat ding in je tank, beter bekend als "clunck" moet elke uithoek van de tank kunnen bereiken zodat deze altijd in de brandstof ligt. Bij elektro hebben ze dat opgelost door de elektrode gewoon door de hele accu te doen. :p ;) Voordeel daarvan is dat ze niet verstopt kunnen raken en altijd elektronen aanzuigen. :lol:

Ik was om 16:45 nog op het veld maar het was leeg, jammer. Zat iedereen in de Drossel al te zuipen natuurlijk?

Mooie vlieger Junkie, Gorby ook :thumbsup:

Vanmorgen maar weer even getennisd, was de halve finale
Met 6-1 en 6-0 waren we ee maatje te groot voor de tegenstanders. Ik zie net dat ze het verkeerd hebben ingevuld, laten we wel even herstellen morgen.

Morgen om 13:30u dus de finale.

Ik was om 16:45 nog op het veld maar het was leeg, jammer. Zat iedereen in de Drossel al te zuipen natuurlijk?

Mooie vlieger Junkie, Gorby ook :thumbsup:

Vanmorgen maar weer even getennisd, was de halve finale
Met 6-1 en 6-0 waren we ee maatje te groot voor de tegenstanders. Ik zie net dat ze het verkeerd hebben ingevuld, laten we wel even herstellen morgen.

Morgen om 13:30u dus de finale.

Dat het veld om 16.45uur geheel verlaten is als de laatste wedstrijd om 15.00 gespeeld is verbaast mij niet Burp.

Maar dat die tannessers nu ook al in ons clubhuis zitten te zuipen doet mij wel schrikken ;-)

Zijn wij modelvliegers dan nergens meer veilig :-)

Posted via Mobile Device

Vanacht werken op de A1 bij Muiden :( Ze gaan de brug proberen boller te trekken , zodat ie minder vaak open hoeft , echter niemand weet zeker of ie daar wel tegen kan , ze hebben al meer dingen aan deze brug veranderd en iedere keer reageerde ie anders als dat ze berekent hadden , ze houden er zelfs serieus rekening mee dat ie scheurt of breekt 8O dus hebben ze al pers berichten klaar liggen voor de diverse media , dat de A1 niet zoals op de borden staat morgenochtend om 10:00 uur weer open gaat :rolleyes:

Wij gaan in deze tijd (vanavond 22:00 uur t.m. morgenochtend 10:00 uur)
een heel stuk van de A1 asfalteren :cool:

Dus Bart als je nog een keer mee wil , dit is een leuk project om mee te maken , er komen twee 3.60 mtr frezen één 2.10 mtr en een paar halve meter frezen , 3 asfalt machines , 26 vrachtwagens , een pluk walsen en nog een zootje ander materieel , ook zou je een kijkje kunnen nemen bij het rekken van de brug :D en je word morgen niet zo vroeg wakker gemaakt :mrgreen:

Vanacht werken op de A1 bij Muiden :( Ze gaan de brug proberen boller te trekken , zodat ie minder vaak open hoeft , echter niemand weet zeker of ie daar wel tegen kan , ze hebben al meer dingen aan deze brug veranderd en iedere keer reageerde ie anders als dat ze berekent hadden , ze houden er zelfs serieus rekening mee dat ie scheurt of breekt 8O dus hebben ze al pers berichten klaar liggen voor de diverse media , dat de A1 niet zoals op de borden staat morgenochtend om 10:00 uur weer open gaat :rolleyes:

Dus Bart als je nog een keer mee wil , dit is een leuk project om mee te maken , er komen twee 3.60 mtr frezen één 2.10 mtr en een paar halve meter frezen , 3 asfalt machines , 26 vrachtwagens , een pluk walsen en nog een zootje ander materieel , ook zou je een kijkje kunnen nemen bij het rekken van de brug :D en je word morgen niet zo vroeg wakker gemaakt :mrgreen:

klinkt wel stoer!
Maar als je om 10.00 uur de volgende dag klaar bent,dan ben je pas om 11.00-11.30 thuis denk ik?

*denkt er nu over na om mee te gaan*

klinkt wel stoer!
Maar als je om 10.00 uur de volgende dag klaar bent,dan ben je pas om 11.00-11.30 thuis denk ik?

*denkt er nu over na om mee te gaan*

Het kan ook zijn dat het allemaal lekker vlot loopt en we dan eerder klaar zijn , het hangt van zoveel factoren af (het blijven machines die stuk kunnen gaan) ;)

Als je mee wil , kom ik je rond een uur of half tien halen :p

Wow, ik weet zeker dat de brug *krak* doet. Maar ja, ik heb er niet voor gestudeerd en de bollebozen wel. Helaas is nu al zo vaak gebleken dat de praktijk anders is dan de theorie en desondanks blijven die bollebozen volhouden dat ze (on)gelijk hebben. :? Mooi hoor, de brug bij Muiden weg. Klinkt toch wel als een redelijke paniekaanval dan. :mrgreen:

Nog even geknutseld aan de 64cm Nemesis. Van de week sputterde de motor een keer. Ik gaf de schuld aan een lege accu maar nu blijkt één pool van de printplaat van de regelaar los te zitten. Even uitgezocht hoe en wat, stukje apenhaar erop gesoldeerd, nieuwe draadjes eraan, epoxoplasten en weer als nieuw. Pfjoew, morgenmiddag moet-ie wel vliegen. Straks nog even een verfje doen. ;)

En de Dimona vol gas getest. Na zo'n 30 seconden vol gas gaat de motoras oscilleren en slingert de heel boel stuk als je door zou gaan. Vreemd genoeg maakt de resonantie bijna geluid dus als het in de lucht zou gebeuren rammelt dat ding van ellende uit elkaar zonder dat je het in de gaten hebt. 8O Eerst maar eens een heel nieuw motorschot maken dat niet in de slappe glasvezelromp hangt. Gewoon à la MiniMag, onverwoestbaar. :mrgreen:

Hahaha, Ronald gaat met junkie's vlieger vliegen en junkie staat te trillen op zijn benen? Roept dat-ie het eng vindt? 8O Ik ga echt de ambulance bellen voor je. :rolling:

Het geluid van 4-takt vind ik wel mooier dan die blèrdingen (sprak de meneer die met een niet al te geruisloze Dominator op zijn Baja reed :D). Zag er veelbelovend uit, alleen die Vibrator Gym sticker is toch niet veel soeps. Je prop is toch niet in onbalans? Nou ja, in ieder geval ga je nog veel plezier met je vibrator beleven. :thumbsup: Op naar de eerste les. 8)

En ja, dat ding in je tank, beter bekend als "clunck" moet elke uithoek van de tank kunnen bereiken zodat deze altijd in de brandstof ligt. Bij elektro hebben ze dat opgelost door de elektrode gewoon door de hele accu te doen. :p ;) Voordeel daarvan is dat ze niet verstopt kunnen raken en altijd elektronen aanzuigen. :lol:

I love that plane man :p , dus ja ,vind ik de maiden erg eng ,al is hij in handen van een echte pro ;)
Dit heeft idd te maken met het feit dat zo'n blok zomaar uit kan vallen , wat ook gebeurde :)
dit vind ik trouwens wel een spannende factor ,want je moet dan even zonder motor landen , verder vind ik de sound erg aangenaam :cool:

tja ,de betekenis van de stickers had ik al gezien ,maar ik als sticker liefhebber vind ze wel onwijs mooi , en ze vallen goed op ;)

dus junkie kan niet wachten op de volgende vlucht ,dan uiteraard zelf sturen en landen .

siggy ; thanx voor de brandstof stuff , I need it !!

*gaat weer het filmpje bekijken met geluid hard aan *

Snap wat er aan vind Bart ik heb jaren met die troep gereden ik vind er geen hol aan.
Bij nacht en ontij ,en snachts is voor hoeren en dieven en verkrachters en ander boeventuig.

Nee hoor is soms best geinig het heeft wel wat ,met een grote ploeg een bult werk verzetten, en nog een mooi resultaat krijgen ook.

Snap wat er aan vind Bart ik heb jaren met die troep gereden ik vind er geen hol aan.
Bij nacht en ontij ,en snachts is voor hoeren en dieven en verkrachters en ander boeventuig.

Nee hoor is soms best geinig het heeft wel wat ,met een grote ploeg een bult werk verzetten, en nog een mooi resultaat krijgen ook.

Bij de firma laan soms ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back