Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar ik ben tevreden over mijn vliegkunsten tot nu toe. 7 accu's praktijkles, 8 uur simmen en de nodige piepschuimervaringen bleken genoeg te zijn. Nu nog leren vliegen. 8O ;) :yes:

@Sleur,

Ik kan niet anders zeggen, dan dat je prima vliegt en dat geld ook voor Junkie.

Veel vliegplezier met jullie brevet.

GrTz Jasper

@Sleur,

GrTz Jasper

dankje jasper ,kijk, dat is wat we willen horen :p

er zijn een aantal gasten een beetje jaloers , en halen pas een halfjaar later hun brevet :mrgreen:

gisteren nog even heerlijk zelfstandig gevlogen ,geheel zonder angst uiteraard :p phil heeft ook nog even mogen 4-stroken .

morgen weer lekker vliegennnnn , heb nu al voorpret :p

nu maar weer ff werken :(

@Sleur,

Dank u. :worship: Mede dankzij de inzet van jou met regelen van het indoor vliegen in Egmondia en de ondersteuning van veel mensen op de club, met Ronald, Erik en jou in het bijzonder, heb ik mijzelf toch aardig van autodidactisch wildvlieger met piepschuim opgewerkt naar wat ik nu kan. Nog een lange weg te gaan maar dat komt helemaal goed. :thumbsup:

morgen weer lekker vliegennnnn , heb nu al voorpret :p
+1 Maar voor mij begint het feest vanmiddag al echt. Eerst om 15:30 uur vliegen met de fullsize Cessna 172 Skyhawk PH-SKB, als het mee zit even wat regelen met de eigenaar van de Super Dimona PH-1133 die ook op vliegveld Hilversum staat (gratis foto met Mini en Super Dimona moet lukken :yes:) en dan vanavond misschien even op het veld. :p Even vrouw en kinderen laten genieten van een paar mooie fly-by's (want vrouwtje vindt de Monsun ook mooi om te zien dus in de lucht zeker). 8)

Laatst bewerkt:
Eerst om 15:30 uur vliegen met de fullsize Cessna 172 Skyhawk PH-SKB, als het mee zit even wat regelen met de eigenaar van de Super Dimona PH-1133 die ook op vliegveld Hilversum staat (gratis foto met Mini en Super Dimona moet lukken :yes:) en dan vanavond misschien even op het veld. :p Even vrouw en kinderen laten genieten van een paar mooie fly-by's (want vrouwtje vindt de Monsun ook mooi om te zien dus in de lucht zeker). 8)

Goedemorgen allemaal,

Wel Pica's ( en flimpjes maken) he!! :mrgreen:

Goedemorgen allemaal,

Wel Pica's ( en flimpjes maken) he!! :mrgreen:
Yep, komt goed. De andere collega met vliegbrevet gaat op hetzelfde moment vliegen. We nemen twee echte camera's met flinke lens mee (dus niet van die pokke dingetjes) en gaan proberen elkaar al vliegen op de chip vast te leggen. Daarnaast natuurlijk de bekende JoeTjoep filmpjes zoals op de interwebs gekwakt worden door ons.

Yep, komt goed. De andere collega met vliegbrevet gaat op hetzelfde moment vliegen. We nemen twee echte camera's met flinke lens mee (dus niet van die pokke dingetjes) en gaan proberen elkaar al vliegen op de chip vast te leggen. Daarnaast natuurlijk de bekende JoeTjoep filmpjes zoals op de interwebs gekwakt worden door ons.

spannend sleur , ik wens je vast veel plezier , en als echte mannen brevet houder ,mag je vast zelf ff vliegen :cool:

morgen is weer brandstofdag ,dus dan weer vliegen , elke dag is een beetje te gek .
dus ik ben zeer tevreden met de brandstof dagen , met steeds een rustdag ertussen :p

spannend sleur , ik wens je vast veel plezier , en als echte mannen brevet houder ,mag je vast zelf ff vliegen :cool:
Nope, kansloos. Het vliegen betreft een examen en geen pretvlucht. En zelfs als het een pretvlucht betreft dan mag het nog niet want de collega is geen instructeur en met als sanctie het kwijtraken van zijn brevet zal hij dat ook echt niet riskeren. :teacher:

morgen is weer brandstofdag ,dus dan weer vliegen , elke dag is een beetje te gek .
dus ik ben zeer tevreden met de brandstof dagen , met steeds een rustdag ertussen :p
Ongelovelijk hoe een mens kan veranderen. Een paar dagen terug deed je nog je beklag dat je het wel een nadeel vond dat je met brandstof alleen op de bepaalde tijden mocht vliegen en nu vind je het allemaal prima... :? :hammer: Raar mannetje ben je (maar wel lief :mrgreen:).

Ongelovelijk hoe een mens kan veranderen. Een paar dagen terug deed je nog je beklag dat je het wel een nadeel vond dat je met brandstof alleen op de bepaalde tijden mocht vliegen en nu vind je het allemaal prima... :? :hammer: Raar mannetje ben je (maar wel lief :mrgreen:).

voorheen was het lastig omdat ik toen afhankelijk was van derden op de dinsdag en donderdag ;)

als ik nu om 19;30u op het veld ben kan ik gelijk gaan vliegen wanneer ik dat wil , en 1,5uur lijkt me wel genoeg per avond :p

vind jouw ook nog steeds lief hoor ! XXX :cool:

jongens jongens jongens , ik wordt langzamerhand gek hier van die panasonic accu,s :)

wat doe ik verkeerd?

ik heb gister een accu van jasper gekregen en ik heb er dezelfde problemen mee als met de andere accu die i van tito heb gekregen .

Ik wil er 3s lipo,s mee laden in het veld op 2.2 ah.
Kan dit wel ?

Ik heb ze geladen met m,n imax lader op de pb stand , en ik heb ze geladen met twee verschillende auto accu laders.

als ik op 2.2 ampere laad zakt de 12 volt op de accu binnen de 800mah naar onder de 11 volt.

ik snap er niets meer van .

voorheen was het lastig omdat ik toen afhankelijk was van derden op de dinsdag en donderdag ;)

als ik nu om 19;30u op het veld ben kan ik gelijk gaan vliegen wanneer ik dat wil , en 1,5uur lijkt me wel genoeg per avond :p
Ah, op die fiets.
bicycle.gif

Aarrrggghhh ik wil ook brevet hebben :p
At ease soldier. :pim: Donderdag wordt het wederom een mooie avond om te vliegen. Mooie NO3 dus wederom in de lengte van het veld, alle ruimte om te oefenen met landen en doorstarten (niet op commando van omstanders :?). ;) Ik zal vanavond de AR7000 uit de Danone halen zodat je die even kunt misbruiken (mits nog nodig). :thumbsup:

Zorg wel voor tenminste 6cm ruimte tussen je prop en de grond want je kon gisteren net zo goed tussen met mais landen, zo lang was het gras. :evil: Mijn Monsun was rood aan de onderkant maar ik heb nu een groene onderkant, propellor en voorste wielkast. :? Ook allemaal putjes in mijn propellorblad van het grasmaaien. :(

jongens jongens jongens , ik wordt langzamerhand gek hier van die panasonic accu,s :)

wat doe ik verkeerd?

ik heb gister een accu van jasper gekregen en ik heb er dezelfde problemen mee als met de andere accu die i van tito heb gekregen .

Ik wil er 3s lipo,s mee laden in het veld op 2.2 ah.
Kan dit wel ?

Ik heb ze geladen met m,n imax lader op de pb stand , en ik heb ze geladen met twee verschillende auto accu laders.

als ik op 2.2 ampere laad zakt de 12 volt op de accu binnen de 800mah naar onder de 11 volt.

ik snap er niets meer van .
Die accu's zijn prima om in het veld te gebruiken. Ik heb er ook een paar in een koffertje gebouwd. Zijn er dan wel twee parallel maar dat resulteert in 14Ah capaciteit. Ik kan lachend mijn FP 3S 2500mAh laden op 3,5A met mijn Turnigy Accucel-6. Zelfs al zou ik één enkele accu gebruiken dan nog lukt het om twee LiPo's te laden.

Hoe lang heb je de loodaccu's geladen? Als ze een beetje leeg zijn dan heb je al snel een uur of 4 nodig om ze voor 85% te laden. Vervolgens met druppelladen tot vol kan nog wel 4 uur in beslag nemen.

Wat is de uiteindelijke spanning die je lader aangeeft bij het druppelladen? Deze moet 14,7V zijn. Alles lager betekent dat de accu nog lang niet vol is.

Hang na het laden een universeelmeter aan de accu. Je accuspanning moet dan iets van 13,8V of meer zijn. Sluit een 12V halogeenlamp van 20W aan en kijkt of de spanning direct instort onder de 11,8V. Als dat het geval is, kan de accu bij het chemisch afval.

Die accu's zijn prima om in het veld te gebruiken. Ik heb er ook een paar in een koffertje gebouwd. Zijn er dan wel twee parallel maar dat resulteert in 14Ah capaciteit. Ik kan lachend mijn FP 3S 2500mAh laden op 3,5A met mijn Turnigy Accucel-6. Zelfs al zou ik één enkele accu gebruiken dan nog lukt het om twee LiPo's te laden.

Hoe lang heb je de loodaccu's geladen? VANNACHT DE HELE NACHT OP 0.7 AMPERE EN MIJN LADER WAS VANOCHTEND OP 0.1 AAN HET LADEN NADAT ER 1350MAH IN GEGAAN WAS.
Als ze een beetje leeg zijn dan heb je al snel een uur of 4 nodig om ze voor 85% te laden. Vervolgens met druppelladen tot vol kan nog wel 4 uur in beslag nemen.

Wat is de uiteindelijke spanning die je lader aangeeft bij het druppelladen?
15V.
Deze moet 14,7V zijn. Alles lager betekent dat de accu nog lang niet vol is.

Hang na het laden een universeelmeter aan de accu. Je accuspanning moet dan iets van 13,8V of meer zijn.
GA IK DOEN
Sluit een 12V halogeenlamp van 20W aan en kijkt of de spanning direct instort onder de 11,8V. Als dat het geval is, kan de accu bij het chemisch afval.
HEB IK HELAAAS NIET

..................................

welnee man , ik wordt er gewoon knetter van :)
Dan haal je een lampje uit je auto. Bij halogeenlampjes zie je eerder dat de spanning inzakt dan bij gewone gloeilampen. Neem je een lamp van je remlicht of dimlicht.

Als je op de club was gekomen dan had je van BYM nog een perfecte accu's kunnen krijgen die zeker goed was.

Conslusie: Of je lader zuigt of je hebt aanleg voor het krijgen van verrotte accu's. :rolling:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back