Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maar ik ben tevreden over mijn vliegkunsten tot nu toe. 7 accu's praktijkles, 8 uur simmen en de nodige piepschuimervaringen bleken genoeg te zijn. Nu nog leren vliegen. 8O![]()
![]()
@Sleur,
Ik kan niet anders zeggen, dan dat je prima vliegt en dat geld ook voor Junkie.
Veel vliegplezier met jullie brevet.
GrTz Jasper
Dank u.@Sleur,
Ik kan niet anders zeggen, dan dat je prima vliegt en dat geld ook voor Junkie.
Veel vliegplezier met jullie brevet.
+1 Maar voor mij begint het feest vanmiddag al echt. Eerst om 15:30 uur vliegen met de fullsize Cessna 172 Skyhawk PH-SKB, als het mee zit even wat regelen met de eigenaar van de Super Dimona PH-1133 die ook op vliegveld Hilversum staat (gratis foto met Mini en Super Dimona moet lukkenmorgen weer lekker vliegennnnn , heb nu al voorpret![]()
Eerst om 15:30 uur vliegen met de fullsize Cessna 172 Skyhawk PH-SKB, als het mee zit even wat regelen met de eigenaar van de Super Dimona PH-1133 die ook op vliegveld Hilversum staat (gratis foto met Mini en Super Dimona moet lukken) en dan vanavond misschien even op het veld.
Even vrouw en kinderen laten genieten van een paar mooie fly-by's (want vrouwtje vindt de Monsun ook mooi om te zien dus in de lucht zeker). 8)
Yep, komt goed. De andere collega met vliegbrevet gaat op hetzelfde moment vliegen. We nemen twee echte camera's met flinke lens mee (dus niet van die pokke dingetjes) en gaan proberen elkaar al vliegen op de chip vast te leggen. Daarnaast natuurlijk de bekende JoeTjoep filmpjes zoals op de interwebs gekwakt worden door ons.Goedemorgen allemaal,
Wel Pica's ( en flimpjes maken) he!!![]()
Yep, komt goed. De andere collega met vliegbrevet gaat op hetzelfde moment vliegen. We nemen twee echte camera's met flinke lens mee (dus niet van die pokke dingetjes) en gaan proberen elkaar al vliegen op de chip vast te leggen. Daarnaast natuurlijk de bekende JoeTjoep filmpjes zoals op de interwebs gekwakt worden door ons.
Nope, kansloos. Het vliegen betreft een examen en geen pretvlucht. En zelfs als het een pretvlucht betreft dan mag het nog niet want de collega is geen instructeur en met als sanctie het kwijtraken van zijn brevet zal hij dat ook echt niet riskeren. :teacher:spannend sleur , ik wens je vast veel plezier , en als echte mannen brevet houder ,mag je vast zelf ff vliegen![]()
Ongelovelijk hoe een mens kan veranderen. Een paar dagen terug deed je nog je beklag dat je het wel een nadeel vond dat je met brandstof alleen op de bepaalde tijden mocht vliegen en nu vind je het allemaal prima... :?morgen is weer brandstofdag ,dus dan weer vliegen , elke dag is een beetje te gek .
dus ik ben zeer tevreden met de brandstof dagen , met steeds een rustdag ertussen![]()
Ongelovelijk hoe een mens kan veranderen. Een paar dagen terug deed je nog je beklag dat je het wel een nadeel vond dat je met brandstof alleen op de bepaalde tijden mocht vliegen en nu vind je het allemaal prima... :?Raar mannetje ben je (maar wel lief
).
Aarrrggghhh ik wil ook brevet hebben![]()
Ah, op die fiets.voorheen was het lastig omdat ik toen afhankelijk was van derden op de dinsdag en donderdag
als ik nu om 19;30u op het veld ben kan ik gelijk gaan vliegen wanneer ik dat wil , en 1,5uur lijkt me wel genoeg per avond![]()
At ease soldier.Aarrrggghhh ik wil ook brevet hebben![]()
Die accu's zijn prima om in het veld te gebruiken. Ik heb er ook een paar in een koffertje gebouwd. Zijn er dan wel twee parallel maar dat resulteert in 14Ah capaciteit. Ik kan lachend mijn FP 3S 2500mAh laden op 3,5A met mijn Turnigy Accucel-6. Zelfs al zou ik één enkele accu gebruiken dan nog lukt het om twee LiPo's te laden.jongens jongens jongens , ik wordt langzamerhand gek hier van die panasonic accu,s![]()
wat doe ik verkeerd?
ik heb gister een accu van jasper gekregen en ik heb er dezelfde problemen mee als met de andere accu die i van tito heb gekregen .
Ik wil er 3s lipo,s mee laden in het veld op 2.2 ah.
Kan dit wel ?
Ik heb ze geladen met m,n imax lader op de pb stand , en ik heb ze geladen met twee verschillende auto accu laders.
als ik op 2.2 ampere laad zakt de 12 volt op de accu binnen de 800mah naar onder de 11 volt.
ik snap er niets meer van .
Weer last van ADHD of zo???? :?heb jij geen antwoord voor mij sleur wat betreft de panasonic accu?
Die accu's zijn prima om in het veld te gebruiken. Ik heb er ook een paar in een koffertje gebouwd. Zijn er dan wel twee parallel maar dat resulteert in 14Ah capaciteit. Ik kan lachend mijn FP 3S 2500mAh laden op 3,5A met mijn Turnigy Accucel-6. Zelfs al zou ik één enkele accu gebruiken dan nog lukt het om twee LiPo's te laden.
Hoe lang heb je de loodaccu's geladen? VANNACHT DE HELE NACHT OP 0.7 AMPERE EN MIJN LADER WAS VANOCHTEND OP 0.1 AAN HET LADEN NADAT ER 1350MAH IN GEGAAN WAS.
Als ze een beetje leeg zijn dan heb je al snel een uur of 4 nodig om ze voor 85% te laden. Vervolgens met druppelladen tot vol kan nog wel 4 uur in beslag nemen.
Wat is de uiteindelijke spanning die je lader aangeeft bij het druppelladen?
15V.
Deze moet 14,7V zijn. Alles lager betekent dat de accu nog lang niet vol is.
Hang na het laden een universeelmeter aan de accu. Je accuspanning moet dan iets van 13,8V of meer zijn.
GA IK DOEN
Sluit een 12V halogeenlamp van 20W aan en kijkt of de spanning direct instort onder de 11,8V. Als dat het geval is, kan de accu bij het chemisch afval.
HEB IK HELAAAS NIET
Weer last van ADHD of zo???? :?![]()
Dan haal je een lampje uit je auto. Bij halogeenlampjes zie je eerder dat de spanning inzakt dan bij gewone gloeilampen. Neem je een lamp van je remlicht of dimlicht.welnee man , ik wordt er gewoon knetter van![]()