Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
zal zo even een reserve lampje pakken goed idee :)

Ja ik kom donderdag gewoon naar de club en ik hoop dat er nog een accu over is .

maar ik dacht net aan de formule p=uxi vermogen is spanning x stroomsterkte.

als ik dus de lader op 1.6 ampere zet ervanuitgaande dat de spanning 12 volt is moet ik ook op 20 watt uitkomen .

zal zo even een reserve lampje pakken goed idee :)

Ja ik kom donderdag gewoon naar de club en ik hoop dat er nog een accu over is .

maar ik dacht net aan de formule p=uxi vermogen is spanning x stroomsterkte.

als ik dus de lader op 1.6 ampere zet ervanuitgaande dat de spanning 12 volt is moet ik ook op 20 watt uitkomen .
Uh ja, maar je moet de lamp niet aansluiten als de lader aangesloten is. :nooo: 8O Dan gaat je lader naar de eeuwige jachtvelden. Alleen de accu gebruiken en de spanning meten met een universeelmeter. Het stroomverbruik maakt op zich niet zoveel uit. Als het maar tenminste 1,5A is. Dus inderdaad 1,6Ax12V=19,2W.

wat ik dan alleen nog niet begrijp is dat er een regel is dat je de accu met maximaal 10% mag laden .Maarrrrrr de autoladers zijn of 4 ampere of 8 ampere . Dat is bij lange na geen 10% .

Ik laad op 0.7ampere ,dat is wel ok ?

Ik heb voor het laden van die loodgel accu's een speciale lader, die 2V, 6V en 12V accu's kan laden.

Zorg wel voor tenminste 6cm ruimte tussen je prop en de grond want je kon gisteren net zo goed tussen met mais landen, zo lang was het gras. :evil:

Gelukkig heb ik geen maaidienst deze week, anders had ik een hoop schadeclaims binnengekregen :( ;)

@ Sleur: veel 'plezier' straks :cool: Doe wel even jas aan... Crash en Bash CREW :rolling:(maakt niet uit dat het warm is, dat wordt je toch wel)

wat ik dan alleen nog niet begrijp is dat er een regel is dat je de accu met maximaal 10% mag laden .Maarrrrrr de autoladers zijn of 4 ampere of 8 ampere . Dat is bij lange na geen 10% .

Ik laad op 0.7ampere ,dat is wel ok ?
Deze, althans de zwarte, gelaccu's zijn high performance/high drain current accu's. Die mag je met de helft van de capaciteit nog vol stampen (zelfs tot 1C als je de UPS mag geloven want die laadt ze met 6,3A 8O). Gewone (natte) loodaccu's mag je inderdaad niet snelladen omdat je dan gasvorming krijgt en je loodplaten "verbranden".

Ik heb voor het laden van die loodgel accu's een speciale lader, die 2V, 6V en 12V accu's kan laden.
een gelaccu lader bym?
Alle loodaccu's kun je laden volgens het CC/CV principe, net als LiPo's. Eerst de maximale (ingevoerde/opgegeven) stroom laden totdat de celspanning de maximale spanning bereikt en vervolgens de stroom laten afnemen om de spanning constant te houden. Zoals hiervoor gezegd zijn gel- en glasweefselaccu's geschikt om sneller te laden en landuring op te slaan met een lage zelfontlading.

Gelukkig heb ik geen maaidienst deze week, anders had ik een hoop schadeclaims binnengekregen :( ;)

@ Sleur: veel 'plezier' straks :cool: Doe wel even jas aan... Crash en Bash CREW :rolling:(maakt niet uit dat het warm is, dat wordt je toch wel)
Ja, dat is echt knt. Ziet er leuk uit hoor, al die rondvliegende klaverbloemetjes en graspollen maar niet echt tof voor je vlieren. :(

En uh, dat vliegen... Heb je gezien wat voor verkeerschaos het is. We wilden ongeveer nu gaan vertrekken maar op de A1 staat 19km file en groeiende. Dat gaan we dus zeker niet redden om rond 15:30 op EHHV te staan. :nooo: Mission cancelled. En ja, mijn jasje ligt in de auto en zou al mee gaan (schijnt op wat hoogte met een beetje snelheid toch frisser te zijn ;)).

zo de tree finder is weer helemaal ready voor take of, vanavond weer lekker vliegen :)

zo dat is even leuk zeg !

Een leraar op de school waar ik werk heeft een zweefvlieger ( een echte ) en hij nodigde mij uit om mee te gaan vliegen eerdaags :D

Dat ga ik zeker doen !!

ik schijt in m,n broek, maar toch wil ik het doen .

ik kan het proberen te vragen of er meerdere mensen mee mogen vliegen.

Ik vraag me af of dat hem geld kost ?

zo niet dan zal het geen probleem zijn denk ik .............

Ikke ook! Ikke ook!

ikke niet ,ikke niet :nooo:

moet er niet aan denken ,zou ook broekie poepie doen !

maar alvast veel plezier gewenst .

vanavond even een nieuwe motorkap bouwen uit triplex voor de 4 stroker .
de huidige plastic verse is zo bros als wat .

Goedemiddag schatjes van me :-)

Ben ik even blij dat mijn airco het weer doet,het is best warm vandaag ;-)

@ junkie

Nog van harte met je brevet hoor,je hebt hem verdiend :-)

Ben stiekum toch wel een beetje jaloers op je vliegkunsten ;-)

kusje,siggyman :-)

Goedemiddag schatjes van me :-)

Ben ik even blij dat mijn airco het weer doet,het is best warm vandaag ;-)

@ junkie

Nog van harte met je brevet hoor,je hebt hem verdiend :-)

Ben stiekum toch wel een beetje jaloers op je vliegkunsten ;-)

kusje,siggyman :-)

weet ik toch lieve schat :p

ach, een beetje basis vliegen gaat aardig ,maar er is nog veel te leren ;)

morgen bin ich wieder 19;00u auf das velt :p

Ik heb zojuist de ontvangstapperatuur in de cilamotoromato gebouwd.

Morgen maar even kijken of er een ervaren piloot bereid te vinden is om samen met mij de maiden te gaan uitvoeren :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back