Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zojuist de ontvangstapperatuur in de cilamotoromato gebouwd.

Morgen maar even kijken of er een ervaren piloot bereid te vinden is om samen met mij de maiden te gaan uitvoeren :-)

wacht maar tot je het grotere vliegen virus te pakken krijgt , voor je het weet hangt er een dikke 2 of 4 tact motor in :cool:

en er zijn genoeg piloten morgen om je de lucht in te helpen ;)

jasper ik dacht gister dat ik hem niet in idle up had staan, maar het blijkt dat de pitch curve was veranderd in de zender :confused:

er zit een schakelaartje op de mx-12 met hov.pitch flap en die is aangeraakt geweest.

Nu is het weer in orde gelukkig:D

straks eerst m,n haren laten knippen en dan lekker vliegen om een uur of 9 .

iK HEB HET EVEN NAGEVRAAGD VOOR DEGENE DIE OOK WILLEN ZWEEFVLIEGEN.

Ja dat kan maar het gaat wel geld kosten , iets van 30 euro had hij het over per persoon .

Dus als er mensen willen zweven , schrijf je dan in bij mij :)

Hallo schatjes van me jawel ik leef nog.
Zit al een paar dagen te klooien met zo'n schootbakkie.
Dat @#*%%$**%#*%() vista eraf en xp erop ja mooi niet dus.
Is antuurlijk wel loppe legge lukken want ik zit er nu op te typen.
Lees je heel eventjes het forum niet gaan ze ineens allemaal examen lope legge doen dat flikken jullie godfriedvanbohemen altijd als ik er niet ben,jullie mogen me gewoon niet,loop ik weer bier mis.
Anyhow desalniettemin ga ik gewoon morgen weer vliegen.
Heb ik ook nog de accu's gemist, ik heeft ook altijd pech.

Hallo schatjes van me jawel ik leef nog.
Ik ook nog. 8O :mrgreen: Dus helaas voor jullie, geen vliegers gratis af te halen bij Huize Sleur. :rolling:

Lullig Sleur, jammer man.
Komt vast wel een herhaling toch mag ik hopen?
Hahaha, nog geen 5 minuten na het posten van het bericht dat de hele A1 vast vanwege een dichte A2 was ineens de A2 weer opengesteld. Dus wij *hop* in de auto en alsnog richting Hilversum gesneld. Daar kwamen we slechts 5 minuten te laat aan maar da's geen ramp want er is toch altijd uitloop. ;)

Een leraar op de school waar ik werk heeft een zweefvlieger ( een echte ) en hij nodigde mij uit om mee te gaan vliegen eerdaags :D

Dat ga ik zeker doen !!

ik schijt in m,n broek, maar toch wil ik het doen .
ikke niet ,ikke niet :nooo:

moet er niet aan denken ,zou ook broekie poepie doen !

maar alvast veel plezier gewenst.
Nee jôh dat valt reuze mee. :yes: Als je van achtbanen en draaimolens houdt, moet je het zeker doen.

Dus.... We hebben bijna anderhalf uur gevlogen. Collega is geslaagd voor zijn brevet. Gaande het vliegen was het retegezellig met de piloot in spé en examinator. Keuvelend over (model)vliegen was de eerstvolgende vraag na het behalen van het brevet van de collega of ik ook zelfstandig wilde vliegen. Zoiets laat je je geen tweede keer zeggen. Dus de controle overgenomen en het circuit van de luchthaven verlaten, rondje over Pampus weer terug in het circuit, landing ingezet en een overshoot op 150 voet gemaakt. Het aanvliegen ging perfect. Alle knopjes en heveltjes waren nog bekend van MS Flight Simulator 2004. 8) Dus ook handmatig trimmen, mix van de motor instellen, gasschuif bedienen, trappen met de pedalen voor richting en natuurlijk de besturing van rol- en hoogteroer. Enorm kickûh!!! 8) 8) 8)

Gelukkig is het een nog duurdere en tijdrovendere hobby dan modelvliegen dus daar beginnen we maar niet aan. Als ik de tijd zou hebben... :yes: :yes: :yes:

Oh ja, en de Super Dimona stond er ook. Zelf er naast gestaan en gefotografeerd. Voordat mijn piloot aan zijn pre-flight check begon de Dimona op zien stijgen. Bij terugkomst stond-ie helaas in een aanhanger om op weg te gaan naar een evenement in het buitenland. Dus geen plaatjes met mijn mini Dimona. :cry: Maar die komt er vast wel want ik ga ook zeker een keer met die gast vliegen (gewoon vliegles in een Dimona :p).

Foto's en in-flight filmpjes volgen de rest van de avond. :thumbsup:

Dagje EHHV

Daar staat-ie dan, in het echt: De Diamond Aircraft Super Dimona HK36
dagje_ehhv01.jpg

Met een stel gelukkige kinderen die al een vluchtje mochten maken (jaloers, jaloers)
dagje_ehhv02.jpg

In de garage wordt druk gesleuteld, op "de brug" een kleinere Dimona-achtige: Een Diamond Aircraft Katana DA20 (in totaal zo'n 4 stuks op het veld aanwezig)
dagje_ehhv03.jpg

Volgende keer misschien met zo'n Piper meevliegen
dagje_ehhv04.jpg

Nog een Katana DA20 dus
dagje_ehhv05.jpg

Wij gingen met de andere Cessna 172, ietsje zwaarder omdat deze is voorzien van sleepkoppeling
dagje_ehhv06.jpg

Ohhhhhh *fap**fap**fap* weer de Super Dimona
dagje_ehhv07.jpg

Pre-flight check van alle metertjes, schakelaartje, heveltjes en andere zaken
dagje_ehhv08.jpg

Brandstoftanks met visuele inspectie controleren of er nog brandstof in zat
dagje_ehhv09.jpg

Passeert er nog even een antieke Sopwith, moooooooiiiiiii geluid, ziet er cool uit (zeker als je als piloot ook zo'n leren deksel en antieke bril op zet)
dagje_ehhv10.jpg

Andere collega (achterste piloot) taxiët met zijn Tecnam (echt een achterlijk klein vliegertje, de Aixam onder de vliegtuigen) richting pomp om even bij te vullen
dagje_ehhv11.jpg

Best leuk om in de Vinkeveense Plassen te wonen (jammer dat het erg heiig was, zicht was redelijk beperkt)
dagje_ehhv12.jpg

Het eiland Pampus (kun je dus voor gaan liggen)
dagje_ehhv13.jpg

Ik ook nog. 8O :mrgreen: Dus helaas voor jullie, geen vliegers gratis af te halen bij Huize Sleur. :rolling:

Hahaha, nog geen 5 minuten na het posten van het bericht dat de hele A1 vast vanwege een dichte A2 was ineens de A2 weer opengesteld. Dus wij *hop* in de auto en alsnog richting Hilversum gesneld. Daar kwamen we slechts 5 minuten te laat aan maar da's geen ramp want er is toch altijd uitloop. ;)

Nee jôh dat valt reuze mee. :yes: Als je van achtbanen en draaimolens houdt, moet je het zeker doen.

Dus.... We hebben bijna anderhalf uur gevlogen. Collega is geslaagd voor zijn brevet. Gaande het vliegen was het retegezellig met de piloot in spé en examinator. Keuvelend over (model)vliegen was de eerstvolgende vraag na het behalen van het brevet van de collega of ik ook zelfstandig wilde vliegen. Zoiets laat je je geen tweede keer zeggen. Dus de controle overgenomen en het circuit van de luchthaven verlaten, rondje over Pampus weer terug in het circuit, landing ingezet en een overshoot op 150 voet gemaakt. Het aanvliegen ging perfect. Alle knopjes en heveltjes waren nog bekend van MS Flight Simulator 2004. 8) Dus ook handmatig trimmen, mix van de motor instellen, gasschuif bedienen, trappen met de pedalen voor richting en natuurlijk de besturing van rol- en hoogteroer. Enorm kickûh!!! 8) 8) 8)

Gelukkig is het een nog duurdere en tijdrovendere hobby dan modelvliegen dus daar beginnen we maar niet aan. Als ik de tijd zou hebben... :yes: :yes: :yes:

Oh ja, en de Super Dimona stond er ook. Zelf er naast gestaan en gefotografeerd. Voordat mijn piloot aan zijn pre-flight check begon de Dimona op zien stijgen. Bij terugkomst stond-ie helaas in een aanhanger om op weg te gaan naar een evenement in het buitenland. Dus geen plaatjes met mijn mini Dimona. :cry: Maar die komt er vast wel want ik ga ook zeker een keer met die gast vliegen (gewoon vliegles in een Dimona :p).

Foto's en in-flight filmpjes volgen de rest van de avond. :thumbsup:

cool man !! , klinkt leuk :cool:

*wacht op de filmpjes *

Zo, Burpie leeft ook nog maar rete druk op mijn werk. En als je dan op weg gaat deze morgen en je auto opeens nog maar op drie poten loopt is dat een rare gewaarwording. Even naar Purmerend naar de dealer, blijkt de bobine (tegenwoordig niet meer rond met kabels naar de bougies maar gewoon een unit over de bougies heen) defect te zijn.

Driehonderdzestig euro lichter en na een half uurtje weer op pad. :(

Van vliegen komt niets meer tot na mijn vakantie. Echt nog veel te veel te doen.

Feli voor de mensen met hun brevet, ik kom wel na de vakantie.

Trouwens een nieuwe cockpit en motorkap gratis van Braeckman, top service :thumbsup:

Zo, Burpie leeft ook nog maar rete druk op mijn werk. En als je dan op weg gaat deze morgen en je auto opeens nog maar op drie poten loopt is dat een rare gewaarwording. Even naar Purmerend naar de dealer, blijkt de bobine (tegenwoordig niet meer rond met kabels naar de bougies maar gewoon een unit over de bougies heen) defect te zijn.

Driehonderdzestig euro lichter en na een half uurtje weer op pad. :(

Van vliegen komt niets meer tot na mijn vakantie. Echt nog veel te veel te doen.

Feli voor de mensen met hun brevet, ik kom wel na de vakantie.

Trouwens een nieuwe cockpit en motorkap gratis van Braeckman, top service :thumbsup:

Potverdorie Burp dat is een financiele tegenvaller :-(

Wanneer ga je op vakantie ?

En hoe lang en waar naartoe ?

Als je met de auto gaat is de pech natuurlijk wel weer een mazzeltje te noemen.

Je moet er toch niet aan denken dat je opeltje ermee stopt als je ergens in italie staat ;-)

Posted via Mobile Device

Ziet er gaaf uit Sleur :yes:

@ Pieter: 30 pleuro's is geen geld... ik wil wel een keer mee :thumbsup:
Rondje met de Cessna, Tecnam of Dimona kost je al snel 100 eypo dus 30 eypo kost niet duur qua financieel geld betaling. :? ;) Maar ja, zo'n zwever zit geen motor in hè, best saai zonder motorgeluid. :yes:

http://www.xs4all.nl/~koeien/bigair/dagje_ehhv03.jpg

zie ik daar BYM zijn shelf queen staan.... uhhh hangen :rolling:
Nee, da's ook een Katana DA20. Maar ik schoot wel even in de lach toen ik hem op "de brug" zag staan. :rolling: Er stonden wel meer mooie en bekende toestellen, vooral veel kleine motorkistjes en motorzwevers. Maar ik kon me er prima aan verlekkeren tijdens de briefing en de-briefing (hoefde ik toch niet bij te zijn :nooo:).

Precies,dus de efficiente vliegtijd zal zo rond de 10 minuten liggen.

Heerlijk he dat electrovliegen ;-)
Alles van te voren uitvoerig kunnen testen :-)

Posted via Mobile Device

thuthu !! stelletje electronenhoeren

4-stroke ook 10 minuten vliegen ,daarna ff landen ,wat natuurlijk erg leuk is , dan weer binnen 2 minuten tanken (ipv 30 minuten laden :? ) en ik vlieg weer weiter :bye:daaaag ;)

*motorkap nog ff verstevigd ,aantal roeren wat meer uitslag gegeven ,staat weer heerlijk in de wax :cool: *

thuthu !! stelletje electronenhoeren

4-stroke ook 10 minuten vliegen ,daarna ff landen ,wat natuurlijk erg leuk is , dan weer binnen 2 minuten tanken (ipv 30 minuten laden :? ) en ik vlieg weer weiter :bye:daaaag ;)

*motorkap nog ff verstevigd ,aantal roeren wat meer uitslag gegeven ,staat weer heerlijk in de wax :cool: *

Zo heeft alles zijn voor en nadelen lieverd ;-)

Maar ik help je wel met het poetsen van je retrovlieger hoor,anders ben je na het vliegen zo laat thuis ;-)

Posted via Mobile Device

Zo heeft alles zijn voor en nadelen lieverd ;-)

Maar ik help je wel met het poetsen van je retrovlieger hoor,anders ben je na het vliegen zo laat thuis ;-)
Kan nooit later dan 22:00 uur zijn. Tot 21:00 uur vliegen, 3 minuten poetsen en dan naar huis. Dan moet-ie toch wel vreselijk omrijden om zo laat thuis te zijn.

En van dat poetsen wordt je gaar hè. Dan mis je telkens de after party in het clubhuis. :celebrate:

*18% van 405MB geupload, 15 minuten gefilterd videomeuk* :(

Zo, 2 pagina's niet lezen ....

@Sleur, top man, gave foto's, en eerste lesje realtime vliegen gehad, ik ook al eens gedaan op Lelystad ....
Dure hobbye :yes:

@Gorby
Er legt er vast nog wel een op de club, en anders heb ik nog wel een 12V 12Ah voor je ;)
(HAD JE MAAR NAAR DE CLUB MOETEN KOMEN :rolling:)

@Pieter-B
30 euro voor zweefsessie klinkt mij goed genoeg, je kan zomaar even naar munchen op en neer, 6 tot 8 uur bovenblijven is geen uitzondering kwa mogelijkheden ....

@Phil en Sleur

Chressna meevliegen lijkt me ook wel een keertje leuk idd, lekker foto's schieten, en heel heel heel misschien ook ff stick vast mogen houden :)

@Phil

Shhhtttt, strax willen ze daar allemaal hun shelfqueen hangen :p

Ook nog even bezig geweest met de rolroertrainer van Graupner.
Nieuwe brandstofslangen gemonteerd, en wat dingetjes algemeen gecontroleerd, ook nog ff gauw een dingetje vastgelijmd, kan ik denk ik zonder zorgen morgen omhoog :yes:

Zojuist ook even de 4 nimh cellen vervangen voor een lipo 2S 850mAh (Hellipro) met een BEC eraan. Eindelijk geluisterd ;) , lekker snel opladen ook weer, en zoveel stroom zal het niet vreten die paar servotjes. Lekker de BEC ingesteld op 6V, lijkt idd wel lekker rap te gaan die servo's :yes:

AR7000 heb ik niet nodig sleur, heb de AR6200 erin zitten van de Twister.
Voorlopig heb ik de regelaar toch nog niet terug en gaat die nog niet vliegen.
Mooi kleiner voorwiel eronder, toppies.

Zo slapie slapie doen, en dromen van NitroDampen morgenavond :yes:

@Sleur, top man, gave foto's, en eerste lesje realtime vliegen gehad, ik ook al eens gedaan op Lelystad ....
Dure hobbye :yes:
Neuh, heeeeeeeeeel vroeger ook in Frankrijk al in een Jodel Robin DR400-180 meegvlogen met een zweefkist er zelfs achter. Hip als de zwever los gaat en het touwtje staat iets te strak. 8O Op de terugweg naar het veld ook even gestuurd. Maar die was gewoon een volledig circuit en helemaal extra gratis omdat is als balast mee moest (had te maken met berekening voor de benodigde lengte van de start en landing :D).

Maar ik vrees dat ik wel nog een paar keer ga "lessen" met die Dimona. Da's pas supergeel (ee=ei). ;)

@Pieter-B
30 euro voor zweefsessie klinkt mij goed genoeg, je kan zomaar even naar munchen op en neer, 6 tot 8 uur bovenblijven is geen uitzondering kwa mogelijkheden ....
Dat mag vast niet. :nooo: Het luchtruim is nogal redelijk strak ingedeeld en met een zuivere zwever luchthaven hoppen krijg je denk ik geen toestemming voor.

Chressna meevliegen lijkt me ook wel een keertje leuk idd, lekker foto's schieten, en heel heel heel misschien ook ff stick vast mogen houden :)
Om de passagierskosten à € 125,00 leuk te houden, kan je die kosten delen als je met meerdere bent. Kun je naar Texel vliegen, daar een Touch & Go maken en dan weer terug. Allemaal rekening houdend met waar je wel en niet mag vliegen (over Assudelluf is kansloos en mag dus niet, net als over ons kantoor, pas vanaf Pont Velsen en richting de kust of voorbij Zaandam, dit in verband met de routes van Shitvol).

*video upload 39 min. resterend* :?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back