Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, vanmiddag de pc aan, hij lekker starten maar opeens....poef, uit.

Shit, kan ik even niet gebruiken. Dus maar aan de sleutel. Voeding of moederbord, meestal wat elco's eruit. Op het moederbord 5 elco's bol en wat electroliet eruit, voeding zag er redelijk uit (1 elcootje bollig). Moederbord uit de pc en op zoek naar elco's. Uit een netserver de juiste kunnen vinden en in het moederbord gezet. Al met al een flink gekl00t. Net weer aan zetten maar nog steeds niks. Voeding dus naar de klote. Iemand een ATX voeding nog liggen van een watje of 300-350?

Gelukkig nog een laptop dus interneppen kan nog steeds :)

Morgen moet ik ook naar RCT dus we kunnen er een ACH/HT uitje van maken, hoe laat daar?

@BYM: Toch blijf ik de brommer wat krapjes vinden. Aanbevolen vlieggewicht zo'n 500 gram met een GWS 8x4,3" SF. Dus met een Slow Flyer prop op een 2S LiPo. Als je de reviews bekijkt dan zie je dat het stroomverbruik bij 3S al snel naar de 25A gaat. Dat is dus 10A meer. Op zich kun je er prima mee vliegen maar verwacht geen wonderen als eindeloos vertikaal of vliegen bij een lekkere 4 Beaufort. Dan is 150W te weinig, minimaal 220-250W nominaal. Een te zware prop zal dus wel gaan maar je vliegtijd wordt aanmerkelijk korter en de motor kan flink warm worden. Hou dat dus in de gaten.

Kritiek op bepaalde set-up's zal er altijd wel blijven Sleur.

Toen ik mijn set-up van de minimag bekend maakte was er ook direct commentaar.

Want wie vliegt er nu met een 2200kv binnenloper icm met een 5,5x4,4 apc prop op een minimag :confused:

Resultaat is toch door meerdere vliegers als zeer realistisch en dus als zeer goed bevonden :p

Een minimag overpoweren is leuk,maar je kunt het natuurlijk ook overdrijven.

Met deze brommer zal hij echt prima vliegen,hier ben ik van overtuigt.

Laatst bewerkt:
Heb denk nog wel een 250 ATX voeding liggen hier. Zal morgen even kijken voor je.

Zo, vanmiddag de pc aan, hij lekker starten maar opeens....poef, uit.

Shit, kan ik even niet gebruiken. Dus maar aan de sleutel. Voeding of moederbord, meestal wat elco's eruit. Op het moederbord 5 elco's bol en wat electroliet eruit, voeding zag er redelijk uit (1 elcootje bollig). Moederbord uit de pc en op zoek naar elco's. Uit een netserver de juiste kunnen vinden en in het moederbord gezet. Al met al een flink gekl00t. Net weer aan zetten maar nog steeds niks. Voeding dus naar de klote. Iemand een ATX voeding nog liggen van een watje of 300-350?

Gelukkig nog een laptop dus interneppen kan nog steeds :)

Morgen moet ik ook naar RCT dus we kunnen er een ACH/HT uitje van maken, hoe laat daar?

Het is geen kritiek maar ik wil wel teleurstelling voorkomen. Jouw 2200Kv doet zeker zo'n 170-190W en dat kan het motortje hebben (250W nominaal, 320W max.). De 1650Kv is max. 150W en gemaakt voor Slow Flyer props met een maximum toerental van zo'n 8000rpm en dus 2S LiPo. De kans bestaat dus dat bij gebruik van een 3S LiPo en een te zware prop de motor of ESC sneuvelt.

Zelf heb je een tijdje terug een link gepost met adviezen t.a.v. aanbevolen vermogens. Voor gewone kistjes zo'n 220-250W/kg. Voor een MM van 750 gram dus 150-195W nominaal voor leuk vliegen. De 1650Kv is 150W maximaal en naar mijn mening te krap. Verwacht dus geen wonderen en controleer de motortemperatuur na het vliegen.

Voordeel is dat de motor volledig open en bloot voorop de kist gebouwd zit, en er van gebrek aan koeling iig geen sprake is.
Toch maar gewoon die camspeed 8x6 laten zitten dan ....?
Of toch die 9x4 doen.

Moeluk moeluk :p

RCT morgen, tijdstip doe ik niet aan de aankomende periode.
Ik ga heen als ik heenga, en wie daar is als ik daar ben maak ik een babbel mee ;)

Vakantie rules, niks geen afspraken of verplichtingen ...... ;)

Om de juiste propellor te bepalen, zul je moeten rekenen. Dat kun je met Drive Calc doen of de vele reviews op HC even lezen. Daar zie je wat men gemeten heeft in de praktijk. Sommige klopt geen reet van en anderen zijn realistisch. Daarbij blijkt dat een 8x4,3" SF op 2S LiPo de mooiste prestaties levert. Alle extremen zijn ver boven de maximum specificaties. Mijn uitspraken zijn op basis van de specificaties en diverse eigen ervaringen met propellors en motoren die later bebestigd zijn door berekeningen (dat programmaatje zit er niet veel naast).

Ik heb er niets op tegen dat je een andere motor er op zet maar wil alleen maar waarschuwen voor het feit dat er "problemen" kunnen ontstaan. Dat is geen kritiek. ;)

de something extra heeft nog een veer nodig die de vleugels bijelkaar houd .
zo heeft jasper het ook gedaan ,en heeft er voor mij nog wel 1 liggen :-D

De veer is uiteraard de mooiste oplossing, mocht Satstok het niet redden om deze op tijd af te leveren (ze zijn nog al moeilijk te vinden), kan je ook tijdelijk een postbode elastiek plaatsen. :yes:
zo heeft onze SE ook jaren gevlogen. :-D

De veer is uiteraard de mooiste oplossing, mocht Satstok het niet redden om deze op tijd af te leveren (ze zijn nog al moeilijk te vinden), kan je ook tijdelijk een postbode elastiek plaatsen. :yes:
zo heeft onze SE ook jaren gevlogen. :-D

oke thanx ;)

maar als ik die dunne haakjes zie in de vleugels waar de veer in komt , vertrouw ik dat eigenlijk niet zo , ik wil er wat degelijkere (dikkere) schroefdraad met oog in zetten .

ps; lekker weer zo ,een stuk koeler gelijk :p

ik weet ook nog niet hoe laat naar rct :confused: ,we zien wel ;)

En anders naar Blasaveer in wormerveer, die heeft zeker wat liggen :yes:

P.S. de vorige keer liep mijn OSMax van de calmato niet lekker, weet iemand wat dat kan zijn... misschien kan er morgen op het veld naar gekeken worden????

Het probleem is dat hij ineens inhoud, misschien een verstopping.... heeft het nut om hem eens open te halen?

Laatst bewerkt:
oke thanx ;)

maar als ik die dunne haakjes zie in de vleugels waar de veer in komt , vertrouw ik dat eigenlijk niet zo , ik wil er wat degelijkere (dikkere) schroefdraad met oog in zetten .

Er komt niet zo veel kracht op, het is er alleen voor dat de vleugels niet naar buiten schuiven.:rolleyes:
Alleen bij extreme rollen willen de vleugels naar buiten, dit moet worden opgevangen, dus het hoeft niet zo zwaar te zijn uitgevoerd.

En anders naar Blasaveer in wormerveer, die heeft zeker wat liggen :yes:

P.S. de vorige keer liep mijn OSMax van de calmato niet lekker, weet iemand wat dat kan zijn... misschien kan er morgen op het veld naar gekeken worden????

Het probleem is dat hij ineens inhoud, misschien een verstopping.... heeft het nut om hem eens open te halen?

Nee, de gehele motor openhalen is zinloos, als er geen speling of ander ruimtes worden gevoeld op krukas/lagers/bick-end, lekker dichtlaten.
Alleen de carberateur/ sproeier doorblazen zal voldoende zijn. (gewoon ff op het veld), afstellen en waarschijnlijk probleem opgelost. (tenzij slangen lek zijn oid)

Ik ga er wel een bestellen. Liever heb ik het ding vandaag. Iemand een adres in de buurt waar ik een voeding kan halen?

Hoe laat willen jullie gaan vliegen?

Robison computers, dynabyte, pc top, etc etc.

Kom ik net in mijn hobby hok, accu tol naar beneden gelazerd op de toch al gehavende clitmato,die is nu onherstelbaar ivm kosten bate plaatje.
Liep ik weer naar buiten hoorde ik opeens kliko honger kliko honger,dus zo goed als ik ben heb ik de kliko maar gevoerd.
Gaat zo maar naar de financieel geld verslindende winkel om wat nieuws te lope legge kopen.

Robinson is volgens mij al een tijdje failliet ;)

Zonde v/d CalKliko :evil: :(

morgen rond 13.30 uur op het veld

Laatst bewerkt:
Robison computers, dynabyte, pc top, etc etc.

Kom ik net in mijn hobby hok, accu tol naar beneden gelazerd op de toch al gehavende clitmato,die is nu onherstelbaar ivm kosten bate plaatje.
Liep ik weer naar buiten hoorde ik opeens kliko honger kliko honger,dus zo goed als ik ben heb ik de kliko maar gevoerd.
Gaat zo maar naar de financieel geld verslindende winkel om wat nieuws te lope legge kopen.

misschien toch verstandig om weer met autootjes te gaan rijden , is een stuk goedkoper ;)

ronald ; ik dacht ook een beetje aan het gevalletje hummel van bym , daar waren de haakjes die de vleugels bijelkaar houden open gebogen :? ,het gevolg weten we inmiddels :(

Krijg ik net bericht van de douane, dat mijn laatste pakket bij hun ligt, en ze voor het opgegeven bedrag een factuur willen zien .....
Het bedrag wat is opgegeven is ligt vele malen lager dan de werkelijke factuur, grmbll .....

Shit, buiten de financiele kosten die je moet betalen is het ergste nog de wachttijd....

Inmiddels erachter gekomen dat computerland ook vicomputers is dus een voeding ligt daar op voorraad. Even snel uit de pc slopen en een andere halen. Ik wil ook vliegen, wie vandaag nog meer? Kan ook later op de dag.

Jeetje,wat een pechvogel ben jij Gorby :(

Maargoed,3 maal is scheepsrecht he ;):-)

Robinson is volgens mij al een tijdje failliet ;)

Zonde v/d CalKliko :evil: :(

morgen rond 13.30 uur op het veld

Ik wil ook vliegen, wie vandaag nog meer? Kan ook later op de dag.

Zoals ik het begrijp gaat iedereen morgen vliegen.

Ik wilde vandaag ook nog wel even vliegen maar voel me niet echt fit, dus hou mezelf vandaag even rustig :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back