Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
1337 Sleur!!! (gezien het tijdstip dat je de film maakte)

Ziet er erg leuk uit.. Mijn 2e en 3e cam zijn in bestelling :)

Ja, ziet er goed uit sleur , wel wat golvend beeld, maar het zijn ook geen top camera's ;-)

Over een paar weken ,worden we dood gegooid met bergen de zelfde filmpjes v/h veld , dus dan word het tijd voor mooie achtervolging filmpjes .

Bah , is weer maandag ,heb geen moer zin ,maar het mot maar

1337 Sleur!!! (gezien het tijdstip dat je de film maakte)
Moet...filmpje...afmaken...en...uploaden... :pc: Eenmaal geconverteerd kon het uploaden beginnen. Toen naar bed gegaan want dat lukt ook best zonder mij. ;)

Ja, ziet er goed uit sleur , wel wat golvend beeld, maar het zijn ook geen top camera's ;-)

Over een paar weken ,worden we dood gegooid met bergen de zelfde filmpjes v/h veld , dus dan word het tijd voor mooie achtervolging filmpjes .
Ja, deze motor (Turnigy 3530-1100kV) heeft een uitgelopen lagertje. Daarbij komt nog dat de propellor niet lekker in balans is doordat het alu plaatje dat als eindstop voor de bladen dient niet helemaal in het midden zit. :oops: Dus extra gratis trillingen die het golven veroorzaken. Ik dacht eerst aan enorme flutter op de roeren maar het hele ding golft alle kanten op dus dat kan het niet zijn. :nooo:

Als het aankomt op achtervolgen dan wordt het ook steeds interessanter. Ik had al een 1.3GHz 800mW videozender met bijbehorende ontvanger, groothoeklenzen voor meer beeld en 7" beeldscherm. Nu gaan ze in HK ook gyro head tracking verkopen dus het wordt steeds betaalbaarder om FPV te gaan vliegen. Dan is achtervolgen en filmen geen probleem omdat je de camera kan bewegen. ;)

Welke Elogger heb jij nou Sleur, de eLogger V3 met deansaansluiting? ;)

@ Jasper: ga jij die dan ook in je toko verkopen? Zo ja dan wacht ik nog ff :yes:

allemaal keurig a/h werk jullie ? ,met uitzondering van een paar werkenlozen ,heel goed bezig jongens .

Ik heb al weer zin in mijn secret airplane , ik hoop na al dat werk dat het ook vliegt ,zou toch lullig zijn ;-)

Ik zal hullie verder niet lope lege storen ..

Ik zal hem opnemen in mijn shop.
Je moet nog even geduld hebben. Ik probeer 1 maart open te gaan.

GrTz Jasper

1 maart is al over 2 weken hoor :rolling:

Die paar weekjes kunnen wel wachten hoor :yes:, heeft geen haast. Ben ik zeker wel de eerste klant :mrgreen: :worship:
Graag dan 1 Elogger V3 met RPM sensor a.u.b.

Hey Sleur,

Volgens mij is het een Giro sensor en geen tester. Die sensor komt op je servo te zitten.
Ja, is wel een tester. Je kunt er een aantal zaken mee meten:
- Snelheid van je servo (lineaire verplaatsing op de as)
- Response snelheid van je gyro (i.c.m. eerder gemeten servo-snelheid)
- Uitslag van je servo-puls om te bepalen of je wel echt 100% uitsturing via de ontvanger hebt

Om de snelheid te meten zul je de sensor op je servo moeten monteren, anders ga je nooit weten hoeveel en hoe snel je verplaatst. Dus je meet eerst hoe snel je servo is. Daarna prak je je gyro erop en ga je wilt rammelen met de gyro. Daarna weet je de delay die je gyro oplevert (en niet de snelheid van de gyro want die verplaatst van positie naar positie binnen de eerstvolgende servopuls als de delay uit staat).

@ Siggy: wil je jou setup even hier neerplempen? ;)

@ Sleur: kan ik ook meerdere vluchten loggen en later loggen?

Laatst bewerkt:
@ Sleur: kan ik ook meerdere vluchten loggen en later loggen?
Yep. Standaard heeft de v3 128Mbit geheugen (16MB). Een vlucht van 10 minuten bij 10 samples per seconde neemt circa 5MB in beslag, dus ruim een half uur loggen. Alleen als je GPS gebruikt gaat het een stuk rapper met geheugengebruik.

Na een mailtje naar Eagle Tree Systems en betaling van een paar harde dollartjes heb je ineens 512Mbit (64MB). Huh? Tsja, op de eerste levering werd gebruik gemaakt van de 128Mbit chip maar de 512Mbit was goedkoper (vraag en aanbod) en functioneerde hetzelfde. Softwarematig hebben ze nu het trucje met de activeringscode toegevoegd (best uitgekookt ;)). In versie 8.01 van de software zat een foutje maar dat is met 8.02 en verder opgelost (vanaf de 3e sessie werd alleen spanning gelogd en de rest niet).

al thuis is ,en een chineesje naar binnen heeft geramd
Kindermishandeling? Ga je je geheime project nu massaal produceren met chinese kinderhandjes? 8O :? ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back