Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
De 6S 4000 Mah van Spijker.

Mijn accu's heb ik in 21 minuten vol :mrgreen:
Hehehe, dat is beter. ;) Tijdens het ouwelullen zijn je accu's alweer vol. En met twee in serie uiteraard helemaal lekker vlot. Met 4 accu's is dat dus non-stop vliegen. Probeer maar eens zo lang je heli heel te houden. :mrgreen: :p ;)

@Spijker: Nog een voordeel van de Hyperion EOS 0615i is dat deze op een voedingsspanning van 24V (28V max.) kan. Dus een minder zware voeding met hogere spanning voldoet prima. :yes:

Groot nadeel van de Ultra Duo Plus 50 vindt ik dat ik er maar maximaal 7S per zijde mee kan laden, zou makkelijker geweest zijn als dat 8S was geweest.

4 4s accu's tegelijkertijd opladen :yes::thumbsup:
Beperking is de interne generator die van 12V een hogere spanning moet maken.
7S is dus 7x4,25V=29,75V en nu wil het zo zijn dat goedkope MOS FET's en Op-Amps als spanningsgrens op ongeveer 30V zitten. :teacher: Daarom zijn de "eenvoudige" Turnigy regelaars ook maar 6S. Daarboven komt er ook een ander prijskaartje aan te hangen. :yes: Per stuk maakt dat maar een paar euro uit maar bij de productie dus vele tonnen. :?

Heldere en duidelijke taal (ik val in herhaling :)).

Goed, ik ga die Hyperion lader maar eens goed bestuderen. Dat bied veel perspectieven zeg. Dan kan ik 3 accu's kopen en een hele dag vliegen. Dat bevalt me wel :)

Maar voordat ik zo'n "dure" lader kan kopen, zal ik eerst even wat in het tekoop forum erbij moeten plaatsen.. haha

Heldere en duidelijke taal (ik val in herhaling :)).

Goed, ik ga die Hyperion lader maar eens goed bestuderen. Dat bied veel perspectieven zeg. Dan kan ik 3 accu's kopen en een hele dag vliegen. Dat bevalt me wel :)

Maar voordat ik zo'n "dure" lader kan kopen, zal ik eerst even wat in het tekoop forum erbij moeten plaatsen.. haha
Leesvoer. ;)

En zet je vriending te koop. Scheelt ruimte, kosten en je hebt tenminste tijd om te vliegen. :mrgreen:

ik ga voor de accucel 8 binnekort :) Die van mij gaat dan de deur uit die kan maar 5 cellen aan. wel jammer want het is best een fijne lader:)

Nijsie, morgen even vliegen klinkt goed. Alleen niet te vroeg :nooo:

oke, ja inderdaad niet te vroeg, ga morgen ochtent dan even laden.

denk rond 1 half 2 dat ik wel ff ga knallen, volgens weer.nl ziet hetr er redelijk goed uit in de middag uurtjes

Beoordeel jij maar een eind heen, ik vlieg met dit dinkie enkelt solo :mrgreen:

ja ,ik heb makkelijk lullen , ik heb allemaal gerestaureerde krijgertjes :mrgreen:

ziehier de complete krijg collectie :worship:

IMG_2121.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back