Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, is geen vorm van intelligentie. In het eerste filmpje was het opendraaien van de kraan intelligent geweest. In het tweede filmpje was een voet tussen de deur de oplossing. :rolling:
Vergis je niet, voor mensen als Spijker is het al heel wat ;)

@ Sleur: vraagje, op mijn laptop wil ik ook het internet gebruiken vanaf mijn mobiel (internetverbinding delen). Ik heb een onbeperkt internetabonnement erop, geldt dat dan ook of gaat het dataverkeer dan flink omhoog (bij normaal gebruik) of maakt dat niet uit?

Ik wil het dan ook op de campif gebruiken namelijk.

Ik heb ff gegoogled... maar Vodafone controleert er streng op dat je mobiel als modem gebruikt wordt... mag dus niet :( Laat maar, ik heb geen zin in een abonnement dat ineens wordt afgesloten :rolleyes:

Goeiemorgen allen ....

@Phil

Dat heet tetherenof thethering, waarbij je je mobiele telefoon via bv een usb of datakabel als modem aansluiting gebruikt voor pc of laptop :)

[edit]

Overigens jammer dat ze er bij Vodafone zo alert op zijn, bij T-mobile heb ik al vaak zat zitten te tetheren.
Er is denk ik ook wel een verschil tussen je 8 favoriete DVD's downloaden of simpel een paar website's bezoeken, misschien dat ze actief monitoren op bijvoorbeeld gebruik van welke webbrowser er wordt gebruikt ...

Laatst bewerkt:
@ Sleur: vraagje, op mijn laptop wil ik ook het internet gebruiken vanaf mijn mobiel (internetverbinding delen). Ik heb een onbeperkt internetabonnement erop, geldt dat dan ook of gaat het dataverkeer dan flink omhoog (bij normaal gebruik) of maakt dat niet uit?

Ik wil het dan ook op de campif gebruiken namelijk.
Ja, dat kun je gewoon doen. Als het Vodafone Blox is (voor 9,50/mnd. extra) kun je zonder problemen 2GB data wegstouwen. Als je boven de 5GB komt, krijgt je een briefje waarin gezegd wordt dat je dataverbruik wel hoog was en of je er op wilt letten. Pas bij een herhaling krijg je een voorstel voor een ander abo en een rekening. :teacher:

Ik heb ff gegoogled... maar Vodafone controleert er streng op dat je mobiel als modem gebruikt wordt... mag dus niet :( Laat maar, ik heb geen zin in een abonnement dat ineens wordt afgesloten :rolleyes:
Niet dus. Per maand doe ik ruim 3,5GB met mijn telefoon en notebook. Ook op basis van Blox. Nog nooit één melding gezien. :nooo: Vodafone hanteert een Fair Use Policy alleen staat nergens vermeld hoeveel data dat is en kan niemand bij de (zakelijk) helpdesk vertellen wat dan de limiet is.

Dat heet tetheren of thethering, waarbij je je mobiele telefoon via bv een usb of datakabel als modem aansluiting gebruikt voor pc of laptop :)

[edit]

Overigens jammer dat ze er bij Vodafone zo alert op zijn, bij T-mobile heb ik al vaak zat zitten te tetheren.
Er is denk ik ook wel een verschil tussen je 8 favoriete DVD's downloaden of simpel een paar website's bezoeken, misschien dat ze actief monitoren op bijvoorbeeld gebruik van welke webbrowser er wordt gebruikt ...
USB of datakabel is zooooooo 1997. Tegenwoordig doen we dat gewoon via Bluetooth. Geen geklooi met kabels.

En als er iemand happig is op controleren op dataverbuik via de telefoon als modem, dan is het T-Mobile wel. Controleer je i-Phone abo maar, daar staat heel expliciet in dat tethering zelfs niet toegestaan is op straffe van het per direct beëindigen van je abo. 8O Maar ook voor T-Mobile geldt dat er niemand is die controleert hoeveel nu precies teveel is. :hammer:

Conclusie: Gewoon doen. :yes: Zeker op vakantie is aannemelijk dat je meer interwebt via je telefoon. Met de huidige mobiele browsers doe je net zoveel data verstouwen met je telefoon als browsen via je notebook dus er is niemand die dat kan controleren. :teacher:

Ook goeidemorgg *kuch* gggg *kuch* ggeroggels *kuch*. Sodeju, verkoudheidje onder de leden. Helaas geen tijd voor. Vandaag komt de E-Sky Nemo binnen en met een beetje geluk ook nog wat HK/HC en de videozender/ontvanger uit Engelsenland. 8)

@BYM: Kom je nog naar de club vanavond? Anders laat ik de gele rakker thuis. Scheelt weer ruimte in de tuut. :yes:

Zo goedemorgen allemaal,

Heli achterin gegooit en gaat op weg richting leeuwarden.
Op de terug weg even een paar vluchten maken.
Teminste als de wind niet te hard is. Gisteren nog een
rondje gevlogen, maar was bijna niet te doen. Stond een
dikke 5 op het veld.

GrTz Jasper

Goedesmorgens!

Wat een heerlijk weer... En geen tijd om te fladderen vanavond :(.. Ook geen
prop heel trouwens. Wel besteld..

Nemo gaat ook besteld worden.. Voor dat bedrag.. :rolleyes:

@Phil: Je kan gewoon gebruik maken van je mobieltje hoor. Doet ik ook.
Zolang je inderdaad niet over het downloadlimiet (fair use.. wtf?) heen gaat is er niets aan het handje. :yes:

voor mensen als Spijker

Toch fijn dat je me ziet als een mens :thumbsup:

Zolang je inderdaad niet over het downloadlimiet (fair use.. wtf?) heen gaat is er niets aan het handje. :yes:
Tsja, een echte provider schrapt gewoon dat geneuzel over datalimieten. :thumbsup:

Speciaal voor u opgezocht: De regeltjes. Hierin staat:
Fair Use Policy: Vodafone hanteert een Fair Use Policy. Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers. Lees meer over fair use in de Vodafone BloX Voorwaarden.
Dus al de gemiddelde klant zo'n 400MB aan data verslindt, mag je voordat er überhaupt een waarschuwing komt al 4GB aan data zuigen.

In hun meest recente voorwaarden nuanceren ze het nog verder door al te spreken van "regelmatig":
Met “Zorgeloos Internet BloX” kun je binnen Nederland op internet vrijwel onbeperkt surfen, chatten en e-mailen op je mobiele telefoon. Hierbij geldt de “fair use”-clausule, dat wil zeggen dat het datagebruik niet regelmatig tien keer zoveel (of meer) per maand mag zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.

En hieruit kun je afleiden dat ze eigenlijk geen ene fluit meten:
Vodafone behoudt zich het recht voor om het dataverkeer te meten om te kunnen vaststellen of Contractant zich houdt aan deze Specifieke Dienstvoorwaarden. Ingeval van misbruik kan Vodafone Zorgeloos Internet BloX per direct beëindigen.

Dus..... :D

.

USB of datakabel is zooooooo 1997. Tegenwoordig doen we dat gewoon via Bluetooth. Geen geklooi met kabels.

En als er iemand happig is op controleren op dataverbuik via de telefoon als modem, dan is het T-Mobile wel. Controleer je i-Phone abo maar, daar staat heel expliciet in dat tethering zelfs niet toegestaan is op straffe van het per direct beëindigen van je abo. 8O Maar ook voor T-Mobile geldt dat er niemand is die controleert hoeveel nu precies teveel is. :hammer:

@BYM: Kom je nog naar de club vanavond? Anders laat ik de gele rakker thuis. Scheelt weer ruimte in de tuut. :yes:

Hmja maar accu gebruik gaat omhoog dus een bijgeladen accu vond ik wel prettig :mrgreen:
Ik krijg heel wat goodies vanavond merk ik, GeelrodeRaven en een bergje SAT spulletjes :yes: , ik ben er weet alleen nog niet hoe laat ....

Vandaag komt de E-Sky Nemo binnen
Goedverdegoedverdekukeleklotedinges... :evil: Zelfs een doos inladen is te moeilijk bij TNT. :showass:

12.04.2010: Parcel sorted at sorting centre
13.04.2010: Parcel still in sorting process; delivery delayed

Dat we nog maar een hoop mogen invoeren zonder te betalen. :yes: :p

Zeker een leuke gadget,maar is natuurlijk wel wat aan de prijs voor een funcamera :-)
Het is een Full HD camera met een betere kwaliteit dan mijn huidige FujiFilm Z10fd (dat oranje dingetje). Vooral dat deze plat is en een kantelbare lens heeft en niet meer in de hoeken van die donkere stukken (nadeel van het kleine lensje in de Z10fd) biedt extra perspectief (flauwe woordspeling ;)). Dat van die 360 graden view is dan een beetje de kers op de appelmoes. :yes: ;) Een nieuwe Full HD mini-cam kost hetzelfde, daarin verschilt het allemaal niet zoveel. :nooo:

Waarom staat er wederom een puist wind,zo kom ik natuurlijk nooit aan mijn vlieguren ;-)

Had het idee om weer even te gaan balkonvliegen,maar is nu even te tricky :-)

Denk dat ik zometeen maar even boven het water ga vliegen op het Zwet,ook wel spannend.

Even kijken of de wind goed staat ivm het landen :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back