Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Morgen eerst tennissen bij de Spatter (Siggy, kom je een biertje halen? Vanaf 10:30u spelen)

Daarna in de avond naar FMS. Vrouwtje wil ook wel mee dus vervoer is voor mij geregeld :party:

Nog even de tweede laag epoxy gesmeerd op de boot maar natuurlijk weer net niet genoeg. De bodem is wel klaar dus hij kan recht op gezet worden. De zijkanten doe ik de tweede laag van de week wel even. Nu de opbouw gereed maken en dan verven.

Het Helistukvirus hangt in de lucht mensen, de incubatietijd bedraagt enkele minuten dus pas op voor u het weet is ook uw heli hiermee besmet.
Mijn heli is hier vanavond helaas ook besmet mee geraakt en heeft per direkt een flinke dosis anti-idiotica nodig.

Helaas had ik niet de juiste medicrashpillen bij me anders had helidoctor knaller direct al met de behandeling kunnen starten....

hou toch op over die FUM heli's :mrgreen:

gewoon het echte werk , lekker dik 4stroke blok in de protech verwerkt , als je er naar kijkt start hij gewoon :p

morgen lekkerrr naar het veld om te vliegen ,ipv te kijken naar vliegende vliegers ;)

IMG_2336.jpg

@Sleur: Als het goed is, heeft Gorby de roggelaar op Soft Cutoff gezet. Klopt het dan wel, dat wanneer ik nu de motor laat draaien en daarna gas dicht gooi, dat de motor ook direct stopt met draaien?

Soft cut is er voor als je accu leeg raakt dat hij de power eraf gooit. Als je dan je gas dicht doet en rustig weer open dan loopt de motor gewoon weer. Heeft dus niets te maken met snel of langzaam je gas open of dicht te doen als de accu nog vol is.

@Gorby, jij moet er nog wel een paar hebben liggen denk ik? ;)
vleugel-calmato-trainer

Laatst bewerkt door een moderator:
@Burp: Laat ik het zo zeggen. Voordat Gorby de ESC op Soft gezet had en ik deed mijn gas helemaal dicht, dan bleef de prop langzaam uit draaien tot de motor stil stond. Nu de ESC op Soft staat, is het zo dat wanneer ik mijn gas dicht gooi, de motor ook direct stil staat. Als ik dan aan de motor draai, dan merk ik dat er nog wel spanning op staat, want ik hoor hem zoemen als ik hem tegen de poolen in draai.

@Burp: Laat ik het zo zeggen. Voordat Gorby de ESC op Soft gezet had en ik deed mijn gas helemaal dicht, dan bleef de prop langzaam uit draaien tot de motor stil stond. Nu de ESC op Soft staat, is het zo dat wanneer ik mijn gas dicht gooi, de motor ook direct stil staat. Als ik dan aan de motor draai, dan merk ik dat er nog wel spanning op staat, want ik hoor hem zoemen als ik hem tegen de poolen in draai.

dan staat hij op hard brake lijkt me , heeft hij wellicht die ook aangevinkt :confused:

gewoon lekker 4stroke vliegen , dan heb je gewoon lekker power mits je peut genoeg in je tank hebt ;)

dan staat hij op hard brake lijkt me , heeft hij wellicht die ook aangevinkt :confused:

Dat zou best nog wel eens kennen kunnen ja. Ik zal de meute wel een keertje mee nemen naar het veld weer en Gorby even lief aan kijken met zijn programeer dinges.

En neen, geen 4takten voor mij. Smerige brandstof rommel.

Ik ga wel voor een Hacker setup ;)

*duik nu mijn nestje in om morgen even in Waalwijk de oogjes uit de kas te kijken*

Zo net terug uit Spaarnwoude.Toch heerlijk gekeken naar het vliegen,heerlijk staan ouwehoeren,en ook nog vreselijk gelachen :D.
Mannen bedankt voor de heerlijke avond.
Gaat morgenavond waarschijnlijk weer heen,maar dan met iets meer pils in de rugzak :mrgreen:

Zo,ook weer thuis.Wat was het weer een gezellige zooi bij de fms.Lamme bek van het lullen ;-)

Was weer een feest mannen !!

Nog even genACHfladdert met de disc :-) Maar mijn zenderlipo was leeg,dus snel klaar :-(

Gaat nu maffen,ben echt gaar :-)

@BYM in hoevere maakt het verschil uit met instellingen op de e-revo,of je de standaard ontvanger/zender of de spectrum erin gooit.De standaard staat op zich al voor geprogrameerd :rolleyes:
@ Phill kom op met die video meuk,nachtvliegen is leuk

@BYM in hoevere maakt het verschil uit met instellingen op de e-revo,of je de standaard ontvanger/zender of de spectrum erin gooit.De standaard staat op zich al voor geprogrameerd :rolleyes:
@ Phill kom op met die video meuk,nachtvliegen is leuk

Ik kan retetraag optrekken dat is een feit :yes:

Neem anders morgen je revo ook ff in je ruktas mee dan gooi ik de zaanse schans in de kofferbak en gaan we ff op een zijspoortje :rolling:

goedemorgens gasten , perfect vliegweertje

gaan er nog een 2 of 3 tal naar het veld , of is iedereen op fms ?

ik moet 4stroken ;)

volgens mij mag dit al vanaf 10;00 U :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back