Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sleur heeft zojuist z'n regelaar even opgepikt en was getuige bij de maiden van dd Swift II no2.

Paar tikjes trimmen en hij vloog perfect :-)
Derde lipootje er zometeen inproppen en gaan met dat ding :-)

Heerlijk weertje op het veld,beetje wind maar dat is best aangenaam ;-)

gorby, hoeveel wil je er hebben ? ik heb je nu al 200 keer gezegd dat die van de align t-re se v2 en vand e sport ook past en zo zijn er nog wel meer. Ik kan je geneoeg links geven op msn.

gorby, hoeveel wil je er hebben ? ik heb je nu al 200 keer gezegd dat die van de align t-re se v2 en vand e sport ook past en zo zijn er nog wel meer. Ik kan je geneoeg links geven op msn.

Klopt,twee tot drie keer zo duur en hoeveel ga ik er nog stuk vliegen, en dan moeten ze hem wel hebben he slimpie.

Zo, kozijntje geschuurd. Lekker in de zon gestaan en nu knallende koppijs. :evil: :hammer: Nou ja, even lekker bankhangen en straks een likje verf erop. :yes:

Ondertussen de Swift II helemaal vliegklaar gemaakt. 8) Inclusief een lading verf, wat extra tape, stukje lood van 20 gram, mooi klittenbandje voor het extra vasthouden van de accu etc. weegt het ding flink zwaarder. Eerst 304 gram, nu vliegklaar 332 gram. 8O Vanavond na het verven maar even op het veld testen. :D

Wat extra kleurtje voor vliegen als het al schemerig wordt. Lekker van die fluor kleurtjes die goed zichtbaar zijn. :?

sleurs_swift_top.jpg

Tsja, een piep van Sleur zonder roze is niet compleet. :oops:

sleurs_swift_bottom.jpg

Zo, weer wat kleertjes rijker. En ook wat geld armer.

Tevens een 45Amp auto accu gekocht bij de Euromaster. Vanavond maar even flink vol stouwen met de druppellader, dan hebben we een mooi veld accuutje erbij en kan ik ook eens mijn accu's herladen.. ;)

@sleur,

Was er nog een handleiding bij de swift. Op hoeveel cm vanaf de neus ligt het CG punt? Misschien kun je een foto plaatsen voor de positie van o.a. servo's en lipo. Ik ga hem vanavond ook even bouwen. Heb je trouwens 5 of 9 grams servo's gebruikt?

Kom net uit de bios met de familie. Even naar" Hoe tem ik een Draak" geweest in 3D. Best een leuke film.

Best gek om met zulk mooi weer in de bios te zitten. Totaal 20 man in de zaal. Lekker de ruimte dus.

Grtz Jasper

CG is 180-185mm vanaf de neus. Servo's en alle meuk naar eigen inzicht te plaatsen. Hangt een beetje van het gewicht van je accu en motor af. Standaard zitten de servo's net na de ronding van de voorlijst. Ik gebruik Hitec HS-56HB's want die had ik nog liggen en zijn wat sterker dan de HXT900's. De 500's zijn te licht voor de grote rolroeren. Foto's te kust en te keur op Google. ;)

Bouwbeschrijving ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmiddag nog even heerlijk gevlogen met beide Swifts.
Best een aanstekelijk kistje als het zo lees.

Tsja,marsie weet wel wat leuk is he ;-)

Ik zag vinni er 2 jaar geleden ook al mee spelen bij Slot Assumburg met lichtjes erop geplakt en dergelijke, geinig ding om te zien inderdaad :yes:

Wat bij de DepDart nooit gelukt is, hoop ik toch echt dat het met de Swift dan gaat lukken. Nu er mallen zijn, moet klonen minder moeilijk worden en een kopietje van EPP of nog goedkoper ordinair piepschuim maakt het dan interessant. Alleen niet iedereen is enthousiast te krijgen voor "wedstrijdjes". Geef toe, iets iets als dit is toch helemaal de bom. Funfactor van 247%. :yes:

Ik zag vinni er 2 jaar geleden ook al mee spelen bij Slot Assumburg met lichtjes erop geplakt en dergelijke, geinig ding om te zien inderdaad :yes:
En om te vliegen. Wendbaarder dan een DepDart. En zweeft ook beter, gaat/kan sneller en alles wat een beetje bruikbaar is kun je ervoor gebruiken qua setup. 8) Als neem je een 2205/1400kV motortje die ook op de DepDart zit (nou ja, boven de 50 per uur zul je niet komen maar het kan).

* Gaat de barreknoei aan lope legge steken en straks lekker ritueel vlees verbranden.
Yep, ik draai net de kinderboerderij nog een keer om om instant crematie te voorkomen. :thumbsup:

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back