Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
gorby ik heb gezegd je moet dingen out rulen. Dus zet er even een normale turnigy regelaar in die heb je vast wel liggen. Is dat dan nog niet opgelost zet er een andere motor in. Dan is het wel opgelost. Het is 1 van beide.

Blijft hij nu wel strak hangen? En waarom heb je niet gebeld vandaag ;)
Druk druk druk met plaatsen van dubbel glas in de keuken.

gorby ik heb gezegd je moet dingen out rulen. Dus zet er even een normale turnigy regelaar in die heb je vast wel liggen. Is dat dan nog niet opgelost zet er een andere motor in. Dan is het wel opgelost. Het is 1 van beide.

Blijft hij nu wel strak hangen? En waarom heb je niet gebeld vandaag ;)
Hangt nu wel strak draait nog ietsje naar links maar dat is minimaal.
Andere regelaar heb ik helaas niet wel 12 25 en 30 Amp maar groter niet.

Bij normaal hoveren trekt hij niet meer als 20 ampere met 3S eerder 17 ampere. maar denk ook even aan de bec in de regelaar. IS die 2 of 3 ampere ? En heb je digitale servo's op de swash?

Ja gewoon die plush 30ampere erop zetten voor nu. Maar pas op dat de bec niet heet wordt:)

Ik ga die van mij a.s. maandag afmaken (kill and attack)

Heb een micro 2.4 ontvangertje, moest dus ff kleine stekkertjes solderen.
daarna alles erop plakken en dan zien we wel weer @#?

Uiensnijders zijn voor in de keuken.
Vliegen doe je met een vliegtuig ;-)

Whahaha,,je raakt er aardig gefrustreerd van Gorby :-)

TIP:

Bouw een minimag of Swift and the fun begins :-)
Vraag maar aan Phil.

@Sleur

Count me in ;-)

Nee ik heb een turnigy super brain regelaar.
Ik krijg steeds meer het idee dat het klut dingen zijn. Chinezen en superbrein... :? Klinkt als een verslaafde met een eigen fiets. :?

Bij gewoon hoveren trekt ie toch niet zoveel Amp ?
Hoeveel zit er nu op?
Het stroomverbruik tussen hoveren en rondvliegen is nagenoeg gelijk (zal marginaal verschillen). Hte toerental is nagenoeg constant dus het verbruik ook. Daarbij trekt de motor bij een lager toerental evenveel stroom, alleen de pulsbreedte is minder waardoor de totale hoeveelheid opgenomen stroom (in Ah) lager is.

Bij normaal hoveren trekt hij niet meer als 20 ampere met 3S eerder 17 ampere. maar denk ook even aan de bec in de regelaar. IS die 2 of 3 ampere ? En heb je digitale servo's op de swash?
Alle Turnigy Basic/Plush/Sentry regelaars tot en met 40A hebben een lineaire 2A BEC, 60A en 80A hebben een geschakelde 3A BEC. :teacher: Daarom wil je gewoon een 60A erop hebben, geschakelde BECs produceren geen warmte, lineaire BECs wel.

40 Amp met 5a bec.
Da's geen Turnigy Base/Plush/Sentry regelaar dan. Zeker die Super Brein met Altzheimer. :rolling:

@knaller: Ik vond tijden het (gedeeltelijk) opruimen van de garage twee van de vier cd's van Food for Woofers. Liggen voor je klaar. 8)

Het stroomverbruik tussen hoveren en rondvliegen is nagenoeg gelijk (zal marginaal verschillen). Hte toerental is nagenoeg constant dus het verbruik ook. Daarbij trekt de motor bij een lager toerental evenveel stroom, alleen de pulsbreedte is minder waardoor de totale hoeveelheid opgenomen stroom (in Ah) lager is.

Dan zou het idd goed mogelijk zijn dat Gorb zijn motortje "het" niet trekt ?

zo , junkie heeft de 11 cc saito in de vibrogym geplant en een testrun gegeven , ik zou zeggen ,tel de tikkies :rolleyes:
hier da movie ! [URL="
- saito 72 testrun[/URL]

nu zit de motorkap er mooi omheen , met de testrun eraf gelaten .
wat loopt dat toch geil zeg ! :D

Hahaha, die Junkie.... moet jij natuurlijk ook stoppen he met dat gezeik van brandstof ;)
Leuk filmpje weer... alleen koop eens een echte boormachine voor de buurman :rolling: (1:04 minuten)

@ Sleur: ik hou me ook aanbevolen :yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zou het idd goed mogelijk zijn dat Gorb zijn motortje "het" niet trekt ?
Zoveel factoren:
- Regelaar kan heul geen 40A aan en haakt bij 30A of minder misschien al af;
- Regelaar ziet bij het starten de accu als 4S en slaat af omdat de cut-off spanning gehaald is voor 4S (=4x2,7V=10,8V!)
- Regelaar oververhit door lineaire BEC;
- Regelaar kan de timing niet aan voor snelle motoren (enkele ESC's staan er om bekend niet sneller te kunnen dan 20k rpm);
- Motor loopt niet lekker als gevolg van rotte windingen (trekt dan veel meer stroom);
Maar kort door de bocht is de regelaar als eerste vervangen de makkelijkste optie om dingen uit te sluiten.

Zoveel factoren:
- Regelaar kan heul geen 40A aan en haakt bij 30A of minder misschien al af;
- Regelaar ziet bij het starten de accu als 4S en slaat af omdat de cut-off spanning gehaald is voor 4S (=4x2,7V=10,8V!)
- Regelaar oververhit door lineaire BEC;
- Regelaar kan de timing niet aan voor snelle motoren (enkele ESC's staan er om bekend niet sneller te kunnen dan 20k rpm);
- Motor loopt niet lekker als gevolg van rotte windingen (trekt dan veel meer stroom);
Maar kort door de bocht is de regelaar als eerste vervangen de makkelijkste optie om dingen uit te sluiten.

Gatver, er kan veel te veel verkeerd gaan...BAH

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back