Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sowieso is er geen enkel probleem. Je gaat gewoon 100 meter verderop in het net gekorte veld bij de sloot staan en dan lekker wildvliegen. Weet jij veel dat er 100 meter verderop een vliegveld van één of andere modelbouwclub is. :rolling:

Op de Bloggie. En de Bloggie zit in mijn tas van de notebook. En mijn notebook ligt op kantoor. En morgenochtend ga ik pas weer naar kantoor. Sorry, druk, druk, druk....

Net even bij de citroenenwinkel geweest. Zo'n Citroen DS3 is een überhip hebbeding en zoals ze zelf zeggen inderdaad een Mini-killer. Rondje gereden in de 1.6HPi versie met 150pk'tjes. Vette kuipstoelen, blitskikker leer, dikke banden en grote alu velgen, veel glimmer en glitter waar het mooi is. Kortom, kickûh karretje. Eén nadeel: Je kunt er geen normaal vliegtuig of een flinke heli in meenemen. Hooguit twee tasjes boodschappen. Keuze is dus exit... :( :bye:

voor mij geen blitskikker leren nieuwe auto met alles erop en eraan , volgende word gewoon een stinkend dieseltje uit 85 ,zo'n lekkend oud transpoortertje van max 1000 E

weg met de luxe ,geen geld meer voor , beroep word te zwaar ,dus minder hard werken dus minder poen ,tot ik weer een normaal beroep heb 8O ;)

net weer geslapen , het is toch niet normaal meer :(

werk zat , maar kan het niet meer an.
*junkie in crisis :)*

ps ; naast het veld vliegen heb ik wel eens overwogen , dan ken ik jullie gewoon ff niet ;)

*Heeft net z'n nek verrekt*

Even geen veld voor mij auw ... :hammer:

Blij dat ik morgen naar de fysio therapie toemoet :(

@Spijker

Kom dat ding maar halen ;)

Zomers geld verdienen,en in het naseizoen-winter, onderhoud in eigen beheer ;-)

klinkt allemaal erg leuk , die fantasie had ik ook wel , maar daadwerkelijk doen is best een aardige (onzekere) stap .

en denk je dat 2 gezinnen , of 1 gezin en een stel daar van kan leven :confused: met een kleine gemoedelijke camping weet ik dat niet .

we kunnen het is uitvogelen , ik wil graag wat anders doen dan schilderen ;)

hop , windstil ,alweer de 3e lipo leeg gefladderd en wat movies gemaakt .
als je te gaar bent om uit te rukken ,ga je gewoon vanuit je tuin vliegen , blijft leuk ;)

zo ,ik ben weer wakker :p

die rhino's 3s 610 mah zijn heerlijke lipo's voor vliegen vanuit je tuin met een nexus of een clik , ondanks het gewicht ,kun je gewoon heerlijk prophangen ,en vooral zeer lang vliegen .

daarna nog even met een graupner 2s 800mah gevlogen , eindeloos vliegen dus , maar een stuk minder power .

vntm

Ziezo, was weer een vredig dagje vliegen vandaag...

Resultaat:

1 Speed Delta aan flappen gevlogen. Ging volgas, onder een hoek van 45 graden omlaag en kwam tot stilstand op nog geen 10cm van de weg op de dijk.... 8O

De Big Lift heeft niet gevlogen, uitlaat trilde los... :(

De Swift 2 vliegt als een eitje. Erg leuk ding!
De Cularis vliegt veel te tam, binnenkort maar verpatsen dat ding.. :rolling:
De EZ* kan nog lager, namelijk onder het grasmaai hoogte... :p

Oh en de Sukhoi is nog heel.. ;)

@Sleur: Morgen maar doen dan?
@BYM: pm me even je exacte adres, dan wip ik morgenochtend eerst even bij jou langs als dat ken?

@junkie: Moeten we alvast een fonds "Help junkie de winter door" starten? Moet het langer tot aan je AOW? Stopverf voor het vullen van een pensioengat? :mrgreen: ;)

@knaller: Ja, de accu's zijn geladen. De ene accu ging 2150mAh in, de andere 2480mAh. 8O Maar ik ga je denk ik teleurstellen morgen. Zie hieronder... :?

@5P!K3: De FlutJet ligt klaar voor verscheping. Enig idee hoe laat je richting 0251 komt/gaat? Heb nog een klusje buiten de deur. :(

Heeeeeeerlijk knutselweer zeg. In alle rust in de tuin aan de 600 geknutseld. Ball links op deswash servo's een gaatje naar binnen gezet want +/-11.5 graden cyclic en nog eens 8 graden rollen is wel heel nerveus. Nu op 60% pitch toch +/-10.5 graden en +/-7 graden rollen. Alles lekker op 45% gezet en nog een nette +/-8 graden en +/-6 graden over. Mooi voor Sleur om te hoveren en schuiven. ;) Uiteraard ook de hoofdas vervangen. Vreemd genoeg heeft de as waar Align op staat geen speling en de as die in de kit zat al wel voor de crash. :? Preventief nog wat lagertjes en de feathering shaft vervangen. De Align Pro Carbon bladen gebalanceerd, de schuimkern bladen uit de kit waren perfect in balans, de wood cores duidelijk niet. :evil: Een hoop stickertjes nodig gehad. Gyro nog even gecontroleerd, iets minder driftig gezet. Alles is weer crashklaar. 8) :yes: Morgen dus testen. :thumbsup:

Oh ja, de Quark houdt een log bij die via een debug mode is uit te lezen. Ik vrees dat de laatste crash mijn eigen schuld is. De gyro geeft aan dat er gewisseld is van heading lock naar rate mode en toen *pats* 150% correctie dus vol rudder door de gyro gecorrigeerd. Zou dus kunnen dat ik in een onoplettend moment te druk was met kijken en de verkeerde schakelaar voor idle-up/stunt 1 gebruikt heb (dat deed ik stiekem op dat moment). :oops: Nu de gyro op een andere schakelaar gezet zodat de GEAR in de toekomst voor de retracts is. :D

Pffffff, gewoon nog 20*C in de tuin, windstil en lekker donker. Voor zaterdag ziet het er een stuk slechter uit met de hele dag 65% tot 85% kans op regen. :( :onweer:

Schijtvliegjes hier die op mijn beeldscherm afkomen, ik ga mijnn kleine pc maar eens opstarten :bye:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back