Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dinsdagochtend vliegen is ook een optie Junkie :-)

Op het veld bij Nauerna,vlak bij het werk nietwaar ?? ;-)

*gaat ook bedje veren.

Toedeloe ;-)

mogge :)

zo , ook net wakker , rustig an naar het werk , alvast een beetje afbouwen voor de vakantie ;)

maar eerst vliegen en dan werken gaat bij mij niet werken ,dan valt de motivatie weg , andersom werkt wel motiverend ;)

nu ff aankleden ,en hop naar het werk ;)

Goeidesmorgels lekkere modelbouwmormels van me :p

Heerlijk, een dagje in de tuin aan de gang, lekker slopen en afbreken denk ik :)

gorby
volgens de vorige eigenaar vloog hij t best met een 16x8 of 17x6
maar denk met de hoogte dat je met een 16x8 het beste uitkomt

Hey Vinni, het is altijd lastig en uitproberen met een prop op een kist als dit.
Ik weet niet of de vorige eigenaar ook met dezelfde kist vloog icm deze motor, maar ik weet dat de vorige eigenaar van het toestel hem vloog met een 20cc 4takt van OSmax met pomp (die motor staat nu nl op de Big Shit).

Goeiemoggel iedereen,

Vandaag weer lekker aan het werk. Nog twee weken en dan VAKANTIE.
Gisteren lekker gevlogen. En de nodige zonnestralen ontvangen. Gaat best hard zo op het veld. Om 17:00 even twee banken ophalen voor op het veld. Dan hebben we er 3 staan.

GrTz Jasper :rolling:

Jammer van de heli , hoop dat de schade beperkt is....

Zonde van de heli alleen. Hoop dat er niet al te veel schade is!?

bij deze val is de heli nog gered door autorotatie , zat evengoed nog redelijk vaart in ,maar netjes op zijn pootjes geland in de struiken .

bij een andere vlucht gebeurde het weer , maar dit was echt een klapper , dus een hoop werk ,en veel parts vervangen :(
goedemorgen mannen, Yep, bij deze uitval was er helemaal geen schade. :nooo:

We waren omgeschalkeld naar andere brandstof, daar onze oude vertrouwde tornado nergen te verkrijgen was. motor reageerd daar toch behoorlijk gevoelig op. tijdens de vlucht hierna de motor weer vanaf basic afgesteld. echter tijdens de laatste keer starten was bij het tanken de motor verzopen (via de overloop druktank op de uitlaat.)

Om dit op te lossen had ik de druktank en brandstof toevoer losgemaakt.
Toen de motor weer liep, gauw de brandstof toevoer hersteld en de kap gemonteerd. (echter de drukaansluiting vergeten 8O )

resultaat ala filmpje, alleen zat de heli te laag om volledig terug te rollen vanuit rugvlucht en ging als een bom de grond in...... :mad:

resultaat: mwhaa, moet alles nog inventariseren, maar grofweg alles wat buiten het frame uitsteekt is stuk :alien: (en dat is een hoop)

*gaat eerst op vakantie, daarna maar een bestellinkje de deur uitdoen. *

Laatst bewerkt:
Altijd zonde zo'n crash, dat worden een hoop pingels....

Meestal ben je na de vakantie alle crash-ellende wel vergeten en doe je lachend je bestelling.

Laatst bewerkt:
Hey Vinni, het is altijd lastig en uitproberen met een prop op een kist als dit.
Ik weet niet of de vorige eigenaar ook met dezelfde kist vloog icm deze motor, maar ik weet dat de vorige eigenaar van het toestel hem vloog met een 20cc 4takt van OSmax met pomp (die motor staat nu nl op de Big Shit).

hij vloog de motor met een extra van 1,7m spw
voor de rest weet ik t ook zo niet nog niet in verdiept
maar het is de 108 bx1 van os

Zie hier mijn meesterwerkje van vandaag (en afgelopen 2 dagen)

Motorkap zit netjes in het midden van de motoras.
SDC11755.JPG

Ook de lijntjes van de folie lopen mooi over in de motorkap (andere kant ook overigens):

SDC11756.JPG

En last, but not least; de onderkant van de motorkap. Achteraf had het gat rondom de cilinder niet zo groot hoeven worden, maar kan er nu wel
mooi en makkelijk bij :). Zie ook het pijpje van de uitlaat.

SDC11757.JPG

vette kist
ziet er goed uit
wil er ook 1 de sbach staat hoog in mn lijst en ga denk binnekort effe een ritje barneveld maken

goeimoggel manne

voor de gene die naar jets over pampa willen gaan:D
ik kan alleen op zaterdag:confused:
laat me maar ff weten of je ook op zaterdag wil.

mvg RAGGER.8O

goeimoggel manne

voor de gene die naar jets over pampa willen gaan:D
ik kan alleen op zaterdag:confused:
laat me maar ff weten of je ook op zaterdag wil.

mvg RAGGER.8O

Ohw wat jammer man dat je enkelt op zaterdag kan, een aantal van ons hebben al kaartjes gekocht om op zaterdag de 3d heli gebeuren in Venlo te bekijken, zodat we zondags met z'n allen naar Jets over Pampa kunnen gaan.

:sad: nu gaan we dus alsnog in twee groepjes naar Jets over Pampa toe begrijp ik, is niet leuk als jij alleen heen moet ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back