Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Pas op die kale neet leest weer mee.
Als je ergste nachtmerrie vind ik het wel knap dat het forum 15 minuten voordat ik werkelijk kijk al aangeeft dat ik online ben. Lag tot voor kort (5 min. terug) nog in een ijskoud zwembad. Ook geen ramp, het is hier 28 graden met gelukkig een beetje wind. :zon: 8)

En liever kaal dan kalend. :p ;)

ik ga wel mee hoor op zaterdag
ben alleen morgen niet op de club maar bel je v/d week wel effe;)

Jij kan helemaal niet weg zaterdag want ik zorg er gewoon voor dat een zekere Hyundai vrijdag ZO ontiegelijk smerig is dat je wel twee dagen nodig gaat hebben om die weer op te knappen :rolling:

Zie hier mijn meesterwerkje van vandaag (en afgelopen 2 dagen)

Motorkap zit netjes in het midden van de motoras.
SDC11755.JPG

Ziet er goed uit, echter even een vraagje.., Zit er geen afdekplaat bij?
bij metingen bij ons blijkt dat de motor gedurende 8 uur inlopen op een bok ronde de 75 - 80 graden werd.
Na inbouw in de Yak werd de motor zo heet dat hij kompleet anders moest worden afgesteld, en werd zo heet dat hij slecht ging reageren op de carberateur. >130 graden...
bij navraag is gebleken dat bijna alle kisten met een grote inlaat ala YAK sukhoi ed, gelijk waardige problemen kennen.
ook die van ons is nu afgedekt, en blijkt aanzienlijk koeler te blijven..
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Al doende leert men Burp ;-)
Watersport is helemaal top !!!

Het is dat ik door de huidige omstandigheden mijn budget in de gaten moet houden,anders had ik het wel geweten ;-)

Vliegen kan ook in de winter,waterskieen niet ;-)

@Junkie

Dinsdag heb ik helaas middagdienst,anders was ik zeker gaan vliegen :-) ;-)

Zeker top. Ik had je al een keer of twee aangeboden om ook even lekker achter de boot te hangen.....:rolleyes:

diensten zijn er om te ruilen ;)

ik heb dinsdag het rijk alleen ,dus kan van 14;00 tot 21;00u vliegen , dit zal ik niet volhouden ,maar van 14;00 tot 17;30 lijkt mij prima , daarna griekje pakken ;)

gaat plat , welterusten allen

Morgen wil ik ook wel lekker vliegen. Ik heb nog een vergaardering tot 16:00u en daarna kan ik weg. Spullen alvast mee dus om 16:30-16:45 op het veld moet kunnen. Alleen moet ik wel met de wagen van Yvonne, zij neemt mijn auto mee voor een paar dagen weg naar de campif incl 3 kinderen. Haar autootje is dan wat te klein.

Voor mij dan de heli's mee want de vliegtuigen krijg ik daar niet in (Velox misschien wel.

Daarna Griekje klinkt ook goed. Lekker op de Dam bij Pablos (oude paleis op de Dam), kunnen we zelfs buiten zitten en als we klaar zijn zo weer bij de Shoarmatent naar binnen om ... nee, Griek is genoeg :rolling:

Wel eerst even de auto naar huis om met de fiets te komen :yes:

Ziet er goed uit, echter even een vraagje.., Zit er geen afdekplaat bij?
bij metingen bij ons blijkt dat de motor gedurende 8 uur inlopen op een bok ronde de 75 - 80 graden werd.
Na inbouw in de Yak werd de motor zo heet dat hij kompleet anders moest worden afgesteld, en werd zo heet dat hij slecht ging reageren op de carberateur. >130 graden...
bij navraag is gebleken dat bijna alle kisten met een grote inlaat ala YAK sukhoi ed, gelijk waardige problemen kennen.
ook die van ons is nu afgedekt, en blijkt aanzienlijk koeler te blijven..
full

Ronald: Ik heb het inderdaad gezien bij jouw Yak. Maar ook bij diverse andere toestellen. Er zit geen afdekplaat bij, bij deze kit.

Echter.. Waar haal ik zo'n mooie dummy stermotor plaat zoals op jouw Yak te zien is? Ziet er ubergeil uit.. willikook. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ronald: Ik heb het inderdaad gezien bij jouw Yak. Maar ook bij diverse andere toestellen. Er zit geen afdekplaat bij, bij deze kit.

Echter.. Waar haal ik zo'n mooie dummy stermotor plaat zoals op jouw Yak te zien is? Ziet er ubergeil uit.. willikook. :)
Motorattrappen Es muß nicht immer ein teurer Sternmotor sein! Mit unseren Motorattrappen erzielen Sie die gleiche Optik. Da bleibt sogar noch Geld für weitere Modelle übrig.

Ø der 7-Zylinderattrappe (rechts) = 265mm
Ø der 9-Zylinderattrappe (links) = 290mm Best.-Nr.Bezeichnung
Preis
in €
EM100003 Sternmotorattrappe 7 Zylinder (Bausatz, Grundfarbe schwarz)
20.50​
EM100004 Sternmotorattrappe 9 Zylinder (Bausatz, Grundfarbe schwarz)
22.10​
Copyright © 2002-2010 - Andreas Engel Modellbau & Technik

Engel Modellbau und Technik

Goedemiddag gevleugelde vrinden :-)

Zojuist even de motor op de Calmato wat sidethrust gegeven,1 shimringetje van plus/minus 0.7mm dik.

Kijken of dit genoeg is om de trim weer op 0 te krijgen ;-)

Ook het tailwheel vervangen voor een iets groter exemplaar,vond het standaard wieltje wel heel erg klein.

Ook de stalen M3 boutjes van het landingsgestel vervangen voor Nylon M3 boutjes.

Dit om rompschade bij een eventuele landing in een van de vele scheuren te voorkomen.

Liever wat schade aan de folie van de vleugels dan houtschade aan de romp ;-)

Eigenlijk best een triest gebeuren dat veld van ons,je durft er amper op te gaan vliegen.

*print alvast wat formulieren om het bestuur van de club aansprakelijk te stellen voor eventuele gevolgschade door nalatigheid ;-)

Morgenavond maar eens testen of het nu nog beter als dat hij deed ;-)

Goedemiddag gevleugelde vrinden :-)

Zojuist even de motor op de Calmato wat sidethrust gegeven,1 shimringetje van plus/minus 0.7mm dik.

Kijken of dit genoeg is om de trim weer op 0 te krijgen ;-)

Ook het tailwheel vervangen voor een iets groter exemplaar,vond het standaard wieltje wel heel erg klein.

Ook de stalen M3 boutjes van het landingsgestel vervangen voor Nylon M3 boutjes.

Dit om rompschade bij een eventuele landing in een van de vele scheuren te voorkomen.

Liever wat schade aan de folie van de vleugels dan houtschade aan de romp ;-)

Eigenlijk best een triest gebeuren dat veld van ons,je durft er amper op te gaan vliegen.

*print alvast wat formulieren om het bestuur van de club aansprakelijk te stellen voor eventuele gevolgschade door nalatigheid ;-)

Morgenavond maar eens testen of het nu nog beter als dat hij deed ;-)

Ben benieuwd Siggi ! Doe er maar voorzichtig mee !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back