Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha.. neen, verkeerde conclusie Sleur.. Je zou denken dat je uitgerust zou zijn na een weekje vakantie en dat je niet overhaast iets zou concluderen, maar het tegendeel is juist.

Aan clublieden zou ik nooit wat willen verdienen. Te meer omdat het mij voldoening geeft wanneer ik het toestel nog eens zie vliegen ook.

Over vliegen gesproken :-)

Is die Citabria al eens klaar ? ;-)

[grap mode aan]

De wattes? Oh man, die is al lang verkocht voor het dubbele.. :rolling:

[grap mode uit]

Die staat netjes te wachten tot ik weer eens zin heb om te bouwen ;). Moet er nog een torretje voor bestellen. De tor in de Brio10 is mijn inziens te zwaar. Maar van de winter vliegt de Citabria zeker wel hoor ;)

@Sleur

Hoe vind je de motormontage zo zitten ?
Zal ik er nog een kapje omheen maken ?

Denk dat het voor het vliegbeeld niet veel uit zal maken,of toch wel ? :-)
Ik zou aan de achterkant van het latje op de onder- en bovenkant van de vleugel een strip carbon plakken zodat het latje wat steviger vast zit. Hoeken zal best aardige krachten op het stokje zetten en Gamma-piep is niet echt het sterkste spul. ;)

Aan clublieden zou ik nooit wat willen verdienen. Te meer omdat het mij voldoening geeft wanneer ik het toestel nog eens zie vliegen ook.
Mooi, ik ken er tenminste nog twee die er heel anders over denken. :yes: In dit geval betrof het niet doorverkoop binnen de club maar de gebruikte voorwendselen waren wel anders. 8O Je geloofwaardigheid dat je er zelf wat mee gaat doen gaat zo hard omlaag. :?

Nuja, ik heb afgelopen zaterdag getracht te vliegen met de funjet (siggery kan het beamen). Na de funjet weg geworpen te hebben, en iet wat vreemd gestuurd te hebben door mij, kwam ie zachtjes terecht op de grond. Proppie stuk.

Heb geen prop liggen en heb de rest van de dag veel plezier beleefd aan mijn F16. Dus een Funjet is niet meer noodzakelijk.

Vandaar dat ie weg mag.
En als ik er een ander binnen de club een plezier mee kan doen, dan doe ik dat graag :)

Ik zou aan de achterkant van het latje op de onder- en bovenkant van de vleugel een strip carbon plakken zodat het latje wat steviger vast zit. Hoeken zal best aardige krachten op het stokje zetten en Gamma-piep is niet echt het sterkste spul. ;)

Mooi, ik ken er tenminste nog twee die er heel anders over denken. :yes: In dit geval betrof het niet doorverkoop binnen de club maar de gebruikte voorwendselen waren wel anders. 8O Je geloofwaardigheid dat je er zelf wat mee gaat doen gaat zo hard omlaag. :?

Update miniswift:

Regelaar/servootjes en heveltjes gemonteerd :-)
http://i225.photobucket.com/albums/dd192/marcelsiggery/DSC_0187.jpg

Zal het stokje nog even verstevigen met 2 stukjes carbon ;-)
Goeie TIP !!

Ik doe deze overdwars om de krachten beter op te kunnen vangen.
Dus over de breedte van het stokje heen en vast expoxoplasten op de vleugel :-)

Nuja, ik heb afgelopen zaterdag getracht te vliegen met de funjet (siggery kan het beamen). Na de funjet weg geworpen te hebben, en iet wat vreemd gestuurd te hebben door mij, kwam ie zachtjes terecht op de grond. Proppie stuk.

Heb geen prop liggen en heb de rest van de dag veel plezier beleefd aan mijn F16. Dus een Funjet is niet meer noodzakelijk.

Vandaar dat ie weg mag.
En als ik er een ander binnen de club een plezier mee kan doen, dan doe ik dat graag :)
Okidoki dan. Mijn excuses dan voor de opmerking. :oops: ;)

Anyway, die Nano's vind ik ook wel cool. Vooral de F-86 Mini. Maar ook de Mini AMX, Mini F-18 en jouw Mini F-16 zijn gaaf. Gezien de kit en het aantal modellen ben ik er van overtuigd dat dit gewoon de Robbe Nano's zijn maar dan Straight Out of Hong Kong (*iets als yNF57Euqa94[/media]* :lol:). Ze hebben ook alleen de kitjes met piep, zonder elektronica dus na een echte niet-PORbare crash toch tegen redelijke kosten te herstellen. 8)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind die nano's er ook goed uit zien. Alleen dat de recenties niet zo best zijn. De electronica en met name de servo's zijn van bedenkelijke kwaliteit. Enkele kisten zijn al gesneuveld na een faillure van de servo's. Soms zelf al brommend en trillend uit de doos.

blijven wel leuke kistjes om te zien, vliegen ook nog netjes zoals de F16 van 5p1k3

Mijn idee, de standaard HK servootjes zou ik direkt vervangen door HXT's. Ook HK maar hebben hun betrouwbaarheid wel bewezen in de afgelopen jaren. Ik denk zo'n 100 stuks (mix van 500 en 900's) versleten maar de werkelijke defecten zijn op één hand te tellen. Alles dat daarnaast stuk gegaan is, is door miscalculaties en menselijk falen. :mrgreen:

Wat het is met de servo's. Het is afhankelijk van de partij die ze aanbied.

Bij rctechnics vandaan zijn het prima servo's. Nog geen een zien falen die daar vandaan kwam. Komen ze uit HK, dan is het andere koek.

Maar... er staan nog een aantal jets op mijn verlanglijstje, dus eerdaags een bij bestellen (de F-86 en de F-18).

Ze hebben ook alleen de kitjes met piep, zonder elektronica dus na een echte niet-PORbare crash toch tegen redelijke kosten te herstellen. 8)

Waar zie je die dan staan? Die zie ik nergens (of kijk ik weer eens niet goed?)

-edit-

Ik kijk weer eens niet goed..
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...=Mini_F-86_EDF_Fighter_Jet_ARF_Kit_only_(EPO)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...=Mini_F-16_EDF_Fighter_Jet_ARF_Kit_only_(EPO)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...=Mini_F-18_EDF_Fighter_Jet_ARF_Kit_only_(EPO)

Laatst bewerkt:
hoi mike
dat is goed dan doen we dat met zn 2
vanavond als het mooi weer is gaan we niet maaien ivm vliegen
heb je dan morgenavond tijd?
t zou idd wel erg helpen
t lukt wel maar krijg wat dikke oogjes

Mike vindt het prima :yes: (zit ff op visite ;) )

Zooooo, de Mini Stift even voorzien van stalen verstevigingen, scheermesjes op de randen en alle gaten gedicht. 8O :? :mrgreen: Vanavond maar weer even lekker raggen, kijken wat er te (k)raken valt. :rolling:

Ziezo, eerste lipo is geladen.. en de 2e lipo hangt nu aan de lader..

Nog 2 uurtjes werken en dan alweer richting het veld (hoop dat het nog even droog blijft)..

Hoho jongens, Spike heeft zijn leven verbeterd... voordat de ex-copter-X van mij door hem verkocht werd kreeg ik eerst netjes een PB van Spike :thumbsup:

Ben nu weer lekker thuis, vanavond nog geen vliegen want eerst alle spullen opruimen, daarna ff op het veld kijken en vervolgens naar de club :celebrate:

*op de interwebs zoekt naar psychiatrische hulp, middelen tegen exceem, rustig en afgelegen oord om tot bezinning te komen etc.* 8O :hammer:

Lekker hoor, dat virus. Nu heb ik het ook weer. :evil: ;) De Ravage opgegraven en ligt nu op de pijnbank. Blikje peut bij Mevos gehaald, gelijk even bakiie gedaan en zo. Nu alles even controleren (niet uit elkaar halen hè :nooo:), nieuw brommertje erop, wat rubbertjes vervangen, servoheveltje na twee jaar erop en dan.... Starter in de kont en vlammen... 8)

ravage-revival2010.jpg

Ziezo, eerste lipo is geladen.. en de 2e lipo hangt nu aan de lader..

Nog 2 uurtjes werken en dan alweer richting het veld (hoop dat het nog even droog blijft)..

gaat pas rond 21;00u regenen gelukkig , blijft mijn aflak werkstuk ook netjes :p

ik heb vandaag lekker hard gewerkt , zodat ik alles op tijd klaar heb voor de verkanzie , dus niet naar het veld , lukt me zo wie zo niet door de week ;)

dus de hobby is nu 2,5 week op slot , op het vliegen op de camping na dan .

sleur ; leuke vlieger ,zeker leuk 2 cil blok , maar nee ,ff geen vliegers meer voor junk , ik loop over ;)
waarschijnlijk kan je dat ding niet eens landen op het veld

*gaat in niets doen modus *

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back