Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Een lager heb ik ook aan gedacht. Is het meeste werk maar blijft het langste goed denk ik. Lagertjes moeten goed afdichten maar krijgen verder niet veel te verduren. Het lastigste is om het lager goed in je carb te krijgen. Met de kolomboor gaat het volgens mij niet echt werken. Ik denk dat je het nooit mooi recht tegenover elkaar krijgt.

De lagers mooi op z'n plek krijgen laat ik waarschijnlijk ook doen door een pro
Op het krimp in zaandam zit een kleine zelfstandige in metaal ,daar ga ik ook ff langs.
Eerst maar eens kijken of er een lagertje bestaat met de binnenmaat dezelfde als de as,voor de rest denk ik wel dat het lukt

Enige remedie: Nieuw as en alles schoonmaken (moest je toch al want ook de pomp onder de primer bul zit gegarandeerd vol met zand, had ik vorig jaar al wat over geschreven). ;)

Bedoel je dit Sleur ;)

sandy001.jpg

sandy002.jpg

Net even de carburateur gereviseerd :thumbsup:

P.S. waar komt dat zand vandaan? Zuigt hij dat aan door dat lekkende gasheveltje?

Gaan we ooit nog iets met de TamTech's doen? Anders gaat-ie vanavond in de verkoop*. ;) :lol: Zo even de nieuwe body spuiten en *hopla*...

* Weinig gereden, bodem en body nog puntgaaf, extra setjes banden met velgen, motor, stalen aandrijfassen van 3Racing, alu pinion, Sports Tuned motor, servo, extra lagers, stof van het tapijt, bak met reserveonderdelen en extra toeters en bellen en body voor de kinderen. onroad-rijden is niet mijn ding, dus deze gaat weg.

Bedoel je dit Sleur ;)

http://i73.photobucket.com/albums/i210/philliams_photos/sandy001.jpg

http://i73.photobucket.com/albums/i210/philliams_photos/sandy002.jpg

Net even de carburateur gereviseerd :thumbsup:

P.S. waar komt dat zand vandaan? Zuigt hij dat aan door dat lekkende gasheveltje?
Onder de primer bulb zit een kleine opnening (zie pijltje). Die is nodig voor de juiste werking van de membraampomp (dat is dat zwarte rubber plaatje). Je kunt het dus niet afdichten want dan wordt de brandstoftoevoer minder.

t5lrie.jpg

Ik zag op fotos een paar paginas terug dat jullie aan het rijden waren op hoogtij, maar dat waren hele andere foto's hoe het er daar uit ziet als een tijdje terug, of is dat gewoon een andere locatie?

Ik zag op fotos een paar paginas terug dat jullie aan het rijden waren op hoogtij, maar dat waren hele andere foto's hoe het er daar uit ziet als een tijdje terug, of is dat gewoon een andere locatie?

Heb je de afgelopen week gemerkt hoe hard het buiten heeft gewaaid? Windkracht 10 of zoiets...
Het is daar 1 grote zandvlakte van ± 300 voetbalvelden aan oppervlakte...:shock:

Dus als je dan eens een paar stappen in een andere richting maakt,kan het er inderdaad wel wat anders uitzien.;)

Nee hoor, zelfde locatie :yes:

Wel is er begonnen met de bouw op het terrein, maar nog niet op ons gedeelte ;)

Zo, zo,n bezoekje aan een vriend cq. boekhouder is toch behoorlijk lucratief ;) levert toch op een paar tientjes na twee baja's op :D :cool:

Philliams ;

Eigenlijk is het veel erger, want als zand langs de versleten as de carb in kan,gaat het rechtstreeks naar de zuiger/cilinder :hammer:, en daar zou geen zand heen moeten.
dus gewoon een gelagerde carb bouwen met goeie af gedichte lagers ;)
Is dat probleem ook weer opgelost ,en loopt nog soepel ook

Philliams ;

Eigenlijk is het veel erger, want als zand langs de versleten as de carb in kan,gaat het rechtstreeks naar de zuiger/cilinder :hammer:, en daar zou geen zand heen moeten.
dus gewoon een gelagerde carb bouwen met goeie af gedichte lagers ;)
Is dat probleem ook weer opgelost ,en loopt nog soepel ook
En dan denk je je carb netjes dicht te hebben op de as maar heb je een 813 en zuigt-ie zand naar binnen via het extra gaatje voor de acceleratiepomp. :evil: Je moet dus met de hand een pakking snijden die ook dit gaatje goed afdekt (standaard pakking dekt dit gaatje namelijk net NIET af). :?

Volgens mij was dit de oude Baja van Siggery.
Ik herken hem aan de hele mooie zelfbouw uitlaat :rolleyes::?
Jaja, mooie verkooppraatjes:
Uitlaat is zelf gemaakt.
De baja rijd er erg hard mee en heb een mooi geluid.

Moet natuurlijk zijn:
Uitlaat heb ik zo gekocht.
De baja rijdt voor geen meter maar het geluid is erg hard.

:nooo: :rolling: :lol:

Iemand nog interesse in een DDM Dominator uitlaat? Voor € 100,00 is-ie van jou jou jou jou:hammer:

Is inderdaad mijn oude Baja Phil :D
En die uitlaat heeft echt een heel mooi geluidje,ik heb hem diverse malen zien
rijden met dit pijpje ;)
Klinkt ongeveer hetzelfde als de Jetpro van jou Sleur :D

Ik heb al een mailtje gestuurd wat zijn prijs is , altijd leuk voor erbij :p
Wat is hij waard siggery volgens jou?

En tja eigenlijk zijn die carbs gewoon bagger , ik denk dat ik de standaard carb ook maar meteen in de lagers zet ,zoveel meer vermogen heb je nou ook weer niet met de 813 :eek:

En tja eigenlijk zijn die carbs gewoon bagger , ik denk dat ik de standaard carb ook maar meteen in de lagers zet ,zoveel meer vermogen heb je nou ook weer niet met de 813 :eek:
Het eeuwige misverstand over de 813. :? Een 813 geeft niets meer vermogen dan een standaard 603 carburateur. Het enige verschil is dat als je gas helemaal dicht is en je trekt ineens (met nadruk op ineens) het gas meer dan half open, er extra brandstof via de bovenste sproeier ingespoten wordt zodat je bij het "oppakken" vanuit een laag toerental een beetje veel te rijk staat afgesteld waardoor je tijdelijk even een "boost" krijgt. :cool: Daarna is dat effect weer weg. Als je pulseert met je gas kun je dus de hele tijd rete-rijk rijden (en verkoold uiteindelijk je zuiger en bougie :evil:).

Het eeuwige misverstand over de 813. :? Een 813 geeft niets meer vermogen dan een standaard 603 carburateur. Het enige verschil is dat als je gas helemaal dicht is en je trekt ineens (met nadruk op ineens) het gas meer dan half open, er extra brandstof via de bovenste sproeier ingespoten wordt zodat je bij het "oppakken" vanuit een laag toerental een beetje veel te rijk staat afgesteld waardoor je tijdelijk even een "boost" krijgt. :cool: Daarna is dat effect weer weg. Als je pulseert met je gas kun je dus de hele tijd rete-rijk rijden (en verkoold uiteindelijk je zuiger en bougie :evil:).

Ja ,had je dat niet eerder gezegd :schrik: ;)

Dus is het misschien beter met de 603 te rijden ,ben je gelijk van dat gaatje af :grin:.
beter is nog zonder carb te rijden,heb je ook geen last van het asje 8-O ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back