Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@junkie: Waarom ben jij niet blijven vliegen met de 3S LiPo? Want het was een waar genot. Je kunt er heel snel mee stijgen, vertikaal starten (who cares about tegen de wind in opgooien), starten vanuit stilstand op de grond 8O, hele korte loopings en snelle bochten en echt op het laatste moment gewoon weer snelheid oppikken en verder vliegen. Ik vond het wel aangenaam... ;)

*knutselt weer verder aan het filmpje*
. tja ,kweet niet ,heb het nog niet zo met lipo,kunnen naar mijn gevoel ontploffen ofzo,niet teveel leegvliegen,weer een dure lader/balancer halen,enz :) . ach ,ik soldeer 1 celletje bij en zit dan ook op bijna 11 V ;), al is de accu dan wel iets zwaarder dan de lipo,maar wat extra gewicht kan bij de ez geen kwaad ,zeker niet met windkracht 3 of meer. plus kan ik altijd nog over op het lipo gebeuren ;) nou kom op met die film ,ik wil zo pitten :sleepy:

. tja ,kweet niet ,heb het nog niet zo met lipo,kunnen naar mijn gevoel ontploffen ofzo,niet teveel leegvliegen,weer een dure lader/balancer halen,enz :) . ach ,ik soldeer 1 celletje bij en zit dan ook op bijna 11 V ;), al is de accu dan wel iets zwaarder dan de lipo,maar wat extra gewicht kan bij de ez geen kwaad ,zeker niet met windkracht 3 of meer. plus kan ik altijd nog over op het lipo gebeuren ;) nou kom op met die film ,ik wil zo pitten :sleepy:

Enige extra is de balancer, en een goede regelaar ofcourse :p
(zij hij die nog nooit LiPo heeft gehad :rolling: )

Ik ga trouwens nu slapen, ik zie flimpje morgen wel, alvast bedankt camera/montage mensen, bedankt voor jullie steunbetuigingen :rolling:

Ik ben allang blij dattie op hoogte en boven de zandbak ervanaf gedraaid is, en niet boven mensen :shock:
.of bijv het achterraam van peter :mrgreen: , wel een gave sound kwam er van de turbines van sleur's zijn ez af 8) , nog 5 minuten en ik ga pitten (niet dreigend bedoeld hoor )

Ja, als je een LiPo met 4x de capaciteit (4C) gaat laden dan willen ze wel bol gaan staan. Ik laadde ze altijd met 1C en dat duurt best wel lang (ca. 1,5 uur met balancer). Maar mijn Graupner cellen zijn nog steeds mooi vlak, waar ik toch heel wat LiPo's heb zien opbollen, zelfs als die met 1C werden geladen.

Een 2/3A cel weegt met soldeerlip en tape zo'n 25 gram. 9 cellen is dus 225 gram. Een goede kwaliteit LiPo met dat gewicht heeft bij 3S dan zo'n 2500mAh met een veel hogere laststroom (20-25C = 50-62,5A) Dus je vliegtijd is ook veel langer. Die € 18,50 voor een ander regelaartje lijkt mij niet het probleem. En ja, een knappe lader is net als een goede LiPo een flinke investering maar je hebt er wel profijt van (had je maar niet zoveel nutteloos alu op je Baja moeten zetten :p).

*filmpje wordt ontwikkeld door JoepTjoep*

Ja, als je een LiPo met 4x de capaciteit (4C) gaat laden dan willen ze wel bol gaan staan. Ik laadde ze altijd met 1C en dat duurt best wel lang (ca. 1,5 uur met balancer). Maar mijn Graupner cellen zijn nog steeds mooi vlak, waar ik toch heel wat LiPo's heb zien opbollen, zelfs als die met 1C werden geladen.

Een 2/3A cel weegt met soldeerlip en tape zo'n 25 gram. 9 cellen is dus 225 gram. Een goede kwaliteit LiPo met dat gewicht heeft bij 3S dan zo'n 2500mAh met een veel hogere laststroom (20-25C = 50-62,5A) Dus je vliegtijd is ook veel langer. Die € 18,50 voor een ander regelaartje lijkt mij niet het probleem. En ja, een knappe lader is net als een goede LiPo een flinke investering maar je hebt er wel profijt van (had je maar niet zoveel nutteloos alu op je Baja moeten zetten :p).

*filmpje wordt ontwikkeld door JoepTjoep*
ho,ho ,regelaar van 70 e,voor lipo heb ik er al in zitten ,en geld moet rollen;), maar dat lipo gebeuren komt vanzelf ,als je merkt dat je meer power wilt hebben , tja dat alu ,blijft toch mooi, zeker als je er niet mee rijd :oops:

Over rijden gesproken, de Baja van Fritsie ging als een kanon vandaag :p wat een snelheid met die X-Can

P.S. Ik heb toch maar afgezien van de motorzwever :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Over rijden gesproken, de Baja van Fritsie ging als een kanon vandaag :p wat een snelheid met die X-Can

P.S. Ik heb toch maar afgezien van de motorzwever :(
Was dat die t3ringherrie. Ik kon al geen motorcrosser bekennen. 8O :lol: ;)

Goede keuze wat betreft een vliegtuig, Neem nu maar gewoon iets wat vreselijk crashbestendig is, waar je alles gewoon met duct tape op kunt plakken en aan kunt repareren (als je thuis meer tijd hebt, kan het met lijm), de meest gekke stunts mee uit kunt halen etc.

Oh ja, en mijn full scale offroad is ook niet HoogTij proof. :nooo: Duidelijk was dat de hoogst haalbare "offroad" dingen met zo'n SUV niet veel meer zijn dan de gemiddelde verkeersdrempel (met 50+ km/u) of oprit. Mannen, bedankt voor het duwwerk. :thumbsup: :oops:

ja mooi filmpie , en idd was het zoom knopje iets wat gevoelig :lol:, en omdat het iets donkerder werd stelde hij niet meer scherp:( , maar het staat er toch weer allemaal op :D , ik heb alweer zin om te vliegen , wie gaat er vanavond vliegen/rijden ? , er is nu amper wind ;)

Jaja, is weer een mooi filmpje ;) en ook een prettige zoomfunctie van de camera :confused: :???:
Oh, was dat de zoomfunctie. Ik dacht dat het junkie's prothese was. :rolling:

ja mooi filmpie , en idd was het zoom knopje iets wat gevoelig :lol:, en omdat het iets donkerder werd stelde hij niet meer scherp:( , maar het staat er toch weer allemaal op :D , ik heb alweer zin om te vliegen , wie gaat er vanavond vliegen/rijden ? , er is nu amper wind ;)
Nee, op zijn vroegst kom ik zaterdag weer vliegen. Vanavond oppas, kan ik mooi het bakje op de foto EZ maken, en morgenavond een bruiloft van wat familie. :? :celebrate:

Volgende keer maar de gewone camcorder meenemen. Voor auto's voldoet zo'n gewone camera wel maar voor vliegtuigen is het al vaker problematisch gebleken om goed scherp te blijven stellen (tenzij je helemaal uitzoomt).

Misschien dat ik ff langskom, zelfde tijd als gisteren maar nu wel met vliegtuig :yes:
Eerst nog ff een paar nieuwe meubels ophalen bij Leen Bakker (dan hou ik zoveel mogelijk budget over voor de hooby) :thumbsup:

TV? :?

of je Baja ;)

je mocht maar 1 keer raden ,maar het is idd de tv.
Wil niet meer van standby modus af .
schijnt een bekend probleem te zijn bij dat type sony, iets met software en een printplaatje :mad:.
Het schijnt ook dat het probleem weer terug kan komen binnen enkele maanden.
Dus komt er maar een nieuwe :( angela wil een platte en ik heb geen klote te vertellen thuis dus... :mrgreen: ;)

schijnt een bekend probleem te zijn bij dat type sony, iets met software en een printplaatje :mad:.
Dus komt er maar een nieuwe :( angela wil een platte en ik heb geen klote te vertellen thuis dus... :mrgreen: ;)

Kom er maar even mee langs bij mij op mijn werk , maak ik hem wel even ultra plat voor jou :lol: ;)

Hop, daar gaat je vakantiegeld, heb je al enig idee welke je (ze;)) wil?
De nieuwe Samsung`s zijn erg mooi, zowel beeld als design (en de prijzen gaan ook nog wel op de westzijde bij de goedkoopste.nu).
Als het goed is staat (hangt) hier volgende week een 46" Sammy :D

Dus dat wordt voorlopig geen EZ o.i.d. voor Fritsie voorlopig? :nooo: :(

Hop, daar gaat je vakantiegeld, heb je al enig idee welke je (ze;)) wil?
De nieuwe Samsung`s zijn erg mooi, zowel beeld als design (en de prijzen gaan ook nog wel op de westzijde bij de goedkoopste.nu).
Als het goed is staat (hangt) hier volgende week een Sammy :D

Ik heb er naar gekeken, onder de € 1400,- is het allemaal ruk (ik ben wel verwend). Mijn advies:

- HD-ready, begin er niet aan (zo 2007 :wink:)
- Full-HD, is helemaal top :yes: De beeldkwaliteit is super, ook van de gewone reguliere uitzendingen. Je hebt geen last meer van die irritante HD-Ready converteer-dinges (deze zorgt voor de vaak belabberde beeldkwaliteit)
- Bij de meeste winkels wordt je in de maling genomen, daar staat vaak een dvd op.... die kwaliteit is altijd goed, zelfs op een scherm van € 400,-
- Een knap scherm (Full-HD en minstens 94 cm) kost je minimaal € 1400,-
ik heb er onlangs ook voor gekeken maar ik heb toch maar gekozen voor een CRT 82cm. Over 2 of 3 jaar koop ik wel een platte Full-HD die wel aan mijn eisen voldoet en nog binnen mijn budget past :yes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back