Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk, Siggery binnenkort ook zijn maiden :p

Ikzelf ga eerst wat simmen alvorens mijn EZ de luchtdoop te geven :confused: :D ;)
Maar zou het wel erg fijn vinden als 1 van de gevorderden op HT mijn EZ even zou willen invliegen en tevens zou willen controleren of alles goed in elkaar zit en dus naar behoren functioneert ;)

Ikzelf ga eerst wat simmen alvorens mijn EZ de luchtdoop te geven :confused: :D ;)
Maar zou het wel erg fijn vinden als 1 van de gevorderden op HT mijn EZ even zou willen invliegen en tevens zou willen controleren of alles goed in elkaar zit en dus naar behoren functioneert ;)

Aangezien de EZ veel makkelijker vliegt dan de WD voel ik mij net als een paar anderen aangesproken ;)

8O, Ik had gevraagd om de graupner 2cel voor me vast te houden en er mag ook nog een graubner 3 cel bij , ik hoop alleen dat dat nog het oude type is ,die liggen rond de 40 E

Die zijn meen ik 49,95 Junkie, voor zover ik het goed kon zien vanavond, was nogal een beetje hectisch.
(klant zijn (kniknaknutselen bij Bart z'n ESC) en tevens order/voorraad systeem raadplegen ;) )

Laatst bewerkt:
Voor mij één mid-air-collision met Junkie te noteren :p Beide EZ gingen naar beneden (ca. 25 mtr hoogte) de mijne kreeg ik net niet uit een looping met als gevolg dat hij op het dak van mijn auto tot stilstand kwam...

Je beseft het misschien niet, maar jullie hebben vanavond HT geschiedenis geschreven, de eerste luchtbotsing is een feit!!!!!

Lijkt mij geen probleem: :rtfm:

Belangrijkste voor de eerste vlucht is dat je balans goed is. In het boekje staat waar je die kunt vinden (5mm achter de voorkant op de strip die de carbon staaf vasthoudt). Je hoogteroer moet een uitslag van tenminste 1cm op en neer hebben en in rust helemaal vlak met de rest van de staartvleugel zijn. Je richtingsroer moet zo'n 1,5cm uitslaan naar beide kanten (da's ongeveer totdat het hefboompje de staart raakt en dus ook zo'n stuk de andere kant op).

Eerste vlucht doe je zonder zender. 8O Als je balans goed is, kun je de EZ gooien en zweeft deze langzaam naar voor en land zoals het hoort. Zo niet, dan moet je bijtrimmen. Heb je door hoe je moet gooien (is een handig-eitje) dan kun je de zender hanteren als de EZ nog in glijvlucht is. Je geeft dan vol gas, trekt het hoogteroer een beetje op (stick naar je toe halen) en je vliegt. Sturen is ook kinderlijk eenvoudig, mits je maar alles met beleid doet. Grootste fout is alles tot de uiterste sturen. Je hebt maar een heel kleine uitslag nodig om al te corrigeren. Doe je de stick(s) naar de uiterste positie dan is een crash gegarandeerd (ik kan het weten :oops:).

Landen is wat lastiger maar ook goed te doen. Als je de hoogte in kunt komen, moet je ook het zweven met de motor uit tegen de windrichting in goed oefenen. Dit is een essentieel ding om het landen goed te kunnen doen. Zweef langzaam maar stabiel naar beneden (de eerste keren zul je wat meer moeten lopen :?). Als je het handig-eitje door hebt, kun je op een grotere afstand aan komen vliegen en een glijvlucht inzetten en langzaam naar beneden zweven. Kom je niet goed uit? Beetje gas erop en doorstarten om nog een keer te proberen.

Raggen en gek doen is leuk (uiteraard) maar een landing binnen 2 meter voor je voeten is pas echt moeilijk. Zonder de neus in de grond te boren dan. Dat is heel eenvoudig. :lol:

-edit-
Oh ja, vlieg de eerste keren alleen bij (bijna) windstilte. De wind is je grootste vijand als je nog geen volledige controle hebt of terug weet te krijgen. Daar heb je nu eenmaal 4 crashes, wat tape een een beetje POR voor nodig. :lol: ;)

Laatst bewerkt:
Raggen en gek doen is leuk (uiteraard) maar een landing binnen 2 meter voor je voeten is pas echt moeilijk. Zonder de neus in de grond te boren dan. Dat is heel eenvoudig. :lol:

-edit-
Oh ja, vlieg de eerste keren alleen bij (bijna) windstilte. De wind is je grootste vijand als je nog geen volledige controle hebt of terug weet te krijgen. Daar heb je nu eenmaal 4 crashes, wat tape een een beetje POR voor nodig. :lol: ;)

Landen in je dakreling is nog moeilijker, dat vraagt pas om vakmanschap ;)

Vandaag was het erg leuk om met de wind te spelen ;) Zeker windkracht 4 :yes:

Aangezien de EZ veel makkelijker vliegt dan de WD voel ik mij net als een paar anderen aangesproken ;)

nou siggy , neem jij die instructeur met die borsten maar ,hij is expert tussen de dak railling landen :rolleyes: ;)

ben ondertussen druk aan het solderen en knutselen betreft de hi power uitvoering van de ez een feit te maken . oei oei hoei ,wat zal die straks vooruit branden ,bij de eerste looping breken stukken vleugel af en bij de 2e breekt de romp spontaan ,net voor de landing spatten de lipo's uitelkaar ,en tijdens de landing rookt het blokje uit .
moeten we zeker filmen :D

Ik snap alleen niets v/d lipo lader :confused:, is niets voor mij ,maarja dan maar weer ff op duitse les om de gebruiks aanwijzing te kunnen lezen :(
heb ze nu gewoon geladen met de simpele multiplex lader,wel met balancer hoor ;)

zo...ben net terug van een avondje solderen bij Rc-Speedworld, thnx voor de assistentie BYM!;)

Ook nog wat leuke spulletjes aangeschaft voor de EZ* ;)...nog 1x een connectortje aansolderen en dan kan de EZ* weer de lucht in.

Eerst nog even "simmen" (± 120 uur :p)

Laatst bewerkt:
zo...ben net terug van een avondje [assisteren]solderen bij Rc-Speedworld, thnx voor de[het solderen]assistentie BYM!;)

Ook nog wat leuke spulletjes aangeschaft voor de EZ* ;)...nog 1x een connectortje aansolderen en dan kan de EZ* weer de lucht in.

Eerst nog even "simmen" (± 120 uur :p)

:rolling:

Graag gedaan hoor :p

Laatst bewerkt:
Ik snap alleen niets v/d lipo lader :confused:, is niets voor mij ,maarja dan maar weer ff op duitse les om de gebruiks aanwijzing te kunnen lezen :(

...:shock:
Ben je goed verzekerd? Lipootjes kunnen gekke doen als ze verkeerd geladen worden :???: Iets met een uit elkaar spatten en brand enzovoorts :neutral:

tja, leuk spul ,maar zowel de regelaar /lader zijn in het duits :hammer:,gelukkig is mijn overbuurman een leraar duits :D , vraagje ; welke instelling zal ik de regelaar geven voor de abschaltspannung van de lipo? 2,6 V of 2,85 V of 3.1 V :confused:

tja, leuk spul ,maar zowel de regelaar /lader zijn in het duits :hammer:,gelukkig is mijn overbuurman een leraar duits :D , vraagje ; welke instelling zal ik de regelaar geven voor de abschaltspannung van de lipo? 2,6 V of 2,85 V of 3.1 V :confused:

Als dat voor de ontlaadfunctie is, daar wordt dacht ik als veilige ontlaadspanning 2,75V per cel aangehouden, dan zou ik 2,85V kiezen.

Als dat voor de ontlaadfunctie is, daar wordt dacht ik als veilige ontlaadspanning 2,75V per cel aangehouden, dan zou ik 2,85V kiezen.
Bij LiPo's is 2,5V de absolute ondergrens. Daaronder is de kans dat de cel stuk gaat heel groot. Dus 2,75V wordt als veilige grens beschouwd. Mede omdat soms één cel iets meer ontladen wordt dan de ander.

Het hangt een beetje van je regelaar af hoe deze reageert. Mijn cheap-ass €18,50 regelaartjes stoppen met vol gas geven op 3V/cel. Je kunt dan alleen nog met laag vermogen (ongeveer half gas) doorvliegen om te landen. Als ik dan doorvlieg tot de 2,75V/cel is bereikt, doen alleen de servo's het nog en is de motor volledig uitgeschakeld. Dat zou natuurlijk mooi zijn als jij die optie ook had, dan stel je de grens in op 3,1V. Anders 2,85 aanhouden zodat je accu lang mee gaat.

Word het nog wat vanavond BYM ? :cool:

Moet je
animated_welder.gif
vanavond? :wink:

@ BYM: ik had de maten teruggevonden en ik ga er van de week ff achteraan, komt dus goed :yes: Wel graag even afrekenen in HT$ :rolling:

Word het nog wat vanavond BYM ? :cool:

Nou heel graag man, ik bel je in de loop van de dag, of ik denk tussen 5 en 6 wel even om wat definitiefs af te spreken, ik eet bij mijn mams dus weeet niet exact hoe laat ik thuis ben, en nu ga ik weer aan het werk.

@Philluiams:

THANKS namens het Hyper team!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back