Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry heren laag en hoogvliegers:rolling:,
Ik kom niet kijken:rolleyes: , want ben mijn mini camper aan het reisvaardig maken:D, ik vertrek morgen ochtend voor een lang weekend:p, en zal dus niet aan jullie denken:rolling:.
Ik ga een lang weekend de beest uithangen:D, en kom zondag of maandag wel weer eens deze kant op:D.
Groeten Edwin.;)

Wat zeg je nou, ga j eje beest eruit hangen? :rolling:

Veel plezier ed!

was weer leuk op ht met mijn neef en phil :p, ik ben helemaal over op de eazy liner , ik bedoel funliner ,wat kun je daar mooi mee vliegen , luistert erg goed naar het baasje ,en doet precies wat je wil . erg mooi laag vliegen ,zelfs kun je horen hoe de props de grassprietjes maaien ( dit op tape ) ;). dus is de funliner naar plekie 1 opgeschoven , met net daar onder de ez , deze heeft ook last van een defecte regelaar ,die niet de instellingen onthoud die je hebt ingevoerd , dus als de accu los gaat ,is alles weer vergeten , dus gewoon een demente regelaar :lol:. phil had ook last van wat storingen , dus we hebben weer wat huiswerk . de funliner heeft alleen een poetsbeurt nodig , want deze heeft ook 10 minuten in de regen gevlogen en bleef het zand lekker plakken ;). al met al weer top :zon: ps filmpies volgen later of morgen

De EZ ligt inmiddels uitelkaar 8O en is weer plakbaar, ik kon hem vrij gemakkelijk in tweeen trekken :thumbsup:
I LOVE PÖR.
Het probleem ligt hem in de antenne, als deze te vlak langs de draden v/d motor lopen dan krijgt hij last van storing.
Mijn vraag is dus hoe ik dit het beste kan vermijden/oplossen, de regelaar achterop was dus een SLECHT idee van mezelf :rolleyes:;) Morgen maar weer verder kijken, het wordt toch rotweer om te skilderen :grin:

beetje klote hoe het gelope is, en vooral voor me meisie diens vader al tig jaar op die club zit, leuk zo een schoonzoon die het voor een hoop mensen verpest:(

De EZ ligt inmiddels uitelkaar 8O en is weer plakbaar, ik kon hem vrij gemakkelijk in tweeen trekken :thumbsup:
I LOVE PÖR.
Het probleem ligt hem in de antenne, als deze te vlak langs de draden v/d motor lopen dan krijgt hij last van storing.
Mijn vraag is dus hoe ik dit het beste kan vermijden/oplossen, de regelaar achterop was dus een SLECHT idee van mezelf :rolleyes:;) Morgen maar weer verder kijken, het wordt toch rotweer om te skilderen :grin:
Hoe heet wordt de regelaar nu? Je hebt gezien/gevoeld aan mijn regelaar en motor (van de EZ! 8O) dat als je alles een beetje inperkt alles gewoon lauw blijft en eigenlijk geen koeling nodig heeft. Wat gebruik je nu als prop en welke LiPo heb je (aantal cellen, capaciteit en C-waarde)? Zal ik wat mooie getallen uitrekenen voor je. ;)

I LOVE PÖR.

je moet je ontvanger en antenne zover mogelijk uit de buurt houden van je speedcontroller en je motor en accu . Ditzelfde geld voor de heli .

Hoe heet wordt de regelaar nu? Je hebt gezien/gevoeld aan mijn regelaar en motor (van de EZ! 8O) dat als je alles een beetje inperkt alles gewoon lauw blijft en eigenlijk geen koeling nodig heeft. Wat gebruik je nu als prop en welke LiPo heb je (aantal cellen, capaciteit en C-waarde)? Zal ik wat mooie getallen uitrekenen voor je. ;)

Mijn prop is een 5,7 x 3 en mijn lipo is 2100 mAh 3S-1P 30C

Mijn prop is een 5,7 x 3 en mijn lipo is 2100 mAh 3S-1P 30C
Het opgenomen vermogen zou dan rond de 700 Watt, dat is dus ruim 60 Ampère. Grofweg is het rendement zo'n 70% dus 200 Watt gaat verloren aan warmte. 8O Je voortstuwing is wel ruim 1,5kg. 8)

Als je je toerental zou beperken tot zo'n 36.000 toeren dan hou je nog bijna 1kg aan voortstuwing over, zit je nog steed sop 70% rendement maar gebruik je maar 475 Watt waarvan 340 Watt nuttig. Da's dan nog maar 120 Watt weggegooid. Maar met 225 Watt minder opgenomen vermogen kun je wel aanmerkelijk langer vliegen. :yes:

Het opgenomen vermogen zou dan rond de 700 Watt, dat is dus ruim 60 Ampère. Grofweg is het rendement zo'n 70% dus 200 Watt gaat verloren aan warmte. 8O Je voortstuwing is wel ruim 1,5kg. 8)

Als je je toerental zou beperken tot zo'n 36.000 toeren dan hou je nog bijna 1kg aan voortstuwing over, zit je nog steed sop 70% rendement maar gebruik je maar 475 Watt waarvan 340 Watt nuttig. Da's dan nog maar 120 Watt weggegooid. Maar met 225 Watt minder opgenomen vermogen kun je wel aanmerkelijk langer vliegen. :yes:

Thank you very muchly :p Hier heb ik wat aan.
Ik had al zo'n vermoeden dat mijn setup een aardige overkill heeft :rolleyes: Maar om nou energie weg te gooien :nooo: daar doen we niet aan. Eerst maar ff een mooi kabeltje bestellen zodat ik alles mooi kan instellen :thumbsup: tot die tijd...... lekker rustig vliegen, want om nou een state-of-the-art-technology regelaar af te fikken is erg zonde :D ;)

Kun je hem ook berekenen met een 3,1 x 3,1 prop (deze werd geadviseerd bij Quartel)

Kun je hem ook berekenen met een 3,1 x 3,1 prop (deze werd geadviseerd bij Quartel)
OMGWTFBBQ!!! 8O Die hebben het echt even gemist dan. Van 0-40.000 toeren met een minimale vliegsnelheid van 9m/s heb je hooguit 230gram voortstuwing. Da's leuk om te blijven zweven bij windkracht geen. :? Dat gaat echt niet lukken. :nooo: Voordeel is wel dat je maar 75 Watt vermogen opneemt. Kun je heeel lang zweven/vliegen.

Je hebt toch minimaal 4,5 diameter nodig. Ik heb nog een APC 4,7x4,7 die geeft uiteindelijk in volle vlucht zo'n 900 gram voortstuwing bij een energieverbruik van 460 Watt (rendement slechts 59%). Maar ook hierbij weer de bovengrens van 34.000 toeren. Als je sneller gat draaien, neemt het stroomverbruik heel snel dramatisch toe.

-edit-
Die constructie met die prop bovenop levert gewoon beperkingen. Mijn kleine Monsun heeft een 10x8 Cam Speed op een Permax 400 met 2,33:1 vertargingskast op een 3S LiPo. Daarbij is het toerental slechts 9000rpm, voortstuwing ruim 800 gram en het opgenomen vermogen slechts 220 Watt bij een rendement van 75%. Da's different koek.

Laatst bewerkt:
waar gaat dit over?:S
Dit draadje is verheven tot een soort weblog van een grote groep enthousiaste r/c liefhebbers die al 3 jaar rijden en sinds een half jaar ook vliegen op een groot stuk bouwgrond in Westzaan. Het gebied heet HoogTij. Dus mocht je interesse hebben in rijden of vliegen, dan ben je van harte welkom en kun je in de chaos van dit topic lezen wanneer er gereden of gevlogen wordt. ;)

Dit draadje is verheven tot een soort weblog van een grote groep enthousiaste r/c liefhebbers die al 3 jaar rijden en sinds een half jaar ook vliegen op een groot stuk bouwgrond in Westzaan. Het gebied heet HoogTij. Dus mocht je interesse hebben in rijden of vliegen, dan ben je van harte welkom en kun je in de chaos van dit topic lezen wanneer er gereden of gevlogen wordt. ;)
Oo daar wat leuk:D. Ik kom daarook wel is met mijn crossmotor.:)

Oo daar wat leuk:D. Ik kom daarook wel is met mijn crossmotor.:)
Oh, dan vinden we jou waarschijnlijk minder leuk omdat een groot aantal van die motorcrossers over onze baan scheuren en de boel een beetje vernielen. Da's jammer want er is nog 20.000 vierkante meter zand en precies op die 200 vierkante meter waar "onze baan" is moeten die onnozele dan rijden. :evil: ;)

Oh, dan vinden we jou waarschijnlijk minder leuk omdat een groot aantal van die motorcrossers over onze baan scheuren en de boel een beetje vernielen. Da's jammer want er is nog 20.000 vierkante meter zand en precies op die 200 vierkante meter waar onze baan is moeten die onnozele dan rijden. :evil: ;)
Ik heb die modelbouw baan gezien en daar rij ik NIET over heen!!!:o
Ik rij op die baan voor de Kunst drukkerij. Dus maak je maar geen zorgen ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back